کد خبر: ۵۷۴۳

حکیم مهر - دکتر سیدسعید حسینی اظهار داشت: طرح نشان‌دار کردن تخم مرغ از دو سال گذشته در دستور کار استان مرکزی قرار گرفت که در حال حاضر تمام واحدهای مرغ تخم‌گذار استان موظف به نشان‌دار کردن تخم‌مرغ هستند.
وی تصریح کرد: در طرح نشان‌دار کردن تخم‌مرغ تاریخ تولید و انقضا بر روی تخم‌مرغ درج می‌شود و در صورتی که تخم‌مرغی بدون نشان در بازار عرضه شود تخلف بهداشتی محسوب شده و بازرسان دامپزشکی با واحد متخلف برخورد خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: گاهی عرضه تخم‌مرغ بدون نشان در خرده‌فروشی‌ها مشاهده می‌شود که این تخم‌مرغ‌ها از استان‌های دیگر وارد استان شده که از این پس با فروشندگان این تخم‌مرغ‌‌ها نیز برخورد خواهد شد.
حسینی گفت: هدف از اجرای طرح نشان‌دار کردن تخم‌مرغ‌ها عرضه بهداشتی تخم‌مرغ در بین مردم و شهروندان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در چند واحد مرغداری استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به خطرات ناشی از مصرف آنتی‌بوتیک در بین مردم و بالا بودن مصرف این نوع دارو، تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در چند استان کشور آغاز شده است که تولید این مرغ‌ها در دستور کار این اداره قرار گرفته است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، شرایط خاصی را از نظر صنعتی بودن و مکانیزه بودن واحدهای مرغداری میطلبد، تولید آن تنها در چند واحد مکانیزه و کاملا صنعتی استان صورت خواهد گرفت.
حسینی گفت: مقدمات لازم به منظور اجرای این طرح در دست اقدام است که در این راستا در حال رایزنی با استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، بازرگانی و مرغداران هستیم.

 

 

نظر شما
ادامه