کد خبر: ۵۸۸۱۰

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ری از کشف و معدوم‌سازی پنج تن آلایش دامی فاسد و غیرقابل مصرف در یکی از سردخانه های غیرمجاز بخش کهریزک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «وحید رستگاری» روز دوشنبه در حاشیه معدوم سازی این میزان آلایش فاسد دامی اظهار داشت: بازرسان اداره دامپزشکی عصر روز گذشته (یکشنبه) طی بازرسی های خود به یک سردخانه غیرمجاز در روستای گلحصار بخش کهریزک برخوردند که در بازرسی از این واحد غیرمجاز پنج تن ریه گاو و سیرابی گوسفند کشف شد.

وی با بیان اینکه این میزان آلایش دامی فاسد کشف شده بدون لیبل تاریخ تولید و شرایط ظاهری  نامناسب نگهداری می شد، افزود: حکم قضایی معدوم سازی این پرونده نیز با همکاری دادستان شهرستان ری به سرعت صادر شد.

رستگاری‌ با بیان اینکه تیم های  بازرسی اداره دامپزشکی مراکز عرصه، رستوران ها و سردخانه های شهرستان ری تحت نظر دارند، خاطرنشان کرد: غیر بهداشتی بودن گوشت‌های کشف شده با نمونه‌گیری و آزمایش‌های دقیق علمی توسط اداره دامپزشکی شهرستان ری تشخیص و معدوم سازی نیز با حکم دستگاه قضائی انجام شد.

این مسئول یادآور شد: بازرسان اداره دامپزشکی ری در راستای تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی به صورت مستمر عملکرد مراکز عرضه و توزیع گوشت قرمز و سفید شهرستان را پایش و نظارت‌های لازم را در خصوص تاریخ مصرف و سالم بودن گوشت انجام می‌دهند.

رستگاری با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تأمین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، اضافه کرد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی شهرستان ری قرار دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه