کد خبر: ۵۹۰۵

حکیم مهر - تحقیقات حاکی از این است که هر چه عسل تیره‌تر باشد خاصیت آنتی اکسیدانی آن بیشتر بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

نباید از قند و شیرینی عسل طبیعی ترسید و آن را به خاطر شیرین بودن مصرف نکرد.

عسل خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و محتوی آنتی میکروبیال است. سرشار از مواد معدنی از قبیل کلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم و منیزیم است وحاوی ویتامین هایA، B1، B2، B3، B5و C می‌باشد. عسل یکی از بهترین مکمل‌های غذایی محسوب می‌شود که خواص دارویی زیادی دارد.

در حقیقت، عسل خواص شگفت‌انگیزی برای سلامتی اعضای بدن دارد از جمله پیشگیری از حملات قلبی، التیام زخم‌ها، و افزایش انرژی بدن.

1- افزایش انرژی طبیعی بدن

بسیاری از ورزشکاران برای افزایش انرژی خود از عسل در رژیم غذایی خود به مقدار زیاد مصرف می‌کنند. عسل برای تقویت ماهیچه‌ها بسیار مفید می‌باشد.

2- پیشگیری از سرطان‌های خاص

بسیاری از افراد از ابتلا به سرطان هراس دارند اما با استفاده عسل در رژیم غذایی روزانه می‌توانند این ترس و هراس را از دل خود بیرون کنند.

نتایج تحقیقات حاکی از این است که هر چه عسل تیره‌تر باشد خاصیت آنتی اکسیدانی آن بیشتر بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

3- افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها

عسل در برابر عفونت‌های بدن مثل یک آنتی بیوتیک عمل کرده و نقش مهمی در سیستم دفاعی بدن ایفا می‌کند. به عنوان مثال اگر جایی از بدن عفونت داشته باشد می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی آنتی بیوتیک، از عسل استفاده کرد.

عسل محتوی آنتی میکروبیال است پس در مبارزه با باکتری‌ها نیز نقش مهمی به عهده دارد.

می‌توان عسل را به شیوه‌های مختلف استفاده کرد از جمله مخلوط با چای یا آب گرم یا شیر، استفاده در شیرینی‌ها و دسرها و ...

4- التیام زخم‌ها و جای سوختگی

در مواردی که جایی از اعضای بدن زخم می‌شود و یا می‌سوزد به جای استفاده از داروهای آرام‌بخش و شیمیایی و ... از عسل استفاده کنید.

عسل در بدن، ‌رطوبت هوا را به طرف خود می‌کشد و با این خاصیت خود در درمان زخم و سوختگی اثر مثبتی دارد.

5- غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی

عسل سرشار از ویتامین‌های A، B1، B2، B3، B5، C می‌باشد همچنین مواد معدنی مفیدی نیز در عسل از جمله کلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و ... موجود می‌باشد.

 

 

نظر شما
ادامه