کد خبر: ۶۴۱۹

حکیم مهر - مدیرکل شبکه دامپزشکی جنوب کرمان گفت: بیماری‌هایی از جمله سالک و تب مالت در شهرستان رودبار جنوب شیوع بیشتری دارد و کارشناسی‌های لازم روی آن در حال انجام است.

علیرضا رجایی اظهار داشت: در راستای مبارزه با بیماری‌های انسان و دام در بخش بیماری‌‌های زئونوز نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش بودجه داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: مبلغی بیش از 8 میلیون تومان در بودجه مبارزه با بیماری زئونوز اختصاص داده شده است که در شهرستان‌های جنوبی به مصرف می‌رسند.
رجایی تصریح کرد: بیماری‌هایی از جمله سالک و تب مالت در منطقه رودبار جنوب شیوع بیشتری دارد و کارشناسی‌های لازم روی آن در حال انجام است.
وی گفت: بیش از 3 هزار نفر از روستائیان و دامداران جنوب کرمان که در معرض خطر سرایت این بیماری هستند و اقدامات لازم در زمینه آگاهی‌بخشی صورت گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: با شرکت در دوره‌های آموزش فراگیر که توسط اداره قرنطینه و امور بین‌الملل شبکه دامپزشکی جنوب کرمان برگزار شد، دامداران با راه‌های مبارزه با این بیماری آشنا شدند.
رجایی بیان کرد: بیش از 8 هزار بروشور آشنایی با بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در میان افراد در معرض خطر در شهرستان‌های جنوب کرمان توزیع شده است.

 

 

نظر شما
ادامه