کد خبر: ۶۱۳۹۳
 

مدیر کل دامپزشکی مازندران اظهار داشت: بعد از بررسی های نتایج آزمایشگاهی مشخص شد، علت تلفات پرندگان مهاجر در سواحل بابلسر بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نبود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، «دکتر سیدحسین رضوانی» گفت، روز گذشته طی گزارشی از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست در خصوص مرگ 12 بال پرنده مهاجر از نوع بالکان در سواحل بابلسر کارشناسان دامپزشکی فوراً نسبت به نمونه برداری و ارسال نمونه های اخذ شده به آزمایشگاه دامپزشکی اقدام کردند.

 مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در ادامه اظهار داشت، خوشبختانه بر اساس آزمایشات سرولوژی و مولکولی انجام شده و بعد از بررسی نتایج آزمایشگاهی مشخص شد این پرندگان بر اثر ابتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تلف نشدند.

 وی تاکید کرد استان مازندران همچنان با 2 کانون اعلام شده قبلی بعنوان استان پرخطر در بحث پرندگان مهاجر آبزی مطرح می باشد که پیش بینی می کنیم در صورت عدم رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی خطری جدی متوجه سلامت شهروندان باشد بنابراین هشدار می دهیم مردم از شکار ، خرید و فروش این پرندگان جداً خودداری کنند.

رضوانی تاکید داشت، صنعت پرورش مرغ در استان عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده و خوشبختانه تا کنون ردپای این ویروس در صنعت پرورش مرغ پیدا نشد و  هیچ گزارشی مبنی بر بروز این بیماری در استان نداشتیم و شهروندان می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی با در نظر گرفتن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی نسبت به تهیه و مصرف مرغ های بسته بندی شده با آرامش خاطر اقدام کنند.

 وی در پایان از هم استانیهای عزیز خواست تا هر گونه تلفات غیر عادی پرندگان مهاجر آبزی در تالاب ها  وآب بندان ها را به ادارات دامپزشکی و یا محیط زیست گزارش دهند و از رسانه های استان نیز درخواست کرد تا برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی اخبار مربوط به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را از کانال دامپزشکی پیگیری کنند.

 

نظر شما
ادامه