کد خبر: ۵۸۸۶۳
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
در پی انتشار فیلم خودروی واژگون شده در محور اهواز -الهایی:
«دکتر اعظم باجلان» اظهار داشت: فیلمی که به عنوان خودروی واژگون شده حامل گوشت سگ در مسیر اهواز -الهایی در فضای مجازی منتشر شده، صحت ندارد ...
 

حکیم مهر: مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: فیلمی که به عنوان خودروی واژگون شده حامل گوشت سگ در مسیر اهواز -الهایی در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر اعظم باجلان» با اشاره به انتشار ویدیوی واژگونی خودرو یخچال حمل گوشت در فضای مجازی اظهار داشت: این خودرو از مبدا اهواز درحال انتقال گوشت گوسفند و بز ذبح شده بوده که باتوجه به نوع و شکل چاپی مشاهده شده بر روی لاشه ها، قطعا در کشتارگاه مجاز دام کشتار شده اند .

وی ادامه داد: به دلیل فوت راننده و سرنشین آن مقصد خودرو یخچالی حمل گوشت شناسایی نشده است .

باجلان افزود: اطلاعاتی از حجم و تعداد لاشه های گوسفند ذبح شده به دلیل سوختگی خودرو در دست نیست .

در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو حمل گوشت که لاشه‌های بیرون پرتاب شده از خودرو به عنوان گوشت سگ در فضای مجازی منتشر شده است، اداره کل دامپزشکی استان خوزستان این ادعا را رد کرد .

طی چند روز گذشته ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که محتوای آن یک خودروی یخچال دار واژگون شده حاوی لاشه حیوان بوده که در زیر نویس آن امده که این لاشه ها مربوط به گوشت سگ می باشند.

انتشار این ویدیو باعث نگرانی مردم شده که دامپزشکی خوزستان با رد این شایعات به نگرانی مردم پایان داد.

 

انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
مرادی
|
Germany
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
4
16
با درود. .............. یا متوجه نیستند و در دامپزشکی کار نکردند و یا اینکه .......... میگن چون با شماره پلاک خودرو میشه از سیستم قرنطینه داره کل دامپزشکی اهواز میشه تمام جزییات را درآورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
حالا اگه بدون گواهی حمل حرکت کرده باشه چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
بنده فیلم را درفضای مجازی چندبار دیدم پلاک خودرو مشخص نیست کدرهگیری خودرو مشخص نیست تاریخ تصادف هم مشخص نیست تمرکز هم روی نوع لاشه به جهت رفع نگرانی اذهان عمومی است که یقینا لاشه گوسفند و بز بوده با لیبل کشتارگاه که بخوبی توسط روابط عمومی خوزستان بیان گردید
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
5
براستی سرنوشت این لاشه ها چه شد؟ ...............
پاسخ ها
مرادی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
خانم دکتر باجلان فرمودن:"مبدا اهواز درحال انتقال گوشت گوسفند و بز ذبح شده بوده که باتوجه به نوع و شکل چاپی مشاهده شده بر روی لاشه ها، قطعا در کشتارگاه مجاز دام کشتار شده اند " اگر کشتارگاهی باشد پس حتما گواهی دارد.نکته در همین کشتارگاهی بودن لاشه هاست
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
2
16
خانم دکتر میتونستید بگید علت بیان اشتباه اینکه لاشه سگ هستند (همانطور که در تصاویر دیده میشه) بخاطر این هست که لاشه بز بدلیل چربی پایین زیر جلدی و نداشتن دنبه ممکنه با گوشت سگ اشتباه بشه . اینهمه توضیح بیهوده نیاز نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
دیدن چربی پایین زیر جلدی در فیلم با آن تصاویر دلخراش بنظرتون برای خواننده خنده دار نیست احتمالا بایستی ذره بین آورد . بیان خبر رسانه ایی بشکل ساده برای همه اقشار جامعه تاثیرش بسیار بیشتر از بیان جزییات تخصصی که ممکن است در فیلم هم رویت نشده باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
الان شما حرفات بیهوده نبود؟
رضا . ا
|
United States of America
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
2
12
از یک خانم دکتر که مسئولیت واحد روابط عمومی رو بعهده دارن انتظار میره پاسخی علمی ، منطق پذیر و درخور بیننده و شنونده ارائه کنن . بنظر من توضیحات ارائه شده نمیتونه نگرانی مردم رو از بین ببره .
پاسخ ها
مطلع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
بنظرم جواب داده شده با توجه به اینکه فقط با یک فیلم بی نام و نشان مواجه بودند کاملا موجه و دقیق بوده است . در ضمن انچه باعث تشویش اذهان شده نوع لاشه ایی است که متاسفانه در فضای مجازی خلاف واقع سگ بیان شده است که تمرکز روی تاکید بر لاشه گوسفند و بز دارد مبدا و مقصد لاشه ها هیچ کمکی به خواننده و کاهش نگرانی نمیکند لذا پرداختن به آن کار بیهوده ایی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
3
14
اگر مسیر خودرو از اهواز بوده پس کشتار میتونه در کشتارگاه دام اهواز صورت گرفته باشه که به این شکل تعداد و نوع دام کشتار شده رو میشه مشخص کرد . ضمنا لیبل ها قابل هر گونه سوءاستفاده هستن و لاشه های در تصویر فاقد مهر بازرسی بهداشتی هستند . پس این موضوع ظن بر تخلف بهداشتی و کشتار غیر مجاز رو تقویت میکنه . در پایان درج این خبر نگرانی رو در من از بین نبرد ، سایرین رو نمیدونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
دوست عزیز اگر لیبل ها تقلبی چاپ شده باشند ، مهر هم میتونستن بسازن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
من هم با نظر شما موافقم. بیشتر شنونده نگران میشه. چون نه مهر داره و نه اینکه جایی ثبت شده. اگر در کشتارگاه کشتار شده بود حتما توسط مسئول فنی مشخصات خودرو و مقصد در سیستم ثبت میشد. اگر هم اینطور نبوده ........... حتما تخلفی صورت گرفته که مسئولیت آن هم با دامپزشکی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
13
3
اخه کی سگ را با کامیون یخچال دار می بره
غلامرضا برازنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
5
داداش اینجا ایرانه پس هیچ اتفاقی عجیب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
8
1
بزغاله اونجا زیاد کشتار میشه راست میگن شبیه سگه ولی بزغاله است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
3
3
راننده ها فوت کردند خدا رحمتشون کند، چرا پشت سر مرده بدون نا آگاهی صحبت می‌شود، اونا لاشه گوسفند و بز بودند، کاملا مشخص هست ضمنا من هم گشتارگاه هم بسته بندی و هم کلنیک دام کوچک کار کردم، گوشت سگ چنان بد بو هست، تا برش میخوره اصلا نمیشه نزدیک شد حمل وفروش گوشت سگ با ماشین گوشت یخچال دار اصلا حداقل در کشور ما نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
2
3
در اینکه اینها لاشه بز هستند هیچ شکی نیست ولی از طریق پلاک خودرو میتوان مشخصات صاحب ماشین و گواهی حمل شده از کشتارگاه را فهمید
بازرس گوشت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
3
1
ای کاش خوانندگان اول فیلم را میدیدند بعد قضاوت میکردند . در فیلم پلاک خودرو مشخص نیست تاریخ تصادف و مسیر ان نیز مشخص نیست و انچه در فضای مجازی شایع شده نوع لاشه ایی بوده که در خودرو وجود دارد لذا پاسخ روابط عمومی خوزستان کافی و براساس شواهد بوده و بصراحت اعلام کرده که لاشه گوسفند و بز است پس اگاهی لازم را به خواننده داده است
پاسخ ها
مهربان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
آقای بازرس گوشت!
این جواب رو به شما هم میدم:
اگه شما ......... از این گوشت ها خوردید، بقیه هم خواهند خورد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
1
روی لاشه ها برچسب نصب شده ولی روی برچسب محل کشتار مشخص نیست؟ ویا گواهی قرنطینه بهداشتی جهت خودرو حامل لاشه صادر نشده؟ فکر کنم بعضی از همکارها اگر حرف نزنن سنگین ترند ....
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
2
2
خانم دکتر فقط قصد برطرف کردن شبهه ونگرانی مردم از گوشت سگ را داشتند و مقصد و تعداد لاشه ها برای دامپزشکی مهم نیست که حالا بخواد از شماره ماشین یا کشتارگاه پیگیری کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
یک خبر باید دارای مطالبی حاوی نکات فنی و درعین حال قابل پذیرش توسط شنونده باشد .............. خبر باید دارای مدارک مستند دال بر پیگیری هدفمند جهت تایید محل کشتار؛ مجوزهای صادره؛ و اشاره به علت فنی نوع لاشه و تفاوت آن با سگ به زبان ساده جهت عموم باشد چرا که از یک اداره متولی توضیحی خارج از یک جمله که با توجه به لیبل ها در کشتارگاه کشتار شده اند انتظار میرود....
Vet
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
اقای ناشناس شما خودت (ناشناس) اومدی داری نظر میدی بعد برا بقیه تعیین تکلیف میکنی که باید خبر انجور باشد که آنجور نشود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
1
2
.................. یه جوری میگید راننده فوت کرده که انگار هیچ مدرکی همراهش نبوده که شناسایی بشه کاملا مشخصه لاشه سگ هست .توعکس پلاک مشخص نیست چه ربطی داره ......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
منم نظرم اینه که سگ هست ......................
اما همچنان من قانع نشدم چون گردن بز از گردن سگ بلندتر هست تو ناحیه شکم هم دقت کنید ناحیه شکم سگ از بز کوچکتر هست

من با 45سال سن تو نگاه اول گفتم گوشت سگ هست بعد دیدم بقیه هم گفتن گوشت سگه
به توچه مربوطه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
4
1
میشه ایقد .......... بلغورنکنین. شماها نه مال قضاوتین نه حق دارین درباره کسی قضاوت کنین.. یه جوریم شور گرفتین گوشت سگ گوشت سگ میکنین انگار همتون دکترین و سرصحنه در آن واحد گوشتا رو آزمایش کردین.. ایقد شایعه نسازین ایقدم ......... بلغور نکنین نه مرگ راننده نه گوشتا قضاوتشون به امثال شماها ربطی نداره مملکت ایران رو همین شماها شایعه سازا به .....کشیدین.. شماها اگه بیل زنین باغچه خودتون رو بیل بزنین.. یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
حالا چرا به شما برخورده محموله سگ مال شما بوده؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
نه ماله تو بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
2
با همه توضیحاتی که مسئولین و دوستان محترم دادن من هنوزم قانع نشدم اگه آقایون راست میگن عکس دوتا لاشه سگ و بز رو کنار هم بگذارن تا مردم نگرانی،شون تموم بشه

آقا داره داد میزنه لاشه سگ هست 3تا دلیل دارم که لاشه سگ هست
1. گردن بز بلندتر از گردن سگ هست اینجا گردن لاشه کوتاه هست
2. شکم سگ باریکتر از شکم بز هست اینجا شکم لاشه باریک هست
3. هسمت پشت بز بعداز آلت ران از هم جدا میشه ولی سگ بعداز آلت تقریبا 10 سانتیمتر ران به هم چسبیده در تصویر هم ران، ها بهم چسبیده هست

من 50سال عمر از خدا گرفتم تو نگاه اول گفتم لاشه سگ هست بعد دیدم بقیه دوستان هم میگن لاشه سگ هست

...........................
پاسخ ها
مهدی
| United States of America |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
اینقدر دقیق گفتید باشه یک لاشه ها که همه یک تا نبوده یک ماده تعداد پستانهایش بیشتر از بز است اگر هم باید باشند روی لاشه مشخص میشود که روی لاشه دست کاری شده
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
4
2
دوستان 45 و 50 ساله خدمت شما عرض کنم در چیزی که تخصص ندارید اظهار فضل نکنید چقدر دقیق هم توضیح می دهید که به این خاطر و اون خاطر گوشته سگ است . عزیزان من کارشناس با چندین سال کار تو کشتارگاه دام به قطع یقین می گویم گوشت بزغاله و گوسفند است مثلا به لاشه ای که زیر ماشین روی باقی لاشه ها دقت کنید قسمتی از دنبه گوسفند مشخصه و همینطور لاشه های اطراف از شکلش مشخص است بزغاله است ، کمی تعقل و تحقیق کنید بعد اظهار نظر بفرمایید . تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
چی میگی دوست عزیز؟ تو کشتارگاه یادت دادن از رو عکسسسس؟! قضاوت لاشه کنی؟؟؟
واحد نظارت بهداشت اداره دامپزشكي شيراز-dr.d
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
2
كاملا واضح و مشخصه كه لاشه بز هست .

١:بدليل تقلاي سگ در زمان ذبح ،،خونگيري معمولا ناقص و لاشه پرخون بنظر ميرسد اما دركليپ مربوطه،لاشه ها به رنگ روشن و خونگيري كامل انجام شده است
٢:لاشه ها يكدست ،تقريبا يك سايزند و انتهاي ران vشكل ،،چربي كم كه مربوط به بز است
٣:الصاق دو (٢)ليبل در يك لاشه
٤: اگر گوشت سگ بود بي استخوان يا خرد شده حمل ميكردند نه لاشه
ضمنا گوشت سگ (مخصوصا سگ ولگرد)بوي تند و مشمئز كننده دارد كه براحتي قابل مصرف نيست .
بهتر بود اداره دامپزشكي با پليس راهور هماهنگ و با اطلاع از شماره شهرباني خودرو و رصد دوربين كشتارگاه ،صحت كشتار را تاييد ميكردند دليلي به ذكر نامشخص بودن مقصد محموله و هويت راننده نبود .
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
شما همه رو از رو کلیپ و عکس فهمیدی؟حتی بوی لاشه؟؟؟!!!! خوب سره کار نرید بشینید تو خونه فیلم تماشا کنید ...
برا خودت 1 2 3 4 ردیف کردی برادر من؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
افرين ،،دقيقا درسته
لطفا دوستاني كه عملياتي كار كردن عين فرمايشات اين همكار گرانقدر نظر بدن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
0
با سلام گوشت کهره هستش و متعلق به عراق چون کشورهای عربی منطقه از گوشت کهره استفاده میکنندو لاشه هاشون کوچیکه و بعد هم اخر کلیپ سر حیوون مشخصه که افتاده گوشه که اگه قرار بر گوشت سگ بود حداقل سر حیوون رو نمی بردند اونم با لیبل کشتارگاه
مرادی
|
United States of America
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
0
1
دوستان عزیز باهم درگیر نشید. به نظرم به هیچ وچه نمیشه نظر قطعی داد که محموله سگ بوده یا خیر ..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
دقیقا...اقا از رو عکس و فیلم که نمیشه به قول دوستمون
خراسان رضوي _همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
1
1
منم با نظر دوست عزيزي كه از شيراز كامنت گزاشتند كاملا موافقم كاملا دقيق و هوشمندانه نظر دادن مشخصه عملياتي نظر دادن
گوشت مربوط به بز هست جاي شكي نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
0
0
کمپ های نگهداری سگ متهم اصلی توزیع گوشت سگ درایران وهدف افزایش بیماریهای است که از سگ به انسان منتقل میشه
گیستهای که ناشی از تماس باسگ به انسان منتقل میشه وبانام سرطان شناخته میشه
نظر شما
ادامه