تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دانشمندان در کره جنوبی با استفاده از تکنیک شبیه سازی سلولی، سگی درخشان را به وجود آورده اند که می توان از آن در یافتن درمان بیماری های انسانی از قبیل آلزایمر و پارکینسون استفاده کرد.
تیمی از محققان دانشگاه ملی کره جنوبی اعلام کردند توانسته اند با استفاده از تغییرات ژنتیکی و تکنیک شبیه سازی سلولی سگی تازی با نام "تیگان" را به وجود آورند که در تاریکی می درخشد. در صورتی که به این سگ که در سال 2009 متولد شده آنتی بیوتیک داکسی سایکلین داده شود، این جاندار در زیر نور فرابنفش به رنگ سبز خواهد درخشید.

محققان که به تازگی آزمایشی دو ساله را بر روی این جاندار به پایان رسانده اند می گویند قابلیت درخشش این سگ را می توان با افزودن این دارو به غذای سگ، خاموش یا روشن کرد.

به گفته محققان خلق تیگان افق جدیدی را برای کشف درمانهای جدید بیماری های انسانی باز می کند. این جاندار با استفاده از فناوری انتقال هسته ای سلول که برای تولد اولین سگ شبیه سازی شده این دانشگاه نیز به کار گرفته شده بود، خلق و متولد شده است.

خلق سگی که می تواند به صورت مصنوعی نشانه های این بیماری ها را از خود نشان دهد در کشف شیوه های درمانی جدید برای بیماری هایی که انسانها را مبتلا می کنند کمک بزرگی به شمار می رود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روشنايي
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
0
خودخواهي انسان پاياني ندارد.
بهتر نيست به جاي ظلم به حيوانات بي گناه،از بيمار شدن خودمان پيشگيري كنيم؟