کد خبر: ۵۶۶۳
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - حامد صوفی در وبلاگ آزمایش روی حیوانات نوشت :

 

- [به هم اتاقی ام می سپرم سر راهش برام یه شامپو بخره؛ اما اون اشتباها یه شامپوی Head & Shoulders می گیره]

- ای بابا چرا از این مارک اش رو خریدی برام؟


- تعریف اش رو زیاد می کنن، خواستیم حال بدیم بهت

- اما اینکه رو حیوونات آزمایش می کنه تو بلک لیست ماهاست!


- بی خیال جون داداش این یه قلم رو کوتاه بیا

- چه کوتاه اومدنی من حاضر نیستم تو این جنایت شریک بشم


- جنایت؟؟؟؟

- بعله جنایت، می دونی چه حجم عظیمی از آزمایشات حیوانی داره تو این شرکت ها انجام می شه


- دیوانه این ها دارن برا خاطر سلامت خودت این کار ها رو می کنن

- برا سلامت من جون یه عده دیگه رو بگیرن؟ من که بهش تن نمی دم


- تو چی فکر کردی پیش خودت؟ همه رو جنایتکار می بینی خودت این وسط شدی پاک پاک

- منطقی باش، اصلا شامپو چیه که دیگه به خاطرش بیان این همه کشت و کشتار راه بندازن


- بی خیال بابا کشت و کشتار کجا بود، همه اش از چهار تا موش خونگیری می کنن تموم می شه می ره پی کارش دیگه

- کاش همینجوری بود که تو می گفتی! تو می دونی که هر کدوم از این محصولات تست ال دی 50 رو باید پاس کنن؟ و می دونی که واسه این تست چه تعداد حیوون رو می زنن زجر کش می کنن؟


- الان خوب که چی؟ تو این شامپو رو نخری توفیری به حال این حیوونا می کنه؟

- اگه امثال شما ها همه اش آیه یاس نخونن بعله، خیلی هم توفیر می کنه، تقاضاس که عرضه رو ایجاد می کنه


- با این یکی دو تا نخریدن ها شما کاری از پیش نمی برین، تا تعدادتون به یه حدی نرسه هیچ تاثیری روی کاهش تقاضا ندارید

- این یک جنبش بلند مدته، توی غرب هم همین امثال شما فراوون بودید؛ اما الان دیگه وضع فرق کرده؛ انقد سطح اطلاع و آگاهی مردم بالا رفته که تعداد زیادی از شرکت ها برا جلب رضایت عموم هم که شده برچسب عدم آزمایش روی حیوونات یا حداقل برچسب آزمایشات اخلاقی رو روی کالاهاشون می زنن؛ ضمنا کاری که فکر می کنه بده نباس انجام بدی، هر چی هم که تعداد هم فکر ها و هم عقیده ها کم باشن ...


- خوب من با محصولات آرایشی بهداشتی تا یه جاهائی باهات هم عقیده ام، ولی ببین آزمایش روی حیوونات بخش مهم ترش برا پروسه اکتشاف داروهاس؛ این که دیگه با جون مردم در ارتباطه؛ این رو چی می گی ؟؟

- بعله با جون مردم در ارتباطه؛ یه مثال برات می زنم تا خوب شیر فهم شی؛ بیشترین حجم داروهای مصرفی در جهان مربوط به چه دست از بیماری هاس؟


- بیماری های عفونی؟

- نخیر، بیماری های اعصاب و روان؛ و بیشترین حجم از بیماری های اعصاب و روان مختص به کدوم بیماریه ؟


- چه می دونم، آلزایمر؟

- نخیر، افسردگی !


- خوب که چی الان؟

- بیشترین عامل مرگ و بیماران افسرده در چیه ؟


- چه می دونم، فشار خونه؟!

- نخیر، داروهای ضد افسردگی!


-یعنی چی؟

- این داروها هم از طریق عوارض مهیبی که دارن و هم از طریق افزایش میل به خودکشی باعث این فاجعه می شن!


- عجب، خوب من این رو نمی دونستم؛ ولی خوب همیشه هر چیزی فواید و مضرات خاص خودش رو داره؛ به هر حال پیشرفت پزشکی مدرن به خاطر دارو های موثر دیگه ای هم بوده؛ این رو چی می گی؟

- هر چیزی فواید و مضرات اش رو داره، اما نه تا این حد که بیشترین عامل مرگ بیماران مبتلا به یکی از گسترده ترین بیماری جهان، خود پزشکی به اصطلاح مدرن باشه! می دونی که تا سال 2020 پیش بینی شده خطرناک ترین بیماری، همین افسردگی لعنتی هستش؟ بذار باز هم از دستاورد های پزشکی مدرن برات بگم، سومین عامل مرگ و میر آمریکائی ها با توجه به اینکه قطب پزشکی دنیا هم در اونجاس چیه ؟


- خوب اولی اش که قلبی عروقیه، بعدش سرطانه، سومی اش هم تصادفاته احتمالا

- نخیر، سومی اش "خطاهای پزشکی" یا به اصطلاح یاتروژنیک هستش؛ سالانه نزدیک 250 هزار مرگ و میر به واسطه خطاهای پزشکی در آمریکا رخ می ده؛ و جالبه غالب نویسندگان کتب پزشکی هم از همین کشور هستن؛ همون هائی که تا حرفی خلاف حرف هاشون می شنون به کل غلط می شمرن اش، این معنی اش چیزی جز شکست مفتضحانه پزشکی مدرن هستش؟


- [لحظاتی سکوت حاکم می شه] ... تو این آمار رو از کجا آوردی؟ مخ ام داره سوت می کشه

- آمار رسمی خود وزارت بهداشت آمریکاس، اسناد همه شون هم موجوده


- چی بگم خوب، حالا مثلا حرف تو چیه ؟ ورداریم رو انسان ها آزمایش کنیم؟ آخرش می خوای به این برسی؟

- ما همین الان اش هم داریم همین کار رو انجام می دیم؛ فاز های کشف دارو ها رو که یادته؟ فاز سوم اش صرفا مربوط به آزمایش روی انسان هاست؛ در واقع هیچ داروئی در بازار نیستش که روی انسان ها آزمایش نشده باشه!


- خوب تو الان داری حرف های خودت رو نقض می کنی، یه بار می گی پزشکی مدرن داره رو انسان ها هم آزمایش می کنه یه بار می گی پزشکی مدرن افتضاح به بار آورده!

- آفرین، اما مسئله اینجاس که سهم مطالعات انسانی در پروسه کشف داروها کم تر از حد لازمه، این دقیقا اعترافی بود که اخیرا رئیس سازمان خوراک و داروی آمریکا کرد، این که بنیان پروسه کشف داروها از اساس غلطه!


- عزیزم تو می خوای هولوکاست راه بندازی؟

- این شما ها هستید که دارید هر روز هولوکاست رو روی حیوونات بارها و بارها انجام می دید


- تو که بدترش رو داری می گی، مسلما انسان ها به حیوونا برتری دارن

- ما این همه جایگزین داریم برای مطالعات حیوانی، کافیه در نظر بگیری نسبت به پنجاه سال پیش چقد این جایگزین ها گسترش پیدا کردن، کشت میکروبی، کشت سلولی، محیط های آزمایشگاهی In Vitro، نرم افزار ها، اجساد حیوونات با مرگ طبیعی، بافت های شبیه سازی شده انسان ها و و و . ما می تونیم از انبوه این جایگزین ها برا دور زدن آزمایش روی حیوونات استفاده کنیم و نهایتا نظرات قطعی رو موکول کنیم به کارآزمائی های بالینی رو انسان ها .


- خوب الان با این اصلاحات شما همه چی سر جاش بر می گرده؟

- خیر، انتقادات اساسی تری به پزشکی مدرن وارده، این که مثلا اگه "دارو" و "جراحی" رو از پزشکی مدرن بگیری دیگه عملا هیچ حرفی برای گفتن نداره، در واقع این اصرار بیش از اندازه ای که روی دارو و جراحی وجود داره منجر به همه این مشکلات می شه


- پیشنهاد شما ها چیه؟

- بازگشت به زندگی طبیعی، در نظر بگیر که ما از این همه بیماری های انسانی در حیووناتی که زندگی طبیعی شون رو دارن می کنن چیزی سراغ نداریم!


- چطور مثلا؟

- تغذیه صحیح، سبک زندگی صحیح، آرامش، ورزش و و و


- ببین تو الان داری عملا به دستاورد های پزشکی مدرن پشت می کنی، این اصلا منصفانه نیست

- پزشکی مدرن در درمان بیماری های "حاد" مثه بیماری های عفونی و ریشه کن کردنشون بسیار موفق بوده، در این اش اصلا بحثی نیس، اما مسئله اینجاس که پزشکی مدرن تو این یکی دو صده اخیر به طرز نگران کننده وارد مافیای اقتصادی شده، اگه یه زمانی اطباء به دنبال سلامتی بشر بودن الان دیگه وضع به کل فرق کرده، برای شرکت های غول آسای چند ملیتی داروسازی وجود بیماری یعنی تقاضای اقتصادی بیشتر، مسلما با سلامتی کامل نسل بشر این همه شرکت داروئی ورشکست می شن؛ برای همین اون ها الان عمده توجه شون رو روی بیماری غیر حاد یعنی بیماری های "مزمن" متمرکز کردن، مثه سرطان، قلبی و عروقی، دیابت، اعصاب و روان، نقرس، پوستی و و و . و از همین جاس که انتقادات ما ها وارد می شه؛ چه دلیلی داره وقتی با تغذیه درست بیماری های قلبی و عروقی برچیده می شن ما همه اش روی دارو درمانی اصرار داشته باشیم، یا به جای اصلاح سبک زندگی بیایم بیماری های اعصاب و روان رو با دارو درمان کنیم؟!!


- فکر نمی کنی یه کم زیادی بد بینی؟

- می خوای دوباره آمار رسمی وزارت بهداشت آمریکا رو برات رو کنم؟

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
petmehdivet
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
0
0
شعار دادن خیلی آسون هست.نکنه شما سرتون را با سدر می شورید؟سنگ بزرگ علامت نزدن هست.همیشه از دو گروه ضربه می خوریم افراطیون و طفریت گران.نه به اینکه بزنیم سگ و گربه ها را شل و پل کنیم نه به اینکه بگیم کلا زندگی را تعطیل کنیم چون دارن از حیوانات آزمایشگاهی سوء استفاده می کنن.
من از نویسنده این مطلب می خوام جان عزیزانت موش ها را بی خیال شو فقط لطفا کمتر با اتوموبیلت از منزل بیرون بیا چون من و امثال من از دود خودروی شما داریم خفه میشیم.
از لباستون تا وسایل منزلتون جزء مدرن ترین ساخت های بشر هست اما همش تلاش می کنید افکار پست مدرن داشت باشید.اگر می خواهید سرمون را با خاکستر بشوریم یا داروهای ضدافسردگی مصرف نکنیم باید برگردیم به سبک زندگی صدها سال پیش آیا شما آماده ای؟
باور کنید بیش از اینکه سر و صدا و مرگ و میر و ...آدم را افسرده کنه زندگی در کنار افراد خام شعار دهنده و غرق در رویا هست که آدم دیوانه می کنه.
تغذیه صحیح؟شما یک ماده غذایی سالم به ما نشان بده بریم بخریم بخوریم.تو این مملکت سراغ داری؟

پیروز باشید
Anti Vivisection
|
-
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۴
0
0
سدر ؟
اين همه مارك شامپو داريم كه روي حيوانات آزمايش نمي كنن !

موش ها رو بي خيال بشيم؟
بخش زيادي از اين حيوونات شامل گربه و خرگوش و ... هم مي شن!

افكار پست مدرن؟
اين رويه رو به گسترشي هستش كه از 100 سال پيش استارتش زده شد، دقيقا همون صد سال پيش هم هر انتقادي از مدرنيسم رو به باد سخره مي گرفتن! گويا اين خود شما هستيد كه هم اكنون در صد سال پيش زندگي مي كنيد!

دوست عزيز انتقاد از مدرنيسم به معني انكار مدرنيسم نيستش؛ ما دتبال اصلاح هستيم نه بازگشت !

تغذيه صحيح هم خيلي راحته، باور كن، كافيه برا شروع فقط گوشت قرمز رو از زندگي است حذف كني، اون وقت متوجه تفاوت هاي فاحش اين تغيير مي شي، چيزي كه غالب پزشكان مدرن دنيا هم بهش معترفن!

اين ها شعار نيست؛ خيزشي براي اصلاح افكار چونان شمايان هستش!
دامپزشک
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
0
به نظرم جناب نویسنده تازه فارما پاس کرده اند و فکر می کنند جنایت فقط در فاز دوم و سوم کار آزمایی بالینی اتفاق می افته!!
بعدا که خودتون واسه یاد گرفتن فقط یه عمل ساده انتروکتومی 3 تا سگ رو( هر سگ برای یک گروه) یوتنایز فرمودید می فهمید که جنایت یعنی چی!!!!!!!!!!!
Anti Vivisection
|
-
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
0
بد تر شد که !!
روشنايي
|
-
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
0
0
آقاي مهدي وت:
به شما پيشنهاد ميكنم يك بار هم كه شد يك سر به انجمن خامگياهخوار يايران بزنيد .اين هم شماره آن:44820720
تا ببينيد افرادي كه راه زندگي سالم و سلامت را در پيش ميگيرند و حتي شايد با سدر سرشان را بشويند چندان هم عقب افتاده نيستند.
( خانم گلشيفته فراهاني و جند نفر از اعضاي خانواده آنها خامگياهخوار هستند)
petmehdivet@yahoo.com
|
-
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
0
0
بنده نه مثل بعضی ها صبح تا شب شیشلیک و استیک می خورم نه مثل بعضی ها گوشت قرمز را از سبد غذاییم حذف کردم.هر چیزی به جا و به اندازه اش مفید هست.
گوشت قرمز در بخشی از انسان ها سبب عوارض التهابی میشه و قطعا در این دسته که خودم شاهد یکی از اونها بودن قطع گوشت باعث بهبود سریع اونها میشه.
مسئله این هست که شما هرگز نگاهی به اطرافتون نمی کنید.در جامعه ای که اکثریت مردمش با فقر غذایی مواجه هستند ایا مطرح کردن حذف گوشت بدون جایگزینی صحیح آن با منابع دیگه عقلانی هست؟
مطمئن باشید بنده بیش از شما در روز میوه و سبزیجات می خورم دست کم اطرافیانم شهادت می دهند اما.....

شما در روز چند تا لاشه سگ و گربه وسط خیابان می بینی که انقدر کسی آنها را برنداشته که با آسفالت یکی شده؟خودت چند تاشون را جمع کردی که حالا از حقوق موش و گربه و.. دفاع می کنی؟
موش ها را بی خیال نشوید اما لطفا حقوق ما انسان ها را هم زیر پا نگذارید انقدر با دود سیگارتون ما را ازار ندهید.انقدر با دود خودروهاتون ما را ازار ندهید.طبیعت را نابود نکنید.الان می فرمایید کی؟من؟

من نه طرفدار مدرنیسم هستم و نه پست مدرنیسم اما چیزی که می بینم عده ای ادم پر مدعا و شعار دهنده هست که چون وضعیت واقعی اجتماعشون را درک نمی کنند با مطرح کردن نامناسب بعضی مسائل سبب لوس شدن آنها می شوند.

بنده هرگز عرض نکردم کسانیکه با سدر سرشان را می شویند عقب افتاده هستند اتفاقا برعکس خیلی هاشون افرادی هستند که می خواهند خاص باشند مثل دوستی که سرش را با پودر لباسشویی میشست که البته مزایایی برای آن قائل بود


لطفا یک مقاله از این پزشکان مردن دنیا که به طور قطع و با تحقیقات مستند اعلام کرده اند حذف کامل پروتئین حیوانی از سبد غذایی انسان مفید هست را به ایمیل بنده ارسال کنید تا من از این ناآگاهی در بیام.

اتفاقا انجمن ....... هم ادعا می کنند که زندگی بسیار سالم و خوبی دارند.درسته؟!!!!

عرض بنده این بود که در دنیای مدرن امروز باید صنعت دامپروری یا داروسازی و .. وجود داشته باشه وگرنه شما نمی توانید سوار اتوموبیل فلان مدل شوید یا لباس فلان مارک را بپوشید.یا چیدمان منزلتون فلان سبک باشه یا عطر مورد علاقتون فلان مارک باشه.این حقایق دنیای مدرن هست.کمی بیاندیشید.همین
اگر می خواهید بفرمایید اروپایی ها دارن این کار را انجام می دهند و مشکلی هم ندارند و گیاهخواری و حفظ حقوق حیوانات و ..مغایرتی با زندگی مدرنشون نداره باید بگم بازار مصرف اروپا جهان سوم هست.مردم جهان سوم باید نابود شوند تا اروپایی ها در عین زندگی مدرن نگران حقوق حیوانات و عدم مصرف پروتئین حیوانی باشند زیرا گوشت و داروهاشون را جهان سوم مصرف می کنه و سود و زندگی راحتش هم مال اروپایی هاست.
من نه سوسیالیست هستم نه لیبرال و نه حزب الهی.بلکه یک واقع بینم.

در انتها پیش از خیزش مواظب باشید پاتون را روی پوست خربزه نگذارید.
پیروز باشید
نظر شما
ادامه