کد خبر: ۶۳۴۰۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

«کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام» ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با اعزام به چهار شهرستان استان خراسان جنوبی برای ارایه خدمات دامپزشکی در ایام نوروز مستقر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از شبستان، شاید وقتی نام فعالیت جهادی به گوش می رسد، فعالیت عمرانی بیشتر به ذهن متبادر شود ولی این بار پزشکان از تخصص خود در حوزه دامپزشکی بهره گرفته و برای بررسی وضعیت سلامت و افزایش بهره وری دام با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پای کار آمده‌ اند.

در همین راستا، گروه جهادی شهید افسری یکی از گروه‌های جهادی تخصصی است که در زمینه دامپزشکی فعالیت دارد و از اساتید و دانشجویان این رشته تشکیل شده است در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ اقدام به معاینه و درمان دام‌های روستاهای محروم می کند.

«دکتر حسام اشعریون» در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به راه‌اندازی کاروان سلامت دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با هدف افزایش بهره‌وری دام در مناطق محروم در اواخر اسفندماه سال گذشته، اظهار کرد: مرحله پایلوت کاروان سلامت دام برای اولین بار به استان خراسان جنوبی برای خدمت رسانی اعزام شده است.

مسئول کاروان سلامت دام وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص اقدامات در این زمینه تصریح کرد: اقدامات شامل سه قسمت است که بخش اول، ترویجی و آموزشی شامل کلاس‌های آموزشی، بخش دوم، درمان و ویزیت رایگان و بخش سوم، پیشگیری است که شامل سم‌پاشی و تزریق داروهای ضد انگل و مشاوره دامپزشکی می شود.

وی با اشاره به همکاری ۲۰ نفر از پزشکان عمومی و متخصص حوزه دامپزشکی در این کاروان سلامت دام، عنوان کرد: این جهادگران در گروه های چهار نفره در مناطق مختلف بکارگیری شده اند.

اشعریون با بیان اینکه فعالیت کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام در استان خراسان جنوبی از ششم فروردین ماه امسال در شهرستان سربیشه آغاز شده است، ادامه داد: برنامه های این کاروان تا ۱۶ فروردین ماه جاری در شهرستان های نهبندان، زیرکوه و طبس ادامه دارد.

متخصص داخلی دامپزشکی و مسئول گروه جهادی دامپزشکی شهید افسری با اشاره به اینکه در این مدت پوشش خدمت رسانی به ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان در دستور کار است، گفت: در سال جاری طرح ملی کاروان سلامت و افزایش بهره وری دام در سطح کشور  برای بازه چند ساله اجرا خواهد شد.



 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
4
6
شو خوبی است ، فقط امید وارم با این هزینه ها نتیجه ای هم داشته باشد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
6
5
خیلی ممنون که دوزار ده شاهی بخش خصوصی رو آحر میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
5
1
افزایش قیمت دارو که نداریم.کلینیک های استان هم که پول پارو میکنند. بسیار خوشحالیم از این اتفاق.!! دام های استان منتظر بودن که یکی برای ویزیت و درمان و دارو بهشون وقت بده که خداروشکر میسر شد!!!!!
فاضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
0
6
خدا قوت پشکسوتان جهاد

خدا اجرتان دهد

درد و بلاتون بخوره تو سر اونایی که تو خونه نشستند و فقط شعار کمک به هموطن سر داده و پز کمک به محرومین سر میدهند .
نظر شما
ادامه