کد خبر: ۵۸۸۵

حکیم مهر - سایت خبری تحلیلی صدای شیعه نوشت : برای خیلی از دارندگان حیوانات خانگی، آن‌ها فقط یک حیوان دست‌آموز نیستند بلکه عضوی از خانواده‌اند برای همین سعی می‌کنند تا مثل یک عضو خانواده با آن‌ها رفتار کنند و حیوان از امکانات دیگر اعضا برخوردار باشد!
برای همین هیچ عجیب نیست که این حیوانات عکس‌های شخصی و آرایشگر مخصوص داشته باشند و آلبوم دیجیتالشان دست به دست بچرخد!

البته هستند کسانی که برای فخر‌فروشی عکس از حیوان خود را همیشه به همراه دارند تا ثابت کنند که متفاوتند و خیلی‌وقت‌ها برای این تفاوت هزینه‌های گزافی نیز می‌پردازند.
در ایران هیچ کس به طور تخصصی کار عکاسی از حیوانات را انجام نمی‌دهد این را شمس، مسوول یکی از «پت‌شاپ‌ها» (Pet Shop) می‌گوید و ادامه می‌دهد: آن‌هایی که این کار را انجام می‌دهند معمولا خودشان آتلیه دارند و با پت‌شاپ‌ها قرارداد می‌بندند و درصد می‌گیرند.

به مراکز پت‌شاپ که زنگ می زنی کلی از کار عکاسی‌شان و حرفه‌ای بودن تجهیزاتش تعریف و تاکید می‌کنند که قیمت‌ها بستگی به عکاس دارد.

سلیمی مسوول یکی از این «پت‌شاپ‌ها» است. از عکاسی که می‌پرسی، می‌گوید: این جا هم فضای سبز داریم و هم آتلیه. هر مدلی که بخواهید ما انحام می‌دهیم.
آتلیه‌ها جای مخصوصی ندارند و مسوول یکی از آن‌ها بعد از کلی پرس‌وجو از این که شماره‌ام را چطور پیدا کردید، و چه کسی معرف شما است، می‌گوید: بهتر است قبل از عکاسی نمونه کارهای ما را ببینید و بعد با هم در مورد کارصحبت کنیم. ما محدودیت عکس نداریم و عکس‌ها معمولا به صورت دفترچه چاپ می‌شود حدود 50 هزار تومان هم هزینه دارد. اما اگر کار دیگری مد نظرتان باشد مثلا چاپ عکس روی شاسی و یا بوم هزینه آن جداگانه حساب می‌شود.

زنگنه‌برای اینکه عکس‌ها کیفیت بالایی داشته باشد، تاکید می‌کند که حتما چند دست لباس برای حیوان همراه داشته باشید که عکس‌ها تکراری نباشد! و ادامه می‌دهد: خودتان هم می‌توانید با حیوان عکس بگیرید که در این صورت برای خودتان هم چند دست لباس بیاورید. مکثی می‌کند و می‌گوید: خیلی‌ها به ورزش خاصی علاقه دارند و با لباس ورزشی عکس می‌گیرند.

بعد از کلی تحقیق، تازه می‌فهمی هر آتلیه‌ای این کار را انجام می‌دهد و به قول مسوول یکی از آن‌ها برای عکاسان فرقی نمی‌کند که چه کسی می‌خواهد عکس بگیرد آن‌ها پولشان را می‌گیرند.

البته برخی از آتلیه‌ها هزینه بالاتری دارند و برای آتلیه و عکاس جداگانه ورودی دریافت می‌کند که بین 50 تا 250 هزار تومان متفاوت است. اما قیمت عکس 13 در 18 بین 15 تا بیست هزار تومان است و هزینه آلبوم‌های دیجیتال و چاپ روی بوم و شاسی هم جداگانه حساب می‌شود.

البته کار به همین جا ختم نمی‌شود و معمولا نمی‌شود حیوان را بدون آرایش به عکاسی برد و با ظاهری نامناسب از آ‌ن‌ها  عکاسی کرد؛ بنابراین به توصیه «پت‌شاپ‌ها» باید حتما خودتان را برای هزینه آرایش و شست‌وشوی حیوان هم آماده کنید.

هزینه‌هایی که بین 15 تا 20 هزار تومان برای شست‌وشو و 20 تا 30 هزار تومان برای آرایش هزینه دارد.

جالب آنکه برخی از آن‌ها خدمات زیبایی دیگری را هم پیشنهاد می‌کنند. خدماتی مثل کاشت روکش ناخن که حدود 10 هزار تومان هزینه دارد و همان ناخن مصنوعی برای حیوانات است که در رنگ‌های متنوع عرضه می‌شود!

لازم به ذکر است که خدماتش شست‌وشو بر حسب نوع حیوان متفاوت است و ممکن است هزینه بالاتری هم داشته باشد!

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه