کد خبر: ۶۰۴۲

حکیم مهر - مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی - بهداشتی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای ایجاد شبکه ملی پایش غذا در کشور خبر داد.

دکتر بهروز جنت ایجاد شبکه ملی پایش غذا در کشور را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان غذا و دارو در سال جاری عنوان کرد و گفت: با ایجاد این شبکه، تمام آزمایشگاه‌های کنترل غذا و دارو، کارخانه‌های تولیدی و واحدهای نظارتی به صورت الکترونیکی با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.

وی در این باره ادامه داد: وزیر بهداشت طی نامه‌ای به معاونت فناوری ریاست جمهوری همکاری و کمک برای طراحی این شبکه را خواستار شده‌اند. بر این اساس جلسات مشترکی در این زمینه با همکاران در معاونت فناوری ریاست جمهوری برگزار کرده‌ایم و خوشبختانه امور مربوط به ایجاد این شبکه به خوبی پیش می‌رود.

مدیرکل نظارت بر موادغذایی سازمان غذا و دارو درباره زمان تشکیل شبکه ملی پایش غذا در کشور، گفت: این شبکه باید به صورت تدریجی ایجاد شود. به این منظور لازم است نرم افزار و سخت افزار آن دیده شوند. کل کشور و ارگان‌های مختلف به این شبکه وصل می‌شوند. به این ترتیب تمام این ارگان‌ها اطلاعات خود را به این شبکه تزریق می‌کنند و آن اطلاعاتی را که نیاز دارند، برداشت می‌کنند و در نهایت داده‌ها تبدیل به اطلاعات و اطلاعات تبدیل به دانش می‌شود و بر این اساس سیاستگذاری‌های لازم انجام می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه