کد خبر: ۵۹۳۴

حکیم مهر - دادگاه ارشد چین اعلام کرد: از این پس حکم جرائم مربوط به ناسالم بودن مواد غذایی در این کشور "حکم مرگ" خواهد بود.
به گزارش الف به نقل از خبرگزاری شینهوا، این حکم از سوی دادگاه ارشد چین در حالی مطرح شده است که موجی از آلودگی و ناسالم بودن مواد غذایی در چین گزارش شده است. دادگاه ارشد چین در این حکم خود اعلام کرد برای تولیدکنندگانی که مواد غذایی ناسالم تولید کنند و همچنین برای بازرسان ارزیاب بهداشت مواد غذایی که در انجام وظیفه‌شان کوتاهی کنند، اشد مجازات تعیین شده است.
در بیانیه این دادگاه آمده است: جرائم مربوط به بهداشت و سلامت موادغذایی که به مرگ یا دیگر پیامدهای جدی از جمله ابتلاء به بیماری‌های مختلف منجر شود، براساس قانون جدید مجازات مرگ خواهد داشت.
این حکم جدید در حالی در چین صادر شده است که پیشتر در این کشور گزارش‌های فراوانی در مورد آلوده بودن و همچنین عدم رعایت بهداشت و سلامت مواد غذایی منتشر شده بود. مقامات قضایی چین قصد دارند با صدور اشد مجازات برای تولیدکنندگان مواد غذایی ناسالم که سلامت شهروندان این کشور را به خطر می اندازد، به طور جدی با آنها برخورد کنند. از جمله موارد آلودگی خطرناک در مواد غذایی چین می توان به آلوده بودن شیرخشک در سال 2008 در این کشور اشاره کرد که جنجال گسترده‌ای را در این کشور به راه انداخت و دولت مقامات مسئول در این رابطه را تنبیه کرد.
در هفته‌های اخیر برخی از مواد خوراکی در چین از جمله گوشت و سبزیجات آلوده، شیر سمی و دیگر موادغذایی آلوده باعث ابتلاء برخی از مردم این کشور به بیماری‌های جدی شده است. این موضوع ضعف دولت چین در نظارت بر صنعت عظیم مواد غذایی این کشور را نشان داده است. به همین دلیل دولت چین با اتخاذ سیاست‌های سازنده قصد دارد نظارت خود را بر سلامت و ایمنی مواد غذایی در این کشور به طور چشمگیری بهبود ببخشد. 

 

 

نظر شما
ادامه