کد خبر: ۶۲۳۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: در زمینه تولید مرغ لاین جهاد دانشگاهی ورود کرده اما وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را ندارد هرچند مشکلات در حال رفع شدن است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «حمیدرضا طیبی» در خصوص عملکرد جهاد دانشگاهی در حوزه کشاورزی، گفت: جهاد دانشگاهی حوزه کشاورزی را از ابتدای فعالیت در دستور کار قرار داده بود اما به دلیل محدودیت بودجه‌ای در بخش‌هایی ورود می‌کنیم که کارفرما منابع مالی به منظور ایجاد تکنولوژی را تامین می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی بودجه کافی اختصاص داده نشده است، ادامه داد: در زمینه کشت بافت جهاد دانشگاهی فعالیت خوبی را آغاز و به نتیجه مطلوب رساند که در نهایت این مجموعه به عنوان شرکت دانش بنیان از جهاد دانشگاهی خارج شد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اصلاح نژاد دام فعالیتی را آغاز کردیم زیرا وابستگی به واردات کره افزایش داشته است، عنوان کرد: بخشی از کمبود تولید کره در کشور به دلیل استفاده اکثریت دامداری‌ها صنعتی، نیمه صنعتی و روستای از گاو نژاد هولشتاین با درصد چربی شیر پایین است، در حوزه دام سبک نیز عمده نژادهای موجود در مقایسه با میزان علوفه مصرفی بازدهی کمی دارند.

طیبی، تصریح کرد: در سه سال اخیر مرکز اصلاح نژاد دام با ایجاد مرکز پایلوت 200 راسی توسعه داده شد، و خوشبختانه با تکمیل تکنولوژی اصلاح نژاد دام سازمان اوقاف آن را از دانشگاهی خریداری کرد تا بتواند مجموعه بزرگی برای اصلاح نژاد دام ایجاد نماید.

رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه تولید بذرهای هیبریدی در دستورکار قرار گرفته و دانش تولید بذر هیبریدی کاهو و خیار کسب شده است، عنوان کرد: 2 گلخانه 5 هزار متری برای تولید بذرهای هیبریدی ایجاد شده که درصورت افزایش میزان تولید باید گلخانه‌های بزرگتری داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به وابستگی کشور به واردات مرغ لاین، گفت: جهاد دانشگاهی در زمینه تولید مرغ لاین ورود کرده اما وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم را ندارد هرچند مشکلات در حال رفع شدن است و امیدواریم فعالیت خود را در زمینه اصلاح نژاد مرغ بومی ایران ادامه دهیم.

طیبی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در زمینه زنجیره مورد نیاز پرورش ماهی در قفس فعالیت‌های دارد، ادامه داد: تولید تور پرورش ماهی در قفس صورت گرفته و پرورش بچه ماهی نیز در دستور کار قرار دارد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
انشالله مثل واکسن های استرپتوکوکوزیس نباشه این ورود به عرصه نژاد لاین !!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
0
0
الفاتحه
نظر شما
ادامه