کد خبر: ۵۸۲۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

چندی قبل بود که مدیر عامل یکی از تشکل‌های بخش خصوصی مدعی شد که برخی از مرغداران به دلیل اطلاعات پایین تریاک را در آب حل می‌کنند و به مرغ‌ها می‌خورانند تا بیماری آن‌ها از بین برود. پس از آن علی‌رضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ضمن رد نکردن این موضوع، آن را اشتباه مدیریتی خواند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گفتارنو، خبر خوراندن تریاک به مرغ‌ها در مرغداری‌ها بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و حتی برخی از سایت‌های خبری پیدا کرده است و کاربران این فضا واکنش‌هایی را نسبت به این امر داشته اند.
چندی قبل بود که مدیر عامل یکی از تشکل‌های بخش خصوصی مدعی شد که برخی از مرغداران به دلیل اطلاعات پایین تریاک را در آب حل می‌کنند و به مرغ‌ها می‌خورانند تا بیماری آن‌ها از بین برود. تریاک یکی از آرامبخش‌هاست و اگر چه بیماری طیور را از بین نمی‌برد، اما بدن مرغ را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود مرغ دوره
۴۵ روزه نگهداری در مرغداری تا زمان کشتار را بگذراند.

پس از آن «دکتر علیرضا رفیعی پور»، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ضمن رد نکردن این موضوع، آن را اشتباه مدیریتی خواند. رفیعی پور با تاکید به اینکه خوراندن تریاک به مرغ وقت دادن به بیماری است، اعلام کرده بود که بهتر است به جای استفاده از این‌چنین موادی، از طریق مصرف دارو‌ها و پروبیوتیک به سمت درمان طیور برویم.

البته او این نکته را هم متذکر شده بود که تا امروز هیچ گزارش رسمی به سازمان دامپزشکی از مصرف تریاک در مرغداری‌ها نرسیده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با بیان این جمله که برداشت غلطی از صحبت‌های رئیس کل دامپزشکی صورت گرفته است، به گفتارنو می‌گوید: ایشان عنوان کرده بودند که بعضی از مرغداران به شیوه سنتی ممکن است برای درمان برخی از بیماری‌ها از این فراورده‌ها استفاده کنند که ما به شدت داریم صحبت می‌کنیم که از این فراورده‌ها استفاده نکنند.

«دکتر حسین رشیدی» در پاسخ به این سوال که آیا در کرمان چنین اتفاقی صورت گرفته است، گفت: به هیچ وجه از تریاک در بحث درمان بیماری‌های طیور و یا به منظور افزایش وزن استفاده نمی‌شود و اصلا این امر باعث مسمومیت و سایر مشکلات می‌شود. ضمن اینکه در استان کرمان ما بعد از کشتار نمونه برداری و آزمایش انجام می‌دهیم و اگر باقیمانده داروی غیر مجازی در مرغ باشد، با افراد برخورد می‌شود، بنابراین شهروندان به هیچ وجه نگران این موضوع نباشد و این خبر اصلاً صحت ندارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
0
0
البته او این نکته را هم متذکر شده بود که تا امروز هیچ گزارش رسمی به سازمان دامپزشکی از مصرف تریاک در مرغداری‌ها نرسیده است.

پس از کجا اطلاعات رادریافت کرده اند. بهتربود گفته شود هیچ گزارش رسمی ای دریافت نشده
دامپزشک
|
Romania
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
1
یا خود خدا!
..................
بعد از کشتار ازمایش باقی مانده دارویی انجام میدید؟ اونم تست مورفین؟
نظر شما
ادامه