کد خبر: ۵۸۰۳۸

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تولید کلاژن از موش آزمایشگاهی بزرگ از سوی یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «یونس قاسمی» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تولید کلاژن از موش آزمایشگاهی به همت محققان شیرازی، در این باره اظهار کرد: شرکت دانش بنیان مهندسی توسعه پایدار مبتکران سیوان در مرکز رشد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مستقر بوده و به تازگی با تلاش محققان خود، موفق شده یکی از محصولاتش را با عنوان کلاژن استخراج شده از دم رت (Rat tail collagen type I)، برای استفاده پژوهشگران کشور به بازار فروش عرضه کند.

«زهرا خدابنده» جهرمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی توسعه پایدار مبتکران سیوان نیز بیان کرد: امروزه کلاژن، مصارف زیادی در زمینه تحقیقات آزمایشگاهی بر روی حیوان، تهیه داربست‌های زیستی و زیست - سازگار در پزشکی و زیست فناوری دارد.

او افزود: این محصول به صورت پودر و محلول تولید می‌شود و برای دانشجویان رشته‌های مهندسی شیمی، مواد و مهندسی پزشکی و مهندسی بافت در همه آزمایشگاه‌های سلولی و مهندسی بافت، قابل استفاده است.

او با اشاره به کاربرد کلاژن در کشت انواع سلول‌های بنیادی، ادامه داد: این محصول برای استفاده در ساخت انواع داربست‌های دو بعدی و سه بعدی در کشت سلول، تهیه پلیت‌های کشت Coat شده با کلاژن، تولید داربست‌های کلاژنی ترکیبی با سایر انواع هیدروژل‌ها با روش الکتروریسی، استفاده از داربست‌های کلاژنی ساخته شده در درمان بیماری‌های مدل سازی شده در حیوانات آزمایشگاهی به صورت پیوند یا تزریق ژل کلاژنی و نیز سایر موارد دیگر کاربرد دارد.

خدابنده تصریح کرد: قیمت این محصول نسبت به مشابه خارجی بسیار کمتر بوده و از نظر کیفیت نیز معادل مشابه خارجی است، همچنین این شرکت آماده ارائه همه خدمات پس از فروش، مانند ارائه پروتکل‌های لازم و پشتیبانی تکنیکی است.

علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به آدرس http://www.sivancells.ir مراجعه کنند.

 
نظر شما
ادامه