کد خبر: ۶۳۲۴

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از کشف و ضبط مقدار 198 کیلوگرم گوشت سفید فاسد از یک فروشگاه در این شهرستان خبر داد.

دکتر ولی‌الله جغتایی اظهار داشت: در پی بازدید اکیپ نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، از فروشگاه‌های عرضه مواد پروتئینی سطح شهر مقدار 198 کیلو گرم انواع گوشت طیور و ماهی تاریخ گذشته که بصورت غیر بهداشتی نگهداری ودارای برچسب‌های (تاریخ تولید و انقضاء آن ) محو شده بود کشف وضبط شد.
وی افزود: این محموله شامل: گوشت و آلایش مرغ تاریخ گذشته، ماهی منجمد و فاسد با قطعه‌بندی غیر مجاز و 50 بسته گوشت بلدرچین منجمد تاریخ منقضی که متصدی فروشگاه اقدام به محو نمودن تاریخ انقضاء آن کرده‌است.
رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار ادامه داد: تمام محموله به دلیل انقضا تاریخ و بسته‌بندی غیر مجاز و غیر بهداشتی و نبود نگهداری مناسب، غیر قابل مصرف تشخیص و با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی ضبط و معدوم و پرونده تحت پیگرد قانونی است.
جغتایی اظهار داشت: تمام واحدهای نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌بایستی متناسب با فضا و امکانات فروشگاه (یخچال) اقدام به تهیه گوشت خود نمایند تا در نگهداری و عرضه آنها دچار مشکل نشود.

 

 

نظر شما
ادامه