کد خبر: ۵۷۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور: سویه جدید تب برفکی، از طریق دام‌های قاچاق وارد شده است.
سویه جدید تب برفکی با نام asian 1 که هم اکنون در سطح محدودی در استان‌های شرقی گزارش شده به طور قطع از طریق دام‌های غیر مجاز و قاچاق وارد کشور شده است.


دکتر هادی قدکچی افزود: بیش از یک ماه گذشته هشدارهایی در مورد سویه جدید تب برفکی با نام آسیا یک به استان‌های سراسر کشور از طرف سازمان دامپزشکی ارسال شد و هم اکنون در حال ردیابی آن هستیم.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: یک هفته پس از اینکه سازمان دامپزشکی هشدار خود به استان‌ها را اعلام کرد، از طرف سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) هشدار نسبت به بروز سویه جدید بیماری درکشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

دکتر قدکچی در ارتباط با شرایط کنونی این بیماری گفت: درگیری‌های این بیماری به صورت جدی گزارش نشده و تاکنون تنها کانون‌های محدودی شناسایی کردیم.

وی اظهارداشت: هم اکنون نمونه‌هایی از این بیماری به آزمایشگاه‌های تشخیص سازمان دامپزشکی ارسال شده است.

به گفته وی به نظر می‌رسد واکسن‌های موجود بتواند در قبال این سویه جدید کارایی لازم را داشته باشد، در غیر این صورت با موسسه واکسن و سرم سازی رازی هماهنگ می‌کنیم تا هر چه سریعتر واکسن مقابله با این سویه را تهیه کنند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر حجت.
|
-
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
سرور گرامي دكتر قدكچي ويروسها براي ورود به كشور به مجوزهاي صادره سازمان دامپزشكي كار ندارند. اين حرف غير علمي و خنده دار است كه قبلا هم مسئولين سازمان براي توجيه اشتباه خود بكار مي برند . انها كمي بي توجه و ..... بودند ولي ظاهرا حضرتعالي جايگاه علمي داشته ايد لذا از شما بعيد است. مگر پرسنل شما در رابطه با دامهاي وارداتي با مجوز چقدر كنترل دارند ..................كه شما با اطمينان چنين اظهار نظري كرده ايد. واردات دام زنده در هر حال خيانت به كشور است چه رييس سازمان جوان باشد چه پير .......
كمال
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
0
مبناي صدور مجوز ورود دام، بررسي گزارشات سازمان هاي بين اللملي از وجود عوامل بيماري زا در كشور هاي صادر كننده و بررسي هاي ميداني كارشناسان سازمان دامپزشكي در آن كشور ها مي باشد. بنظر نمي رسد بخش هاي تخصصي سازمان دامپزشكي بدون اين بررسي ها اقدام به صدور مجوز نمايد. بنابراين يك مجوز تنها يك برگه نيست بلكه مويد يك سلسله مطالعه و بررسي است كه در انتها به صدور يك برگه ختم مي شود و موارد خارج از اين مقوله قاچاق تلقي مي شود. سيدكمال كارشناس قرنطينه استان
نظر شما
ادامه