کد خبر: ۵۷۹۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظر عالی ذبح و صید شرعی سیستان و بلوچستان گفت: در کلیه کشتارگاه های استان عملیات ذبح دام و طیور توسط ذابح آموزش دیده و تحت نظر ناظرین شرعی صورت می گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظر عالی ذبح و صید شرعی استان گفت: به استناد آیه 3 سوره مائده و روایات اسلامی، شرط استفاده کردن ازگوشت حیوانات حلال گوشت (گاو، گوسفند و مرغ و ...): تذکیه - پاک شرعی شدن - حیوانات است.

«حجت الاسلام حسین شریفی نیک» افزود: در کلیه کشتارگاه های کشور و سطح استان  عملیات ذبح دام و طیور توسط ذابح آموزش دیده و تحت نظر ناظرین شرعی صورت می گیرد لذا مطمئن ترین مکان برای تهیه گوشت پاک وحلال، مراکز مجاز عرضه تحت نظارت دامپزشکی می باشد.

وی بیان داشت: معضل کنونی این استان، وجود مراکز عرضه مرغ زنده به ویژه در کلانشهر زاهدان است که طی بازدید های صورت گرفته، در اغلب موارد، کشتارهای صورت گرفته در این اماکن مطابق موازین شرعی نبوده و به هیچ عنوان مورد تایید نمی باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و ناظر عالی ذبح و صید شرعی استان افزود: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تهیه و تامین فرآورده خام دامی از مراکز غیرمجاز، علاوه بر عدم اطمینان از پاک بودن محصول، تهدید و مخاطره ای جدی برای سلامت شهروندان می باشد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Germany
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
0
1
اتفاقا در این استان از همه دقیق تر و اسلامی تر ذبح انجام می گیره و اهل سنت برای ذبح اسلامی، بسیار دقیق و حساس هستند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
اخه برای انجام هر کاری از حضور روحانیون استفاده میکنند . مشکل بیشتر معضل بهداشتی است تا مسله شرعی
نظر شما
ادامه