کد خبر: ۵۶۶۱۰

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشتارگاه‌های آمریکا افزایش پیدا کرده و صدها مورد ابتلای کارکنان آنها در یک هفته گذشته گزارش شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مقامات اتحادیه ای اعلام کردند که تست کرونای ۵۰ نفر از کارکنان تاسیسات شرکت JBS SA در ولد کانتی کلرادو مثبت اعلام شده و به بیش از ۱۶۰ مورد دیگر در کارخانه بسته بندی گوشت شرکت کارگیل در پنسیلوانیا اضافه می شود. «کریستی نوئم»، فرماندار داکوتای جنوبی روز جمعه از ۱۹۰ مورد ابتلا در میان کارکنان کارخانه گوشت خوک شرکت اسمیت فیلد فودز خبر داد. کارخانه های کارگیل و اسمیت فیلد تعطیل شده اند در حالی که JBC اعلام کرده که به فعالیتش ادامه می دهد.

همچنین موارد مرگ کارکنان از سوی مقامات اتحادیه گزارش شده است که یک مورد در کارخانه گوشت گریلی در کلرادو و دیگری در پنسیلوانیا بوده است. هر دو تاسیسات متعلق به شرکت JBS SA هستند که بزرگترین تولیدکننده گوشت در جهان است و این مرگها را تایید نکرده است.

اگرچه معلوم نیست که آیا این مرگها و موارد دیگر ربطی به محل کار دارند یا خیر اما این اخبار آسیب پذیری زنجیره تامین جهانی را بارز می کند که برای ادامه فعالیت فروشگاههای مواد غذایی در روزهایی که مردم از ترس کمبود مواد به خرید وحشت زده روی آورده اند حیاتی هستند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و مایک پنس، معاون رییس جمهور آمریکا در صحبتهایشان به موضوع افزایش یکباره موارد ابتلا به کرونا در کارخانه های گوشت اشاره کردند.

پنس گفت که حداکثر ۳۰۰ نفر در کارخانه های گوشت کلرادو تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته اند اما وی اشاره نکرد که آیا این افراد قرنطینه شده یا به کرونا مبتلا شده اند. ترامپ هم به شیوع کرونا در کارخانه های گوشت کلرادو اشاره کرد اما هیچ کدام مشخص نکردند درباره کدام کارخانه ها صحبت می کنند.

با افرایش موارد ابتلا به کرونا از شهرهای بزرگ به مناطق روستایی آمریکا، کارخانه ها در سراسر این کشور در حال کاهش تولید یا تعطیلی هستند. کارکنان در برخی از موارد در اعتراض به شرایط محیط کار، دست از کار کشیده اند. در کارخانه های گوشت، خطوط فرآوری ممکن است تعطیل شده و چالشهایی را برای فاصله گذاری اجتماعی ایجاد کنند.

شمار مرگهایی که روز جمعه گزارش شد، شمار کارمندان قربانی کرونا در شرکت JBS SA را به سه نفر رساند. سه شنبه گذشته اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروش که نماینده صدها نفر از کارکنان کشتارگاههای مرغ است، اعلام کرد که دو نفر از اعضایش در کارخانه کامیلای شرکت تایسون فودز در جورجیا بر اثر ابتلا به کرونا درگذاشته اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت اسمیت فیلدز اعلام کرد که کارخانه داکوتای جنوبی خود را به مدت سه روز تعطیل می کند و فعالیتها در بخشهای بزرگی از این کارخانه را در ۱۱ آوریل معلق کرده و در ۱۲ و ۱۳ آوریل کارخانه را به طور کامل تعطیل می کند. این تاسیسات ۳۷۰۰ کارمند دارد. در طول تعطیلی، این کارخانه کاملا ضدعفونی شده و موانع فیزیکی برای افزایش فاصله گذاری اجتماعی اضافه می شوند.

 

نظر شما
ادامه