کد خبر: ۵۸۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: اگرچه شیوع ویروس آنفولانزایH1N1  یا خوکی دور از ذهن نیست اما تا امروز هیچ گزارشی دال بر انتقال این ویروس از محصولات دامی به انسان در استان اصفهان نداشتیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر شهرام موحدی» با اشاره به طیف گسترده ویروس‌های آنفلوانزا اظهار داشت: امروزه می‌توان با فراغ خاطر بیشتر از خطرناک لودن ویروس‌های مشترک بین دام و طیور با انسان‌ها صحبت کرد.

وی افزود: ویروس آنفلوانزای خوکی و کرونا بین انسان و دام و طیور مشترک است؛ اما تاکنون سازمان دامپزشکی کشور هیچ گونه گزارشی از آلودگی انسانی به ویروس‌های مذکور از طریق فراورده‌های دام و طیور گزارش و تأیید نکرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بیان داشت: واحدهای بسته بندی گوشت، مرغ، تخم مرغ و ماهی طبق دستورالعمل‌های ابلاغی و با مراقبت‌های شدید بهداشتی در حال فعالیت هستند و علت اینکه در ایام اپیدمی کرونا هیچ گونه گزارشی از انتقال این ویروس از طریق فراورده‌های خام دامی و طیور ارائه نشده است به خاطر دقت و نظارت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بر عرضه این فرآورده‌ها به بازار مصرف است.

وی تاکید کرد: لازم است شهروندان نسبت به استفاده از فراورده‌های لبنی، طیور و دام تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان مطمئن باشند و از خرید هر فرآورده‌ای که خارج از پروسه نظارت دامپزشکی است به شدت خودداری کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
باقرزاده
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
0
تشکر از جناب آقای مدیریت.
نظر شما
ادامه