کد خبر: ۶۳۰۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

اولین اصلاح ساختار مرغداری های تخمگذار شهرستان با هدف ارتقا امنیت زیستی و افزایش راندمان تولید انجام شد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی قاینات، «دکتر رضا محمودی» رئیس شبکه دامپزشکی بیان نمود شهرستان قاینات دارای 8 واحد تخمگذار و 2 واحد پرورش پولت بوده و این اولین ممیزی در خصوص اصلاح ساختار پس از بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان می باشد.

محمودی گفت: ممیزی واحدهای مرغداری در جهت اصلاح ساختار بهداشتی، یک امر اساسی و زیر بنایی است که متاسفانه در سال های اخیر توجهی چندانی در مورد آن صورت نگرفته است .

وی گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شهرستان قاینات دارای بیشترین تعداد پرنده تخمگذار استان می باشد ، اولین ممیزی اصلاح ساختار را پس از شیوع بیماری مهلک آنفلوآنزای فوق حاد به انجام رساند.

«دکتر مجتبی کیانی»، مسئول مدیریت بیماری های طیور شهرستان عنوان داشت، کنترل تردد ها، بهسازی مسیر های ضدعفونی و قرنطینه ای اشخاص و وسایل نقلیه، بهسازی انبار های خوراک، لوازم مصرفی و محصولات، جداسازی فضاهای تمیز و آلوده و ایجاد شرایط عقیم سازی کود از جمله مهمترین محور های این دور از ممیزی ها می باشند.

وی ادامه داد ازآنجا که به دلیل ماهیت این بیماری حتی با پاک اعلام شدن استان در روزهای آینده، بازگشت به شرایط بیماری دور از ذهن نمی باشد و لازم است  برای افزایش سطح ایمنی زیستی مرغداری‌های استان با همکاری اداره کل دامپزشکی و تشکل‌های فعال در این صنعت اقدام‌های اساسی صورت پذیرد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
1
1
واحد های تخمگذار قاین هنوز مسیول فنی ندارن ،مجوز نداره بارشون و کلی تخلف دیگه،باز الان سردسته شدن؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
قاین همیشه سردسته بوده
هوشیار باش ;)
نظر شما
ادامه