کد خبر: ۵۹۶۳۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از راه‌اندازی سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی در همدان برای نخستین بار در کشور خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمودرضا رسولی» با اشاره به اینکه امروزه دامپزشکی در بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی سهم قابل توجهی از سبد غذایی خانواده‌ها را به خود اختصاص داده است اظهار کرد: در حال حاضر تمام کشتارگاه‌های استان دارای سیستم پیش سرد  است و به صورت صنعتی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه در راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی در سطح کشتارگاه‌های استان تلاش‌های زیادی صورت گرفته است گفت: خوشبختانه در حال حاضر زیرساخت‌های بهداشتی خوبی در سطح استان فراهم شده به طوری که که اکنون در سه شهر استان آلایش‌های دامی به صورت بسته‌بندی به بازار عرضه می‌شود و در صورت مشاهده خارج از بسته‌بندی نیز برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان عنوان کرد: با توجه به شناسنامه‌دار بودن کالاهای بسته‌بندی و درج مشخصات لازم در این شناسنامه ها از قبیل نوع جنسیت، تاریخ تولید و انقضاء که مورد بازدید بهداشتی کارشناسان و مسئولین فنی دامپزشکی نیز قرار می‌گیرد، استفاده از کالاهای بسته‌بندی شده در سطح استان از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی بیان کرد: در این زمینه انواع مواد خام دامی همچون گوشت سفید، گوشت قرمز، آلایش دامی و پای مرغ در بازار استان عرضه می‌شود.

رسولی به بازرسی سالانه بیش از  ۱۰۰ هزار مورد از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام در سطح استان همدان اشاره کرد و گفت: باتوجه به مصرف حجم بالای کاغذ در بازرسی‌ها برای نخستین بار در سطح کشور اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه آنلاین بازرسی بهداشتی مواد خام دامی کردیم که  کارشناسان دامپزشکی در حین بازدید به لافاصله نتیجه بازرسی را به سرورها انتقال می‌دهند.

وی تاکید کرد: در این بازرسی‌ها زمان و مکان بازرسی قابل رصد و حتی امکان تصویر برداری و ارسال به صورت آنلاین وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه سالانه بیش از ۵۰۰ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی کشف، ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج می شود افزود: این مهم حاصل نظارت‌های مستمر و شبانه‌روزی کارشناسان دامپزشکی است.

وی تاکید کرد: در این راستا بیش از ۶۰۰ واحد متخلف به مراجع قضایی و انتظامی معرفی شده که بیشترین موارد تخلف به تعزیرات معرفی می‌شود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Philippines
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
4
1
آفرین آفرین
کامیاب قیصر بیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
3
بازدید میدانی در سطح شهر همدان نماینگر چیز دیگری است.
پاسخ ها
فریبرز
| Germany |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
دوست عزیز الان در سطح شهر همدان تمامی محصولات فرآورده های دامی بصورت بسته بندی شده و کاملاً متفاوت نسبت به گذشته عرضه میشه و این بی انصافیست که ما اینارو انکار کنیم
شما به قصابی های شهر هم اگه سری بزنید متوجه میشید که تمام لاشه ها دارای برچسب جنسیت و تاریخ انقضا است.
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
1
0
در استان کردستان باید با لاشه ها عکس سلفی بگیرن و .................. و افتخار افرینی کنن و بعد در خبرها رسانه ایی بشه اینجوری الکترونیکی کنترل میشه
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
1
5
بازرسی بهداشتی فقط سامانه آنلاین نمی خواهد. انگیزه می خواهد که با تبعیض و بی عدالتی از بین رفته است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
2
امیدوارم بعد از بازرسی و ارسال گزارش با متخلفان برخورد هم صورت بگیره
نظر شما
ادامه