کد خبر: ۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
کشتی اقیانوس پیمای آمریکایی که نزدیک به دو هزار و 270 راس گاو شیرده را با خود حمل می کند در بندر بوشهر پهلوگیری کرد...
ldt_cattle1

قرار است تا ساعتی دیگر کشتی اقیانوس پیمای آمریکایی که نزدیک به دو هزار و 270 راس گاو شیرده را با خود حمل می کند در بندر بوشهر پهلوگیری کند.

این خبری بود که دیروز خبرگزاری مهر منتشر کرد و مورد توجه بسیاری از رسانه ها واقع شد.

محموله این کشتی گاوهای شیرده هستند و قرار است به شرکت پگاه فارس در مرودشت منتقل شوند.

گفته می شود برای ترخیص این احشام و تشریفات قانونی آن، کارشناسانی از دامپزشکی استان فارس و تهران در بندر بوشهر حضور یافته اند و برای مدت کوتاهی نیز سوله ای در شهر چغادک که در 15 کیلومتری شهر بوشهر قرار دارد، برای دپو و انتقال تدریجی این احشام در نظر گرفته شده است.

پهلوگیری این کشتی از دو نظر دارای اهمیت است اول این که این کشتی غول پیکر به صورت مستقیم از بندر "ویل نینگ تن" آمریکا به بوشهر می رسد و دیگر اینکه سابقه نداشته در بوشهر یک کشتی حامل احشام زنده پهلوگیری کند.

سکوت درباره آمریکایی بودن کشتی

در همین خصوص مهندس محمد راستاد، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی بوشهر در گفتگو با خبرنگاران پهلوگیری این کشتی را تایید کرد، اما تمایلی برای عنوان کردن نام کشور مبدا نداشت. 

این مقام مسئول در بندر بوشهر برابر اصرار برخی خبرنگاران، حاضر نشد مبدا این کشتی اقیانوس پیما به بندر بوشهر را بازگو کند.

وی از خبرنگاران خواست چیزی در خصوص کشور مبداً عنوان نکنند.

به گفته وی این برای نخستین بار در تاریخ بندر بوشهر است که هم بار کشتی مسقیم از مبدا به سمت این بندر آمده و هم اینکه محموله آن احشام زنده است.

با طرح توسعه بندر بوشهر و تخفیفهای سود بازرگانی، پهلوگیری کشتیها افزایش یافته و صاحب این کالا هم ترجیح داده از میان بنادر مختلف، بار خود را در بوشهر تخلیه کند.

(عکس تزئینی است)

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرزاد داراخانی
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۰
0
1
ارسال تصاویری از عملیات خروج گاوها از کشتی جالب به نظر می رسد
نظر شما
ادامه