کد خبر: ۶۱۶۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بنا بر دستورالعمل و اطلاعیه رسیده از سازمان دامپزشکی کشور، تمامی فروشگاه های سطح استان از ابتدای بهمن ماه موظف به نگهداری تخم مرغ در یخچال و عرضه آن به صورت بسته بندی شده هستند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان بیان داشت: سازمان دامپزشکی کشور طی دستورالعملی فروش تخم مرغ فاقد بسته بندی را ممنوع و عرضه تخم مرغ شناسنامه دار و بسته بندی شده در شرایط یخچالی را در تمامی فروشگاه های سطح کشور الزامی اعلام کرد.

وی ادامه داد: نگهداری و عرضه تخم مرغ در شرایطی خارج از این دستورالعمل و تخطی از اطلاعیه، مصداق تخلف بهداشتی بوده و متخلف به مراجع قانونی معرفی شده و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

دکتر حسینی اظهار داشت: کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی و کارشناسان مرکز بهداشت استان در بازدیدهایی مشترک از فروشگاه ها و مراکز عرضه سطح شهر به اطلاع رسانی و انتشار این اطلاعیه ها و همچنین اخذ تعهد کتبی در خصوص اجرای موارد ذکر شده در آن پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این، این دستورالعمل برای فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ در سطح شهر الزامی شده بود و با نصب و انتشار بروشور و اطلاعیه به اطلاع عموم رسید و از ابتدای بهمن در کلیه فروشگاه ها لازم الاجرا می باشد.

این مقام مسئول عنوان داشت: شرایط نگهداری فرآورده های خام دامی از جمله موارد تعیین کننده در سلامت و کیفیت آن است و تخم مرغ نیز به دلیل وجود روزنه بر روی پوست آن در معرض آلودگی و بیماری قرار دارد به همین دلیل شرایط نگهداری و بسته بندی آن از ابتدایی ترین مراحل برای ارتقا سلامت و کیفیت تخم مرغ تهیه شده می باشد و گفتنی است رعایت موارد بهداشتی هشدار داده شده برای حفظ سلامت و امنیت غذایی در جامعه می باشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سیستانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
1
2
درود و سپاس...
ناشناس
|
Japan
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
2
2
خیلی تخم مرغ ارزونه هزینه بسته بندی و دلال بازی هم به مردم سیستان و بلوچستلن تحمیل کنید که چه؟ تا حالا بدون بسته بندی خریدن چه اتفاقی افتاده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
1
0
چه لزومی هست به بسته بندی واقعا؟
هزینه اضافی.
البته مرغ دارای هویت از جمله تاریخ تولید و انقضا و نام برند که باید روی تخم حک بشه خب لازمه
نظر شما
ادامه