کد خبر: ۵۶۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: مردم قربانی ها را با نظارت کارشناسان دامپزشکی کشتار کنند تا سلامت خود و دیگران را به خطر نیاندازند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتربصیری»، رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: اجرای طرح کمک‌های مومنانه و کشتار دام‌های قربانی و نذورات در روستا‌های شهرستان در حال اجراست.

او افزود: دهیاران با اداره دامپزشکی قبل از قربانی کردن دام ها هماهنگ کنند تا دام ها  قبل از کشتار معاینه شوند و نظارت بهداشتی در حین و بعد از کشتار، را کارشناسان داشته باشند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد با تاکید بر اینکه مردم از بردن دام و ذبح آن در منازل اجتناب کنند افزود: ممکن است دام در بدن خود کنه داشته باشد و با ورود این کنه‌ها به منازل و یا گزش افراد و هنگام ذبح ، منجر به انتقال تب کریمه کنگو شوند.

دکتربصیری ادامه داد: باتوجه به خطر بیماری تب کریمه کنگو پس ذبح، لاشه ی دام باید به مدت ۲۴ ساعت و احشام آن بمدت ۴۸ ساعت در دمای صفر تا  ۴ درجه یخچال نگهداری وبعد مصرف شوند.

او ادامه داد: مردم از کشتار دام مبتلا به بیماری یا تحت درمان انگلی یا باکتریایی خودداری کنند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اسدآباد بیان کرد: مردم از خرید دگوسفندانی با نشانه ظاهری لاغری، پشم بلند و ژولیده، مخاط زرد، کچلی و حالت اسهال دارد خودداری کنند.

بصیری ادامه داد: قصابان و سلاخان باید در هنگام ذبح دام از وسایل ایمنی مانند دستکش، عینک چکمه و روپوش استفاده کنند.

او گفت: کارشناسان اداره دامپزشکی اسدآباد در صورت داشتن قربانی در روستا‌های بخش مرکزی و پیرسلمان آماده خدمات رسانی رایگان به مردم هستند.

شماره تماس ۳۳۱۴۸۰۲۰ آماده ی پاسخگویی به مردم در خصوص ذبح قربانی ها در شهرستان اسدآباد است.



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناظر بهداشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
نظر شما
ادامه