کد خبر: ۵۷۳۴۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

مسئول یک هسته فناور مستقر در مرکز رشد گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی جهاد دانشگاهی و تولید کننده داروی گیاهی جلوگیری از سقط جنین در دام واحد ایلام گفت: صنعت دامپروری متاسفانه هنوز هم به دلیل نبود امکانات و عدم تطبیق علم و عملیات مکانیزاسیون این صنعت در سی یا چهل سال قبل سیر می‌کند، البته تلاش‌هایی می‌شود ولی بدلیل مشکلات و مشکل تراشی‌ها به حاشیه رانده شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «امین ولیزاده» اظهار کرد: بیشتر شرکت‌های تولید کننده دارو در حوزه دام میل به استفاده از گیاهان دارویی دارند چرا که نه تنها تاثیر این گیاهان اثبات شده بلکه وابستگی به گیاهان دارویی توانسته نیاز بازار دارو را تبدیل به فرصتی برای صادرات کند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه تولید گیاهان دارویی دامی گفت: معمولا فارغ التحصیلان دانشگاهی هنگام ورود به مراکز رشد باید توسط دانشگاه‌ها معرفی شوند؛ حال آنکه متاسفانه دانشگاه به طرح‌هایی با زمینه بالقوه هیچ بهایی نمی‌دهد، دلیل آن هم بار علمی پایین و انتخاب اساتید گاها با ارزیابی‌های صرفا مقاله‌ای است.

ولیزاده افزود: همین موضوع باعث می‌شود که اکثر اساتید نتوانند راهنمای خوبی برای فارغ التحصیلان باشند، ولی در سال‌های اخیر به دلیل استعدادیابی و دانشجو محوری نهادی مثل جهاد دانشگاهی تعداد زیادی از طرح‌های دانشجویی موفق به تجاری‌سازی شده‌اند.

این مسئول هسته فناور تصریح کرد: مراکز رشد و در کل جهاد دانشگاهی خوشبختانه پل ارتباطی خوبی برای معرفی افراد به استارت‌آپ‌ها هستند، بسیاری از جهش‌های علمی در کشور مدیون این مراکز است ولی به عنوان یک انتقاد، موانعی که برای پرداخت تسهیلات وجود دارد گاها موجب بایگانی طرح‌ها می‌شود.

تولید کننده داروی گیاهی جلوگیری از سقط جنین در دام گفت: نگاه جشنواره‌ای به طرح‌های ثروت‌ساز که کاملا عکس برخورد کشورهای توسعه یافته است، جز به هیجان آوردن فناوران که دلخوشی به کسب مقام یا مصاحبه دارند ثمره دیگری ندارد، باید پویش و پایش با هم باشند.

وی با اشاره به اینکه تمرکزمحور بودن مراکز علمی و فناوری می‌تواند از سردرگمی فناوران جلوگیری کند، افزود: شاید اگر هر سال یکی از این مراکز فرماندهی و مدیریت سایرین را بر عهده بگیرد، می‌تواند کارها را تقسیم بندی کرده تا مسائل مالی و اداری دچار پراکندگی نشود.

ولیزاده به نقش سازمان دامپزشکی برای حمایت بیشتر از تحقیقات و پژوهش‌های نو در حوزه تولید داروهای گیاهی دامی اشاره کرد و گفت: در این میان سازمان دامپزشکی می‌تواند پژوهش‌های پره‌کلینیکال که در سطوح آموزش عالی انجام می‌شود، جهت کمک به سیستم دارویی دامی به مرحله کلینیکال فارماکولوژی ببرد تا نیازی به شرکت‌های واسطه برای برقراری ارتباط نباشد.

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناصر
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
4
منبع موثق باشید ، نه ناشر ......... بی مبنایی که پروسه علمی شدن را طی نکرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
6
ان چه جورشه دیگه لطفا این اخبا رومنتشر نکنیدداروی ضد سقط چیه میشه بگید
مگه سقط یه علت داره که ایشون داروش رو کشف کرده
این شد مثل کشف داروی ایدز و سرطان
دستگاه ویروس یاب از فاصله صد متری
محسن سعیدی
|
Korea (the Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
3
تنها چیزی که در متن خبر به آن اشاره نشده،اصل موضوع در عنوان است.داروی ضد سقط!!
کدام دارو؟برای پیشگیری از کدام علت؟...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
5
افتضاحه
برای کدام نوع سقط؟
دکتر حسین .
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
1
انتظار داشتم یکم اطلاعات علمی از موضوعی که تیتر زده شده بدست بیارم ولی فقط بحث های حاشیه ای و بی ارتباط تو متن اومده !
اینکه دانشگاه فلان است و جهاد دانشگاهی بهمان و ...!
بیشتر به یک متن سخرانی میمدنه تا توضیح داروی ادعا شده !
تعجب از حکیم مهر با این نوع خبر رسانی!
همکار متخصص داخلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
2
سقط جنین یک نشانگان (سندرم) و علل مختلفی دارد این داروی ادعایی نامش چیست و علیه چه عامل سقطی کارایی دارد؟ تو متن همه چی بود الا نام دارو، مکانسیم اثرش و توضیح علمی آن! بازم تیتر و محتوا همخوانی نداشت: برای چنین متنی باید چنین تیتر زده می شد: «مصاحبه سازنده مدعی داروی گیاهی پیشگیری کننده از سقط جنین با حکیم مهر» شگفتا از تحریریه حکیم مهر!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
2
فقط واسه من یه سوال پیش اومد مسئول تحریریه حکیم مهر اطلاعی در رابطه با علم دامپزشکی دارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا پاسخگو باشید اگر دارای مدرک هستن در رابطه با دامپزشکی قبل از قرار دادن مطالب با مطلعین در رابطه با امور دامپزشکی مشورت کنند . واقعا .......................
جوابیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
البته عنوان موضوع اشتباه چاپ شده . عنوان اصلی: مکمل گیاهی برای حمایت از دام آبستن . یه مکمل که به ایمنی جنین و مادر آبستن کمک میکنه . حالا اساتید نمیخواد ناراحت بشن . E . Selenium . و پروژسترون .
نظر شما
ادامه