کد خبر: ۵۷۶۱

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان

 

دامپزشکی نسبت به شیوع بیماری در جمعیت شتر خراسان جنوبی هشدار داد


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نسبت به شیوع بیماری سندرم تنفسی در جمعیت شتر استان هشدار داد و از کلیه شترداران خواست به منظور جلوگیری از تلفات دامها این هشدار را جدی بگیرند. 
دکتر 'محمد رضایی' وجود سه کانون از این بیماری را در استان تائید کرد و افزود: بر اساس بررسیهای به عمل آمده تاکنون هیچ موردی از تلفات دامها در کانونهای بیماری گزارش نشده است.
وی گفت: کارشناسان دامپزشکی بلافاصله از کانونهای بیماری دیدن کرده اند و از دامهای بیمار نمونه خون و سوآب جهت آزمایشات لازم گرفته شده است.
رضایی با اشاره به وجود 26 هزار و 36 نفر شتر در استان یادآور شد: شیوع بیماری سندرم تنفسی در تابستان سال گذشته در خراسان جنوبی و چند استان دیگر سبب تلف شدن شترها و تحمیل ضرر و زیان اقتصادی به شترداران گردید.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از عمده ترین مشکلات موجود در پیشگیری و کنترل این بیماری در جمعیت شتر استان را چرای آزاد شترها، آبشخورهای مشترک ،عدم وجود محل نگهداری شترهای بیمار برای انجام یک دوره کامل درمانی عنوان کرد.
رضایی از شترداران خواست در صورت مشاهده علایم این بیماری نظیر مشکلات تنفسی، خروج ترشحات چسپنده از بینی و انسداد مجاری تنفسی، ضمن جدا نمودن شتر بیمار از سایر دامها، مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

-------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان:

کشتارگاه بزرگ صنعتی دام منطقه آزاد چابهار به بهره‌برداری رسید
 
مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: همزمان با سال جهاد اقتصادی و سال جهانی دامپزشکی، بهره‌برداری از کشتارگاه بزرگ دام شرکت ماکیان، در منطقه آزاد تجاری و اقتصادی شهرستان چابهار آغاز شد.
دکتر غلامرضا سرگزی افزود: با احداث این کشتارگاه مجهز که ظرفیت کشتار روزانه هزار و 500 راس گوسفند و بز و 150 راس گاو و گوساله در یک شیفت کاری را دارد ضمن تامین مواد پروتینی مورد نیاز شهرستان و شرکت‌های بسته‌بندی گوشت قرمز، گوشت مرغوب و بهداشتی مورد نیاز سایر استانها نیز تامین می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه