کد خبر: ۶۲۱۲۵

گزارش منتشر شده Rabobank در سه ماهه نخست سال جاری میلادی درباره ی صنعت طیور نشان می دهد Covid-19 فشار مستمری را بر خدمات غذایی و تجارت آن ایجاد خواهد کرد و عواقب آن شامل رشد اقتصادی کم می باشد که منجر به افزایش قیمت ها در بازار خوراک خواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، گزارش رابو بانک عنوان می دارد که بازارهای جهانی مرغ در نیمه اول سال با شرایط طاقت فرسا «طوفانی کامل» روبرو هستند که به دنبال آن بهبود خواهند یافت. دست اندرکاران صنعت باید با داشتن یک استراتژی تأمین کاملاً منظم، خود را برای یک سال سخت آماده کند.

ترکیبی از اختلالات مداوم ناشی از Covid-19 قیمت بالای خوراک، شرایط شکننده اقتصادی، مشکلات ناشی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زمستان امسال و عرضه بیش از حد طیور در بازار جهانی همگی نشان دهنده است که این صنعت با چالش های بزرگی روبرو است.

این پیام کلیدی گزارش سه ماهه طیور Rabobank است، که نشان می دهد Covid-19 فشار مستمری را بر خدمات غذایی و تجارت آن ایجاد خواهد کرد و عواقب آن شامل رشد اقتصادی کم می باشد که منجر به افزایش قیمت ها در بازار خواهد شد. این امر در قالب قیمت های بالاتر و ناپایدار خوراک، بازارهای رقابتی تجارت جهانی طیور (به دلیل بهبودی چین و ویتنام از شیوع تب خوکی آفریقایی) و تأثیر قابل توجه موج کنونی آنفلوانزای پرندگان در مناطقی از نیمکره شمالی حاصل خواهد شد.

اروپا قرار است بیشتر تحت تأثیر قرار گیرد

اروپا به دلیل شیوع مستمر آنفلوانزای پرندگان، افزایش هزینه های خوراک و مشکلات بیش از حد عرضه محصولات طیوری، بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، اگرچه برخی علائم اولیه کاهش عرضه مشاهده می شود. چین همچنین به دلیل افزایش ۱۲ درصدی تولید طیور در سال گذشته و رشد بیشتر در سال ۲۰۲۱ نگرانی های زیادی در زمینه عرضه زیاد دارد و تقاضای واردات را کاهش خواهد داد و انتظار می رود در نتیجه آن قیمت ها پایین بیایند.

Nan-Dirk Mulder ، تحلیلگر ارشد – پروتئین حیوانی درRabobank ، اعلام داشت: این «طوفان کامل» نیازمند یک استراتژی منظم تأمین از سوی صنعت طیور است. از آنجا که هزینه های خوراک بالا خواهد بود، تمرکز بر کنترل هزینه و تامین آن از اهمیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار است.

معامله گران باید منتظر شرایط بازار رقابتی باشند و در بازارهای جدید به دنبال فرصت هایی برای جبران حجم کمتر وارداتی به آسیا باشند، اگرچه تعداد واردکنندگان محدود است زیرا صادر کنندگان بیشتری مانند روسیه و اوکراین وارد تجارت جهانی شده اند

کورسوی امید

کور سوی امیدی هنوز هم وجود دارد. تشدید کنترل شیوع Covid-19 در نیمه دوم سال میلادی، به واسطه ی گسترش واکسیناسیون می تواند به بهبود تدریجی بازارهای خدمات غذایی منجر شود که به بازرگانان بین المللی کمک شایانی خواهد نمود. Rabobank معتقد است، قبل از بهبودی، بخش اعظمی از سهم بازارهای بین المللی از بین می روند و این روند، باعث تاخیر بازگشت رونق به بازارهای جهانی خواهد شد.

 
نظر شما
ادامه