کد خبر: ۶۱۷۶۸
تعداد نظرات: ۱۲ نظر

بخشدار و مسئولان دامپزشکی کهگیلویه برای رفع مشکلات دامداران دلی مهتاب چاروسا به این روستا سفر کردند.

به گزارش حکیم مهر، پس از فیلم منتشره شده از خبرگزاری فارس در خصوص مشکل یک دامدار در روستای دلی مهتاب که یکی از دورترین روستاهای بخش چاروسا و از روستاهایی است که در ایام فصل زمستان مسیر ارتباطی آن قطع می شود و بسیار صعب العبور است بخشدار چاروسا به همراه دامپزشکی شهرستان کهگیلویه، دامپزشکی دیشموک، دهیار کمردوغ و دهیار دالون به صورت پیاده به روستای دلی مهتاب سفر کردند.

در این سفر که مسوولان مسیر کوه سیلم برای سفر خود انتخاب کردند بیش از 4 ساعت با پای پیاده از مسیر سخت عبور کردند.

داربام بخشدار چاروسا در خصوص این سفر گفت: سفر به روستاها از روز اول مسئولیت در اولویت قرار گرفت و دلی مهتاب یکی از روستاهای دور افتاده چاروسا است که نیازمند حمایت بود.

بخشدار چاروسا خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر شاهد پخش کلیپی از مشکل یک دامدار در این روستا بودیم که با تاکید فرماندار شهرستان و با همکاری دامپزشکی به این روستا سفر کردیم.

«داربام» مهمترین مشکل این سفر و روستای دلی مهتاب را نبود راه مناسب دانست و افزود: بیش از 5 الی 6 ساعت مسیر این روستا را پیاده طی نمودیم تا به این روستا برسیم اما این سفر وظیفه مسوول نظام جمهوری اسلامی است و ما خود را موظف دانستیم برای حل مشکل مردم به این روستا سفر کنیم.

رئیس شورای اداری چاروسا با تقدیر از پزشکان دامپزشکی شهرستان به این روستا از واکسناسیون شدن دام های مردم در این روستا خبر داد و گفت: دارو و واکسن به اندازه کافی به صورت رایگان بین مردم روستای دلی مهتاب توزیع شد.

رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه گفت: در خصوص این کلیپ دو ماه پیش دام‌های این فرد را شخصا ویزیت کرده و دارو تجویز کردم اما متاسفانه واکسن و داروی تجویزی را طبق دستور استفاده نکردند و این مشکل به وجود آمد.

دهیار کمردوغ که از نزدیک ترین روستاها به روستای دلی مهتاب قرار دارد در این سفر تصریح کرد: راه روستایی یکی از مهمترین مشکلات روستای دلی مهتاب است که در سال های گذشته بازگشایی مسیر کوه سیلم در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه نیمه کاره رها شده است.

«پالار» خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه از اعتبارات ملی استانی بود که با بازگشایی این مسیر بسیاری از مشکلات این روستاها به خصوص مناطق محروم دلی مهتاب و دلی کما برطرف خواهد شد.

وی خواسته عموم مردم این روستا را راه روستایی خود دانستند و با تقدیر از سفر بخشدار و دامپزشکی به این روستا خواستار برطرف شدن مشکلات این روستا شد.

گفتنی است، این سفر با تاکید فرماندار کهگیلویه در روزهای اخیر صورت گرفت که توانست بسیاری از مشکلات دامداران این منطقه برطرف شود.

مردم روستای دلی مهتاب هم از این اقدام بخشدار به همراه دامپزشکی و دیگر مسئولین بخاطر حساسیت نسبت به برطرف شدن مشکلات دام های آن تقدیر کردند.

همچنین رییس دامپزشکی کهگیلویه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷۲ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری های مختلف واکسینه شدند.

«دکتر علی اکبر حسینی» روز سه شنبه اظهار داشت: از این تعداد۴۶۴ راس دام سبک و هفت هزار راس دام سنگین بوده است.

‌وی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن دامهای دامدار روستای دلی مهتاب گفت: با هماهنگی های انجام شده اکیپ تخصصی مجهز به منطقه اعزام شد.

حسینی اظهار کرد: با توجه به سخت گذربودن منطقه و شیب تند کوه سیلم اکیپ دامپزشکی بعد از پنج ساعت پیاده روی در روستای دلی مهتاب مستقر شد.

وی با اشاره به تلف شدن تعدادی از دامها بر اثر بیماری بیان کرد: باتوجه به حساسیت موضوع بررسی، معاینه، نمونه برداری و تجویز دارو از سوی اکیپ متخصص انجام شد.

حسینی تصریح کرد: با بررسی کارشناسان مشخص شد این دامدار در بازده زمانی مناسب دامهای خود را علیه بیماری های مختلف واکسینه نکرده بود.

وی افزود: در بیشتر فصول سال در صورت عدم واکسیناسیون به موقع بیماری شایع ویروسی پی پی آر می تواند برای دامها خطرناک باشد.

حسینی اضافه کرد: در این بازدید علاوه بر واکسیناسیون و تجویز دارو به هفت دامدارمنطقه دلی مهتاب آموزش های لازم نیز ارائه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به استقرار درمانگاه‌های دامپزشکی، داروخانه و مراکز مایه کوبی در بخش های چاروسا و دیشموک نیاز است دامداران با مشاهده علائم بیماری برای جلوگیری از تلفات به این مراکز مراجعه کنند.

وی تعداد دام‌های سبک و سنگین شهرستان را ترتیب ۶۵۰ و هشت هزار راس دام اعلام کرد.

روستای دلی مهتاب با ۴۵ خانوار جمعیت در فاصله ۱۳۵ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

منبع: ایرنا، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس 

 

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
این جمله مسئول دامپزشکی کهگیلویه خیلی عجیب و باورنکردنی هست. دو ماه پیش ویزیت کردم و دارو و واکسن تجویز کردم. شما بعد از تشخیص بیماری واکسن تجویز کردی؟!!"""
. شما دو ماه پیش بیماری تشخیص دادی و الان تلفات داده؟!!!!. در ضمن اون منطقه هم دفتر دامپزشکی داره و هم دامپزشک بخش خصوصی فعالی داره.
همه مسئولان محلی و شهرستان رو بسیج کردین اونم به خاطر کلیپی که از تلفات یه دامدار پخش شده. تازه میگن بعد از چند ساعت پیاده روی به اون روستا رسیدین؟!!!!
ما که این منطقه رو مثل کف دست میشناسیم و معتقدیم بخش عمده ای از حرفاتون واقعیت نداره. از خود مرکز شهرستان تا دلی مهتاب کلا دو ساعت فاصله داره. ........................................
فقط منتظرن اتفاقی رخ بده و یا کلیپی از مشکلات دامداری ها در فضای مجازی پخش بشه و خود رییس شبکه با یه گروه دوربین به دست ................... وارد معرکه بشن. .............................
در ضمن همه ما نسبت به وظایف مسئولین دولتی دامپزشکی آگاهی داریم. لطفا همون مسئولیت خودتون رو انجام بدین ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
به نظر من كه بايد اين مسير رو شب طي ميكردند تا تاثير تبليغاتيش بيشتر ميشد،هر چند پياده روي لازم نبود و با خودرو ميرفتند بهتر بود و مهم حل مشكل هست و نه پياده روي مسير و عدم حل مشكل دامدار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
کاش افرادی که کامنت میذاشتن ، ذره ای معرفت داشتند .
مسیر دلی مهتاب که از راه دیشموک بود ، امکان عبور و مرور ویایل نقلیه نداشت و به همین خاطر ار مسیر کمر دوغ و کوه سیلوم به منطقه رسیدیم. تازه مسیر ۴ ساعته نبود ،و فقط پیاده روی و کوه نوردی مسیر رفت ۷ ساعت طول کشید.
پاسخ ها
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
خود شما هم ناشناس کامنت گذاشتی؟!!!!
حالا مسیر هر اندازه هم که باشه واسه انجام مسئولیت ساده تون هم باید عکس و فیگور بگیرید؟!!
اگه مسیر 7 ساعته بود واسه چی توی مصاحبه عرض کردین 4 ساعته؟!!!!"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
دوست عزیزی که زحمات دامپزشکی و نادیده میگیری، به اطلاع جنابعالی برسا نم که بعد از تشخیص یک بیماری ، دامپزشک میتونه برای دامهای بیمار دارو و برای سایر دامها واکسن مربوطه راتجویز کرده و این با تجویزی که دکتر دامپزشک اداره دامپزشکی انجام داده منافاتی ندارد. لذا به اطلاع جنابعالی رسانده بشه که یا شما دامپزشک نیستید و یا به قول یکی از دوستان اگر هم دامپزشک هستید، .................
پس به احترام حرفه دامپزشکی ، بخش دولتی و بخش خصوصی در کنار هم باشیم تا به اهداف عالیه دامپزشکی برسیم.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
دوست عزیز بنده دامپزشک هستم و الان 16 ساله که دارم به عنوان کلینیسین بخش خصوصی در همین مناطق محروم فعالیت میکنم. صحبت شما و همکار کم تجربه تون که بدون حتی یک روز کار کلینیکی الان مسئولیت گرفته ناشیانه هستش. واکسن رو قبل از شیوع بیماری تزریق میکنن و گرنه گله ای که بیماری در اون مشاهده شده واکسن چه دردی رو دوا میکنه؟!!!!
در ضمن این دوست شما توی مصاحبه گفتن دیشموک بخش خصوصی داره.
همکاری با هم با تداخل وظیفه و دخالت کردن در کار بخش خصوصی خیلی فرق داره!!!! بهتره یه نگاهی به وظایف خودت که در بخش دولتی کار میکنی بندازی بعدش کامنت بذاری؟!!!
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
عزیزم معنای در کنار هم بودن بخش خصوصی و دولتی این نیست. خودتون بهتر میدونید که وظیفه بخش دولتی در این مورد واکسیناسیون هست تازه اونم بعد از تشخیص همکاران بخش خصوصی و اطلاع دادن به شبکه. عرض بنده اینه که طبق مصاحبه رییس شبکه کهگیلویه اون منطقه بخش خصوصی و دولتی داره. با توجه به اینکه بخش خصوصی فعال و جوانی هم داره چه لزومی داره که فقط مسئول شبکه شخصا در حال معاینه و تزریق دارو دیده بشه؟!!!! مگه شبکه کهگیلویه دامپزشک های دیگه ای نداره؟!!! چطوری هست که هر فعالیت ساده این شبکه سریع توی سایت های خبری استانی انعکاس داده میشه و فقط هم مسئول شبکه توی تصاویر دیده میشه؟!!! "
سایر شهرستانها هم وظایف شون رو انجام میدن و واکسیناسیون به موقع هم انجام میدن ولی نه مزاحم فعالیت بخش خصوصی میشن و نه مصاحبه و فیلمبرداری از وظایف معمول خودشون میگیرن.
بهتره قبل از این جور کارها یه نگاهی به دستوالعمل کاری تون بندازید ......‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
همکار دامپزشک اداره دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
بنده با اینکه شاغل اداره دامپزشکی هستم بخش عمده ای از صحبتهای این همکار بخش خصوصی رو قبول دارم. متاسفانه تعدادی از مسئولین شبکه ها با سواستفاده از پستی که دارند بیشتر مزاحم فعالیتهای بخش خصوصی هستند یا شوربختانه باید عرض کنم که برخی هم سواستفاده میکنند.
چقدر خوب میشد که ما دولتی ها بیشتر به مسئولیت خودمان بپردازیم و به قول همکاران چوب لای چرخ سایرین نکنیم.
همکار عزیز من که به فکر اعتلای حرفه دامپزشکی هستی به جای اینکه همکاران بخش خصوصی رو نفی کنیم بهتره کمی روحیه انتقادپذیری داشته باشیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
قابل توجه دوستانی که فقط انتقاد همرا غرض ورزی میکنند ؛
اولا در این سفر دکتر دامپزشک بخش خصوصی حضور داشتند ( آقای دکتر موسوی )
دوما از زمان حضور دکتر حسینی در کهگیلویه 5 دکتر دامپزشک به عنوان کلینیسین در شهرستان به عنوان کلینیسین مشغول به کار شدند . چطور قبلش اجازه حضور و یا کار به کسی داده نمیشد !!!!
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
قطعا انتقادی که باب میل شما نیست غرض ورزی هست.
آیا اینکه چند تن از همکاران مشغول شدن اونم بخش خصوصی ارتباطی به شبکه داره؟!!!
نه عزیزم به خاطر سیل فارغ التحصیلان دامپزشکی هست. خدمت جنابعالی هم عرض کنم قبلا آقای دکتر دژبان، دکتر قیصرپور، دکتر محمدی، دکتر صادقی و خانم دکتر بزرگواری و..... هم در این شهرستان فعال بوده اند.
مسول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
به هر حال پیاده روی برای بدن و روح انسان در کوهستان بسیارجالب و مفیده و تفریح هم هست فقط بخش خصوصی درآمد نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
بخش خصوصی قلعه ریسی که در ازای یک معاینه وبازدید ساده مبلغ ۵۳۵هزارتومان پیشنهاد میده ، درآمدش کمه؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه