کد خبر: ۵۹۰۳۹

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: در حادثه ای تاسف بار یک توله خرس سیاه آسیایی که در ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۹۷ در شهرستان رودان بدون مادر پیدا شد و برای نگهداری به صورت امانی در اختیار مجموعه پارک طبیعت بندرعباس (باغ پرندگان) قرار گرفته بود، تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان، «میثم قاسمی» روز سه شنبه با ابراز تاسف از اعلام این خبر اظهار کرد: این قلاده خرس سیاه آسیایی به نام«کاریزا» که در مجموعه پارک طبیعت بندرعباس نگهداری می‌شد، بر اثر حادثه تلف شده است.

وی افزود: این توله خرس حدود دو سال عمر داشت و  هرچند هنگام تحویل توسط چند فرد بومی در یکی از مناطق شرقی استان، سن کمی داشت، با تلاش صورت گرفته و تامین فضا و تغذیه مناسب، رشد مناسبی داشت متاسفانه طی یک حادثه از بین رفت.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس که نگهداری این گونه ارزشمند را متقبل شده بود، متاسفانه کارگران پارک طبیعت هنگام  مراجعه به محل نگهداری این توله خرس سیاه آسیایی، با لاشه بی جان این توله خرس که کاریزا نامگذاری شده بود مواجه شدند  که طناب استفاده شده برای درب دوم قفس، به دور گردنش پیچیده و خفه شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در مدت نگهداری این حیوان، ضمن نظارت دقیق و بررسی شرایط نگهداری و تغذیه، همه نکات ضروری برای شرایط بهتر این خرس سیاه آسیایی اعلام و اجرا شده بود.

قاسمی همچنین تاکید کرد: این در حالی است که با توجه به وضعیت شهر به دلیل شیوع کرونا، به جز تعداد محدودی از کارکنان هیچ بازدید کننده ای در محل حاضر نبوده و مسوولان باغ خیلی دیر متوجه موضوع شده و زمان نجات دادن خرس از دست رفته است.

خرس سیاه آسیایی که در فهرست گونه‌های در خطر انقراض و در رده آسیب‌پذیر قرار دارد، در ایران در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان زندگی می‌کند و از  سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماد زیستی استان هرمزگان معرفی شده است.

 
نظر شما
ادامه