کد خبر: ۶۴۲۸

حکیم مهر - در آیینی با حضور مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، شبکه دامپزشکی باشت افتتاح شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: تا پیش از این دامپزشکی باشت به عنوان پایگاه دامپزشکی فعالیت می‌کرد و اکنون با عنوان شبکه دامپزشکی شهرستان ارائه خدمات می‌کند.
حمید صادقی با بیان این‌که انسان سالم محور توسعه است، افزود: انسانی می‌تواند به جامعه کمک کند که سالم باشد و انسان زمانی سالم است که غذای سالم دریافت کند.
وی اظهار داشت: بحث اصلی غذا ریشه در دامپزشکی دارد و تمامی مواد پروتئینی و لبنیاتی و مواد خام دامی از مزرعه تا سفره، تحت نظارت شبکه دامپزشکی عرضه و توزیع می‌شود.
این مقام مسئول در شبکه دامپزشکی این استان به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و بیان داشت: از یک هزار و709 بیماری عفونی شناخته شده در انسان، بیش از 825 بیماری بین انسان و دام مشترک است که این بیماری‌ها به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم انتقال می‌یابد.
صادقی تصریح کرد: ریشه تمامی بیماری‌های مشترک در دام است و کارکنان دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با این بیماری‌ها هستند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که دام بعد از صنعت نفت دومین سرمایه کشور است، خاطرنشان کرد: دامپزشکی با کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیر واگیر انگلی و دیگر بیماری‌ها، این سرمایه را حفاظت می‌کند.
سرپرست فرمانداری شهرستان باشت نیز گفت: با افتتاح شبکه دامپزشکی این شهرستان شاهد خدمات بهتر و مطلوب‌تری به دامداران هستیم.
علی‌اصغر قلی‌پور به ارتقاء باشت به شهرستان و توقع مردم برای استقرار ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: تا پایان امسال تعداد زیادی از ادارات این شهرستان به منظور ارائه خدمات بیشتر به مردم استقرار پیدا می‌کنند.
رئیس شورای اداری باشت از مسئولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گچساران و این استان درخواست کرد تا ادارات تازه تاسیس باشت را از نظر تجهیزات بیشتر حمایت کنند.
طی حکمی از سوی مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد موسی سجادی‌نیا به عنوان سرپرست شبکه دامپزشکی باشت منصوب شد.

 

 

نظر شما
ادامه