کد خبر: ۶۲۳۴۱

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز، تلف شدن یک راس گاو بر اثر مصرف ضایعات نفتی در یکی از روستاهای رامهرمز را تایید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر بهروز حقیقی» با اشاره به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تلف شدن دام‌های اهالی روستای آبشدان بخش ابوالفارس رامهرمز بر اثر مصرف آب آلوده به نفت، اظهار کرد: حدود ۱۰ روز پیش موضوع تلف شدن یک راس گاو بر اثر مصرف ضایعات نفتی گزارش داده شد که با توجه به گذشت زمان، امکان تشخیص دقیق نوع مسمومیت وجود نداشت اما طبق اظهار نظر دامپزشک کلینیک بخش خصوصی شهر میداوود باغملک، علت تلف شدن این دام مسمومیت غذایی بوده است.

وی افزود: در اطراف این روستا، شرکت نفت حفاری‌هایی داشته و به تبع، ضایعات آن در محیط اطراف رها شده است و باید این موضوع از سوی بخشداری و اداره حفاظت محیط زیست پیگیری شود.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: حدود پنج سال پیش نیز یک راس گاو، بر اثر مسمومیت با ضایعات نفتی در این منطقه تلف شد که کارشناس اداره دامپزشکی بلافاصله به منطقه مراجعه و تلف شدن دام بر اثر ضایعات نفتی را تایید کرد.

حقیقی گفت: در مورد اخیر، در فضای مجازی اعلام شده بود که دام‌های متعددی در منطقه بر اثر مسمومیت نفتی تلف شده‌اند اما به جز این مورد، موارد دیگری از تلف شدن دام‌ها به ما اعلام نشده است.

وی در خصوص نبود دامپزشک در بخش ابوالفارس رامهرمز، بیان کرد: این اخبار تکذیب می‌شود. در بخش ابوالفارس نمایندگی دامپزشکی و اکیپ آن، کلیه خدمات دولتی دامپزشکی از جمله واکسیناسیون بیماری‌های مختلف و پایش بیماری‌ها را انجام می‌دهند و در صورت لزوم حضور اکیپ کارشناسی، شبکه دامپزشکی شهرستان و حتی اداره‌کل در آن بخش حضور فعال دارند.

 

نظر شما
ادامه