کد خبر: ۵۶۵۸۰

شیوع ویروس کرونا، مصرف مرغ را بیش از همیشه کاهش داده و به تبع آن واحدهای مرغداری با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند که حل این مشکل نیازمند ورود جدی سازمان‌ها و بخش های متولی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، یک تولید کننده مرغ اظهار کرد: مرغدار جوجه یک روزه را ۴۵۰۰ تومان می خرد و در خوشبینانه ترین حالت، مرغ چهار کیلویی را بعد از چهار ماه، کیلویی ۵۸۰۰ تومان در بازار بارگیری می‌کند.

«محمد رحیم زاده» با بیان اینکه در چهار ماه مرغدار باید هزینه های زیادی را تقبل کند، گفت: در حال حاضر مرغ در مرغداریم بیش از ۴ کیلو وزن گرفته ولی وضعیت بازار به گونه ای است که بارگیری انجام نمی شود. متاسفانه بازار عید نوروز امسال به دلیل ویروس کرونا، به همه همکاران ما ضرر مالی وارد کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان نیز به ایسنا، گفت: شرایط کارِ مرغداران شهرستان اردستان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفت و با تعطیلی رستوران ها و مجالس مختلف، عملا بازار فروش آنها محدود شده است.

«دکتر میثم استکی» با بیان اینکه به زودی مشکل مرغداران شهرستان برطرف می شود، افزود: با پیگیری هایی که داشتیم از روز ۱۶ فروردین وضعیت نسبت به قبل بهتر شده، اما از وضعیت ایده آل هنوز فاصله دارند و برای رفع سریع تر مشکلات مرغداران، باید امور پشتیبانی جهاد کشاورزی از آنها حمایت کند.

وی ادامه داد: حدود یک ماه قبل از عید نوروز هر مرغداری که برای دریافت مجوز به دامپزشکی مراجعه می کرد با توجه به ظرفیت شهرستان، اداره دامپزشکی هشدارهایی را به این افراد می داد، اما ذهنیتی که مرغدار دارد این است که بازار عیدِ مرغ خود را از دست ندهد که متاسفانه امسال با شیوع ویروس کرونا دچار ضرر بسیاری شدند.

رئیس اداره دامپزشکی اردستان با بیان اینکه در سطح شهرستان اردستان ۱۳۶ واحد مرغداری فعالیت دارد و روزانه بیش از ۷۰ ماشین مرغ زنده از شهرستان به دیگر شهرهای کشور صادر می شود،  گفت: این موضوع در حالی است که مصرف مرغِ شهروندان اردستان زیاد نیست. البته این وضعیت در تمام کشور یکسان است.

استکی با بیان اینکه سازمان های دولتی باید از مرغداران حمایت کنند تا حداقل از تلفات واحدها جلوگیری شود، گفت: موضوعی که در حوزه اختیارات دامپزشکی است صدور مجوزهای لازم بوده که هر روز مجوزهای بارگیری و کشتار صادر شده است.

 

نظر شما
ادامه