کد خبر: ۵۸۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

آزمون دکتری ۹۹ به عنوان نخستین کنکور سراسری ایران در دوره شیوع کرونا ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه نهم مردادماه در ۶۰ شهر کشور آغاز شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب در کنکور دکتری ۹۹ تعداد ثبت نام کرده اند که از لحظاتی قبل این رقابت را آغاز کردند. با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعداد حوزه های برگزاری این کنکور به ۱۴۳ حوزه در ۶۰ شهر افزایش یافته است.

این آزمون در هفت گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی شامل ۶۳ کد رشته امتحانی در علوم انسانی، ۴۵ کد رشته در گروه علوم پایه، ۶۰ کد رشته امتحانی در گروه فنی و مهندسی، ۳۵ کد رشته امتحانی در گروه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، هفت کد رشته امتحانی در گروه هنر، ۲۶ کد رشته امتحانی در گروه دامپزشکی و ۹ کد رشته امتحانی در گروه زبان در حال برگزاری است.

داوطلبان کرونایی این کنکور ۵۴ نفر اعلام شده اند که در مکان های مورد تایید وزارت بهداشت در آزمون شرکت می کنند.

پروتکل‌های بهداشتی کنکور دکتری

سازمان سنجش آموزش کشور مهمترین پروتکل های بهداشتی را اعلام کرد که در آزمون‌های ۹۹ از جمله آزمون دکتری که روز پنجشنبه ۹ مردادماه برگزار می شود، لازم الاجرا است.

براساس این پروتکل ها، مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.

در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است، سالن آزمون با گنجایش مناسب انتخاب شده و صندلی ها با فاصله اجتماعی مصوب از هم چیده شده است.

سازمان سنجش همچنین  یادآور شد با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، برای بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن در و پنجره ها اندیشیده شده است.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامت گذاری شده است و داوطلبان باید روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

این سازمان افزود: حوزه امتحانی و تمام تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می شوند.

استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و  درمانگاه های شهرستان ها بر اساس اعلام سازمان سنجش، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.

اشیا و سطوحی که اغلب لمس می شود، نظیر صندلی ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی تمیز و ضدعفونی شده است و این عمل در طول برگزاری آزمون در هر نوبت انجام می شود. پاکسازی و گندزدایی مخازن اصلی و فرعی سوالات در استان ها و شهرستان ها، با نظارت نمایندگان تام الاختیار و حفاظت آزمون استان ها، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می شود.

در صورتی که داوطلبان در داخل حوزه امتحانی، بسته به شرایط محل برگزاری آزمون با سرویس عمومی (اتوبوس، مینی بوس یا سواری ون) جابجا شوند، صندلی ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری، از یک سوم تا یک چهارم ظرفیت خودرو استفاده می شود.

فضای مناسب برای داوطلب دارای معلولیت با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته می شود. منشی داوطلبان نابینا، معلول، ناشنوا و ...ضمن رعایت نکات بهداشتی، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می دهند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
والا من که ندیدم تا بیسکوییت پتی بور دادن که باید با دست خورد و خیلی ها خوردن..فقط جلو در تب گرفتن و اصلا هم هنگام وود و در راه پله و آسانیور خط کشی ندیدم و هنگام خروج هم مثل سابق خارج شدیم .حوزه ما بلوار ارتش مجتمع ولایت دانشگاه آزاد بود
نظر شما
ادامه