کد خبر: ۵۸۰۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: متقاضیانی برای تولید و بومی سازی جوجه یک روزه با استفاده از نژاد بومی به کمیسیون کشاورزی مجلس مراجعه می‌کردند اما رانت‌های موجود مانع از فعالیت آنها شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «جلال محمودزاده» نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص خودکفایی در تولید جوجه یک روزه و حمایت از مرغ لاین ایرانی در کشور، گفت: طی سال‌های گذشته همواره بر خودکفایی در تولید جوجه یک روزه تاکید داشته‌ایم تا این وابستگی از بین برود.

وی اضافه کرد: متاسفانه حمایت‌هایی از واردکنندگان جوجه یک روزه توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته که باعث شده متقاضیان تولید جوجه یک روزه و تقویت مرغ لاین ایرانی موفق نباشند. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متقاضیانی برای تولید و بومی سازی جوجه یک روزه با استفاده از نژاد بومی به کمیسیون کشاورزی مجلس مراجعه می‌کردند اما رانت‌های موجود مانع از فعالیت آنها شد، ادامه داد: وابستگی به واردات جوجه یک روزه و مرغ لاین مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های خودکفایی حمایت از متقاضیان پرورش مرغ لاین است، عنوان کرد: در حال حاضر چندین واحد تولید جوجه یک روزه در کشور وجود دارد که در صورت حمایت از آنها می‌توان به خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک و تقویت مرغ لاین ایرانی دست پیدا کرد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
جناب نماینده چندتا سفر خارجی بری بازدید با وضعیت جهانی پرورش طیور اشنا بشی دیگه اینجوری نظر کارشناسی نمیدی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
0
0
ایشون قبل از ایراد سخن بهتر بود یه سرچی می کردن بعدا اظهار نظر میفرمودن. اولا وارد کننده های جوجه اجداد مثل واردکنندگان نهاده رانت نیستند ثانیا مرغ آرین بیش از سی ساله توی کشور تولید داره اگر خوب بود مرغدار طالب بود ثالثا و...
نظر شما
ادامه