کد خبر: ۶۰۶۷

حکیم مهر - بسته حمایتی زنبورداران با تاکید بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، پرداخت برخی نهاده های مورد نیاز زنبورداری و همچنین یارانه کوچ ابلاغ شد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران با اعلام این مطلب گفت: بسته حمایتی زنبورداران پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و برگزاری جلسات کارشناسی با تشکلها نهایی و ابلاغ شده است.

عفت رییسی سرحدی افزود: در این بسته پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به پرورش دهندگان زنبور، تامین برخی نهاده های مورد نیاز، یارانه کوچ، تسهیل صادرات عسل و کنترل تعرفه های واردات عسل مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اثربخشی محتوای بسته همچنین گفت: در صورتی که منابع مالی مورد نیاز بموقع در اختیار پرورش دهندگان قرار گیرد، می توان گفت این بسته به بخش قابل توجهی از مشکلات پرورش دهندگان پاسخ خواهد داد.

سرحدی ادامه داد: به علت تلفات بالای جمعیت زنبوری طی سالهای گذشته ساختار تولید عسل به شدت آسیب پذیر شده است.

واردات عسل باید ممنوع شود

وی خاطرنشان کرد: در کنار بیماری CCD، واردات انواع عسل از کشورهای مختلف که بعضا فاقد گواهی بهداشتی نیز هستند، مشکلات زیادی برای بازار عسل داخلی کشور ایجاد کرده است.

فعال بخش خصوصی همچنین تاکید کرد: برای پویایی تولید عسل در کشور باید تعرفه های صادراتی پرداخت شود و برای تسهیل صادرات نیز چاره اندیشی شود.

وی تاکید کرد: عسل ارگانیک تولیدی ایران از مرغوبترین عسلهای دنیا است که می تواند در سبد صادرات محصولات کشاورزی قرار گیرد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران گفت: برخی از زنبورداران با داشتن گلزارهای گیاهان دارویی، عسلهایی از گیاهان دارویی پرخواص تولید می کنند که می تواند جایگاه معتبری در بازارهای صادراتی بویژه برای کشورهای آسیای غربی و جنوبی باشد.

 

 

نظر شما
ادامه