کد خبر: ۵۸۹۷۴

شهردار مبارکه گفت: در پی انتشار تصاویر جعلی، گروه‌های حامی حقوق حیوانات با مراجعه به شهرداری مبارکه و هماهنگی لازم، از محل کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، حدود ۳ سال پیش بود که سگ‌های ولگرد در شهرهای استان اصفهان افزایش پیدا کرد و پیمانکاران شهرداری اقدام به کشتن سگ‌های خیابانی کردند و بعد از این اتفاق  بود که حامیان حیوانات اعتراضاتی را در این خصوص انجام دادند. از آن زمان به بعد کشتن سگ‌های ولگرد توسط شهرداری‌ها ممنوع شد و شهرداری‌ها موظف شدند این سگ‌های ولگرد را در کمپ‌های دور از شهر نگهداری و عقیم‌سازی کنند.

در شهریور ماه ۹۸ نیز خبر ناگوار حمله یک سگ به خانم ۸ ماهه باردار تیتر یک رسانه‌های استان اصفهان شد، اتفاقی ناگوار که مشابه آن در ماه‌های اخیر در کشور اتفاق افتاد. به گفته دادستان اصفهان، اگر سگی به انسان صدمه بزند صاحب آن از باب مسبب بودن در ایراد صدمه مسؤول است، این موضوع از باب تهدید علیه بهداشت عمومی نیز قابل‌پیگیری است چراکه حضور سگ در فضای عمومی برای افراد مضر است.

شهرداری مبارکه نیز در همین راستا، کمپینی برای نگهداری از این سگ‌ها در این شهر ایجاد کرد تا هم به‌ نوعی از ولگردی سگ‌های خیابانی و حوادث آن جلوگیری می‌کند و هم مانع سگ‌کشی شد اما چند روز پیش خبری مبنی بر کشتن سگ‌های ولگرد در مبارکه و عدم رسیدگی شهرداری در این کمپ‌های نگهداری در رسانه دست‌ به‌ دست شد که شهرداری مبارکه این خبر را تکذیب کرد.

حفظ حقوق حیوانات و نگهداری از آنان وظیفه مهم شهرداری است

«محسن هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه در این رابطه گفت: طی روزهای اخیر مشکلاتی در کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد توسط پیمانکار وجود داشت که با پیگیری‌های گروه حامیان و شهرداری این مشکلات برطرف و اکنون این کمپ در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه حفظ حقوق حیوانات از مهم‌ترین نکات مدنظر شهرداری بوده، افزود: در پی انتشار این تصاویر جعلی، گروه‌های حامی حقوق حیوانات با مراجعه به شهرداری مبارکه و هماهنگی لازم، از محل کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد بازدید کردند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های قابل‌توجهی برای اداره این کمپ از سوی شهرداری مبارکه صورت گرفته افزود: اهالی رسانه می‌توانند برای تهیه گزارش به محل مراجعه کرده و از صحت ادعای ما مطمئن شوند، این کمپ نسبت به کمپ‌های شهرهای مختلف استان اصفهان، وضعیت مناسبی دارد و پیگیری‌ها برای نبود هرگونه مشکلی ادامه دارد؛ شهرداری مبارکه همچنان آمادگی دارد با همکاری و هم‌افزایی شهروندان، اقدامات مؤثری در راستای بهبود محیط‌زیست و حفظ حقوق حیوانات انجام دهد.

یکی از فعالان محیط‌زیست و حامی حقوق حیوانات نیز در بازدید از کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد شهرداری مبارکه صحبت‌هایی داشته است.

تصاویر کشتار سگ در مبارکه مربوط به گذشته است

«داوود ایرانپور» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مبارکه در این باره گفت: هزینه‌های قابل‌توجهی برای تجهیز و نگهداری این کمپ صورت گرفته و تصاویر منتشرشده در رابطه با کشتن این حیوانات بی‌پناه مربوط به زمان حال نبوده و در این کمپ و اطراف آن چنین اتفاقاتی رخ نداده است.

مسؤول خدمات شهری شهرداری مبارکه با اشاره به جلسات مشترک سازمان‌های حامی حقوق حیوانات با شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: گروه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ عنوان نهادی غیردولتی و غیرانتفاعی همواره یار و یاور شهرداری بوده‌اند.

وی در پایان ادامه داد: گوشت و مواد غذایی سگ‌های جمع‌آوری‌شده از کشتارگاه‌های شهرستان تهیه می‌شود و هیچ مشکلی در تأمین آن وجود ندارد و همچنین با دغدغه مسؤولان، تفنگ بیهوشی و سایر تجهیزات نیز خریداری‌ شده و از این نظر نیز تلاش ما، فعالیت در حد استاندارد بوده است.

در ابتدای مرداد سال ۹۸ بود که کمپینی در سامانه فارس من مبنی بر مزاحمت سگ‌های ولگرد در شهرستان مبارکه با عنوان «مزاحمت سگ های ولگرد در شهر های شهرستان مبارکه» ایجاد شد، به گفته سردبیر این سوژه، در آن زمان تعداد این سگ‌های ولگرد در  شهرستان مبارکه اصفهان افزایش چشمگیری داشت و حوادث گوناگونی را در شهر رقم می‌زد.

در روزهای اخیر نیز موضوع سگ‌کشی در مبارکه یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه فارس من با عنوان «سگ‌کشی در مبارکه تا چه زمانی ادامه دارد؟» بوده است.

 
نظر شما
ادامه