کد خبر: ۵۸۲۶

حکیم مهر - دکتر هایده باقری مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان گلوگاه اعلام کرد: بازرسان و کارشناسان نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان گلوگاه در پی بازدیدهای ادواری خود و بازرسی از یک واحد عرضه گوشت در این شهرستان و مشاهده لاشه فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی که در خارج از کشتارگاه صنعتی دام استحصال و در مرکز عرضه در حال فروش بود، فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی نمودند.

وی افزود : دادگاه این اقدام را تهدیدی علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیر مجاز دام دانسته و متخلف را به استناد مواد 217 و 218 قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب در امور کیفری به پرداخت مبلغ دو میلیون ریال جزای نقدی به نفع صندوق دولت محکوم نموده است.
باقری در پایان از شهروندان گلوگاهی خواست تا توجه ویژه ای به مهر بازرسی گوشت بر روی لاشه ها داشته باشند و از خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی جداً خودداری نمایند و در صورت مشاهده، این موارد را سریعاً به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

 

گفتنی است در حالی که به تازگی دوره‎ای با عنوان "خبرنویسی" در اداره کل دامپزشکی استان تهران برای مسئولین روابط عمومی دامپزشکی در سراسر کشور برگزار شده ، هنوز هم روند اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی با مشکلات زیادی روبرو است.

بعنوان نمونه علاوه بر نقص در خبرنویسی و عدم رعایت ضوابط استاندارد در این زمینه، بدیهی ترین مسائل هم رعایت نمی‎شود و با سهل‎انگاری روبرو است، بطوریکه در خبر فوق ، عبارت "سریعاً" بصورت "صریعاً" منتشر شده بود!

به نظر می‎رسد در اینگونه موارد متصدیان انتشار اخبار در روابط عمومی سازمان دامپزشکی حتی یک بار هم خبر را نمی‎خوانند و اصولاً چنین مواردی برای آنان اهمیتی ندارد.

این در حالی است که اخیراً مدیرمسئول حکیم مهر در نامه‎ای به رئیس سازمان دامپزشکی به وی دو پیشنهاد برای ارتقاء سطح اطلاع‎رسانی در سازمان دامپزشکی ارائه کرده بود که تاکنون نتیجه‎ چندانی دربرنداشته است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه