کد خبر: ۵۶۱۸۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: من به عنوان عضوی از جامعه بزرگ ایران، بر اساس مسئولیتم وظیفه دارم در این شرایط سخت در محل کارم حضور داشته باشم اما از مردم می خواهم که تا جای ممکن در منزل بمانند ...

حکیم مهر: رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای مقابله با بحران کرونا باید مردم در کنار مسوولان گام بردارند تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» روز یکشنبه درباره پویش «سهم من در بحران کرونا» افزود: امیدواریم بزودی با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دولت و سازمان دامپزشکی کشور و همکاری مردم در سطح جامعه بتوانیم از این شرایط بحرانی بیماری کووید - ۱۹ عبور کنیم.

وی اظهار داشت: من به عنوان عضوی از جامعه بزرگ ایران، بر اساس مسوولیتم وظیفه دارم در این شرایط سخت در محل کارم حضور داشته باشم اما از مردم می خواهم که تا جای ممکن در منزل بمانند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این سازمان در کنار وظیفه خطیر خود در کنترل بیماری های مشترک انسان  و دام، اکنون تابع دستورات ستاد کشوری مقابله با کرونا است.

به گفته وی، رصد، پایش مراکز تولید، عرضه و فروش محصولات خام دامی توسط مدیران استانی این سازمان در حال انجام است.

وی با اشاره به حدود ۹۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: با توجه به اینکه بیماری‌های مخاطره آمیز جهانی همچون آنفلوانزا  منشا مشترک انسان و دام دارد، سازمان دامپزشکی ایران و جهان اقدامات ارزنده‌ای در کنترل آن انجام داده‌اند.

رفیعی پور با بیان اینکه اپیدمی بیماری آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ صورت گرفته بود، اظهار داشت: پس از آن در سال ۱۹۶۰ ویروس جدید کرونا که منشا حیوانی داشت در حیوانات شناسایی و از سال ۲۰۰۳ تحت عنوان بیماری‌های سارس و مرس در انسان مشاهده شد که اکنون قابل انتقال از انسان به انسان است.

وی تصریح کرد: با وجود اقدامات بهداشتی سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشورهای مختلف، هر ۱۰۰ سال جهان با اپیدمی یک بیماری مشترک بین انسان و دام روبرو می شود که اکنون با ویروس خطرناک کرونا مواجه هستیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون تلاش داریم با رصد و پایش از انتقال مجدد این ویروس به حیوانات جلوگیری کنیم که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه ها و مردم است.

رفیعی پور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پیش قراول درمان است، اعلام آمادگی کرده تا با کمک یکدیگر از ظرفیت خطوط تولید کارخانجات دارویی و واکسن دامپزشکی بهره‌مند شویم به همین منظور نامه ای از سندیکای مواد ضد عفونی کننده به سازمان غذا و دارو ارسال کردیم تا با همکاری یکدیگر از این ظرفیت در تولید مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

وی بر ایمن بودن جمعیت دام، طیور و آبزیان در بحران ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: همچنین سازمان دامپزشکی اقدامات کنترلی و پیشگیری خود را با ضدعفونی اماکن و جایگاه ها، اجرای عملیات واکسیناسیون دام، طیور و آبزیان در سراسر کشور افزایش داده است تا از این بحران عبور کنیم.

 

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
9
ابزار تشخیص این بیماری در حیوان را دارید که متوجه شوید به دام منتقل شده یا نه؟
ناشناس
|
Japan
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
9
سلام و ادب خدمت ریس محترم سازمان
دکتر عزیز فقط شما نیستید که در محل کارتان حاضر میشوید همکاران شما در استانها و شهرستانهای محر.م علاوه بر حضور در محل کارشان برای بازرسی یا عملیات صحرایی به روستاها و مراکز عرضه و کشتارگاهها نیز می روند ولی متاسفانه هیچ گونه وسیله محافظتی در اختیار ندارند که از جان خود و خانواده شان محافظت کنند و در این زمینه دست شما را میبوسیم و انتظار داریم خودتان را جای ما نیز بگذارید

آقای دکتر ما و مردم به اندازه کافی از کرونا ترسیده ایم و اینکه میفرمایید آنفلوآنزا هم مست که قتل عام می کند نگرانی ما را افزایش میدهد و میدانیم که سارس و مرس هم هستند و از قضا به ما بیشتر منتقل می شوند که با حیوانات در تماس هستیم
آقای دکتر از شما خواهش میکنم که نکاتی را که در مورد این رصد و پایش ویروس کرونای انسانی در دامها لازم است بدانیم را طی بخشنامه یا دستورالعملی به ما هم منتقل کنید ، ویروس کرونا در دامها چه علایمی دارد و چطور ما میتوانیم از سرایت مجدد آن به حیوانات جلوگیری کنیم ؟
اگر در نامه ای به سندیکای تولید ضدعفونی بفرمایید که از مواد ضدعفونی کننده ما دامپزشکان بخش دولتی را هم بی نصیب نگذارند یک عمر دعاگوی شما خواهیم بود حتی حاضریم پولش را پیش پیش از حقوقمان کم کنید ما باید زنده بمانبم تا دستورات حضرتعالی را اجرا کنیم؟
آقای دکتر اگر کرونا به دامها منتقل نمی شود که در فرمایشات خودتان هست پس دلیل ضدعفونی کردن جایگاه و اماکن دامی برای چیست بهتر نیست که اداره را بجای آن ضدعفونی کنیم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
2
5
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون تلاش داریم با رصد و پایش از انتقال مجدد این ویروس به حیوانات جلوگیری کنیم که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه ها و مردم است.برداشت شما چیه از این جمله !!!!!یعنی کرونا فعلا حیوانات رو آلوده کرده !!!مبهم است پس چرا مدیران انسانی میکنند قابله انتقال به دام نیست!!!یکی من رو روشن کنه به چه نحوی می توان جلوی ابتلای مجدد حیوان رو گرفت!!!!؟؟؟؟
میم. سین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
6
سلام . من 3روز آخر هفته پیش را دو شیفت تا غروب و جمعه را هم طلوع تا ظهر مشغول خونگیری یا مایه کوبی بودم تا از پیش بینی آبکی عقب نیفتیم آن هم در غیر ایمن ترین شرایط و اماکن، اگر میمردم این توان در شما بود که مرا مثل بهداشتی ها شهید خدمت حساب کنید؟ نه! ما خیلی مظلوم و بی کس هستیم، خیلی ، چه کلنسین و چه تکنسین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
زبانم لال اگر رحلت میکردید حتما تقصیر خودتان بوده که در مورد بیو سکوریتی سهل انگاری کرده اید پس تلفات هستید نه شهید خدمت، اصلا از کجا معلوم به خاطر صبحانه خوردن در خانه دامدار برسلوز خیلی فوق حاد مغزی تنفسی کبدی نگرفته باشید که حالا وراثتان از سازمان طلب کارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
9
آقای دکتر رفیعی پور
شما باید بازدیدهای نظارتی و نیز انجام عملیات مبارزه ای در روستاها رو به دلیل افزایش احتمال ابتلای پرسنل و نیز تسریع در انتشار کم می کردید که نکردید و جالبه حتی نامه هم زدید که تشدید بشه این اعزام اکیپ ها؟!
سهم شما این بود در بحران کرونا
خواهش می کنم اندکی فکر کنید که مخاطب شما فقط مردم محترم کوچه و بازار نیستند.علمی تر مصاحبه کنید .......... اطلاعات مربوط به بیماری ها و تاریخچه بیماری ها در دسترس عموم هست از طریق جستجوی اینترنتی و این قدر تکرار مکررات نفرمایید.
چرا سخنانی را که قطعیت علمی و منطق و سند نداره بیان می کنید.
به عنوان مثال:
هر 100 سال در جهان با اپیدمی یک بیماری مشترک بین انسان و دام روبرو می شود که اکنون با ویروس خطرناک کرونا مواجه هستیم!
عدد 100 رو از کدوم منبع استخراج فرمودید؟
و کدام حیوان منشا قطعی و اثبات شده کووید 19 بوده؟
از طرف دیگه فرمودید:
تلاش داریم با رصد و پایش از انتقال مجدد این ویروس به حیوانات جلوگیری کنیم!!
میشه لطفا جزئیات این ..... علمی و اجرایی رو بیان بفرمایید؟؟اگه مستندات علمی نشون بده که قابل انتقال به حیوان هست شما با ضدعفونی اماکن دامی دقیقا دنبال چی هستید .......؟؟اگه هم اتفاق بیفته در حیوانات پت هست که از دسترس سیستم پیبشرفته رصد و پیش شما خارجه!!پس اگه این قدر ضدعفونی اضافه بر ظرفیت خودمون دارید این مواد گرانقیمت را در اختیار اکیپ های ضدعفونی شهری قرار دهید.
از طرفی بلافاصله بعد از این اظهارنظر قابل تشکیک فرموده اید و با تاکید هم فرموده اید:
وی بر ایمن بودن جمعیت دام، طیور و آبزیان در بحران ویروس کرونا تاکید کرد!!
اگه سند علمی دارید که حیوانات ایمن هستند پس شما دنبال چه هستید از این همه اقدامات و فرمایشات .........؟!که آخرش باز هم دچار پارادوکس شده اید و بیان فرموده اید:
سازمان دامپزشکی اقدامات کنترلی و پیشگیری خود را با ضدعفونی اماکن و جایگاه ها، اجرای عملیات واکسیناسیون دام، طیور و آبزیان در سراسر کشور افزایش داده است تا از این بحران عبور کنیم.!
واکسن چی می زنید به دام ها که از بحران کرونا عبور کنیم؟!
استاد عزیز
وزارت بهداشت که از نمد کرونا برای خودش کلاه خوب و خوشبافی بافت بر سر گذاشت مثل همه موارد قبل اما شما چه کردید و چه اعتباری برای همکاران دولتی و یا خصوصیتون گرفتید؟
CCHF هم که شروع خواهد شد در چند ماه آینده بر اساس نقشه شیوع سالیانه و باز هم وزارت بهداشت مانور خوبی خواهد داد و شما که در خط مقدم مبارزه هستید حتی سمپاشی های گسترده چند دهه قبل رو رها کردید؟
از این گذشته ای کاش و ای کاش برنامه کنترل و ریشه کنی سل و بروسلوز را که چند دهه هست مثل ماشین تپیده در صحرا داره درجا می زنه و فرو می ره رو نجات می دادید؟
خیلی دوست دارم فرصتی باشه و چهره به چهره با شما صحبت کنم .................
....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
3
2
کل بودجه سازمان در سال98 برای مبارزه و پیشگیری و نظارت و غیر و ذالک 130 میلیارد تومان است یعنی سرانه هر ایرانی 1260 تومان ناقابل
این حجم از فعالیت ها واین همه بیماری ها، بعد این بودجه را با بودجه وزرات بهداشت و اقمار بیشمارش در نظر بگیرید
به سازمان ما یه ابنبات ترش دادند و میگن همینه و برو کار کن
هیهات از بودجه نویسان و بزرگان کشور که نمی دانند پیشگیری بهتر از درمان است
بهترین خیابان ها، حاشیه بهترین میدانها شده بیماریستان، درمانگاه، مطب و غیره که کارشان درمان است
ولی جهت پرورش جسم و روح مردم و بخصوص بچخه ها چکار کردیم. بچه های اقشار متوسط به پایین که علاقه مند به ورزش هستند از عهده شهریه ها بر نمی آیند.فلذا اعتیاط و انواع درد و مرض نصیبشون میشه و بعد هی خرج کن جهت گرفتن قاچاقچی، معتاد بیماری و قس علی هذا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
لطفا خلط مبحث نفرماييد
اين فلاكت بار بودن بودجه نتيجه عدم توانايي يا نخواستن مديريت سازمان در خصوص پيگيري حق و حقوق كاركنان مي باشد خاطر مبارك باشد در زمان دكتر دستور يك و يك دهم و سي و پنج درصد و تسري و غيره به حقوق كاركنان اضافه شد و باقيات و صالحاتي باقي گذاشت ...............................

از سوي ديگر مگر نه اين است كه ادعاي رئيس سازمان اينست كه آنفلوآنزا را با واكسن كنترل كرده پس حق و حقوق كاركناني كه اين موفقيت را رقم زده امد كجا رفت ....................... هر چند كه همه ميدانيم داستان انفلوانزا در ايران و جهان خود فروكش كرده و هنر عزيزان نبوده است

............................

فقط بدي داستان اين حكيم مهر است كه همه چيز در آن ثبت و ضبط ميگردد و در آينده نميتوانند آن را انكار كنند
دکتر رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
6
آقای دکتر با درایتی که در شما سراغ داریم در صورت صلاحدید می توانید برای بالا بردن سطح علمی مصاحبه ها در حکیم مهر که از مخاطب بالایی برخوردار است از مشاوران زبده خود در سازمان و یا روسای خوشفکر زیر مجموعه خود هم بهره بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
قدیم ها جملات سانسور شده با نقطه چین نمایش داده میشد که به اخلاق رسانه ای و حرفه ایی نزدیک تر بود، اینکه جمله را تغییر دهید بدور از اخلاقیات می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
4
آقای دکتر تلاشتان در این شرایط بحرانی ستودنی است. اما اگر امکانش هست اندکی در خصوص نحوه این تلاش توضیح دهید. با تشکر
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
3
همكاران عزيز بدانند و آگاه باشند كه در صورتي كه به دليل عدم فراهم نمودن تجهيزات محافظتي همچون ضدعفوني كننده ماسك و دستكش و همچنين تحميل كارهاي غير ضرور در زمان اپيدمي و پاندمي بيماري كه رسما از طرف دولت اعلام ميشود از سوي دستگاه اجرايي استخدام كننده كليه هزينه هاي درمان بر عهده دستگاه مربوطه خاطي بوده و همچنين در صورت فوت همكاران ديه كامل به آنان تعلق ميگيرد
اجازه ندهيد ندانم كاريهاي عده اي جان عزيز همكاران دامپزشكي را به مخاطره بياندازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
وظیفه سازمان تامین تجهیزات ایمنی کار می باشد و اعزام نیرو بدون تجهیزات ، جرم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
3
................
با کدام تجهیزات ایمنی؟
با کدام برنامه؟
با کدام هدف؟

آیا تا کنون ، آیین نامه های ایمنی وزارت کار را که لازم الاجرا هستند را خوانده اید؟
آیین نامه ایمنی در آزمایشگاه‌ها!
آیین نامه ایمنی در کارگاه های دامپروری!

عدم اجرای آیین نامه ها جرم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
0
2
خدمت جناب آقای دکتر رفیعی پور سلام عرض میکنم جناب آقای دکتر دامپزشکی بعضی از استانها از جمله دامپزشکی استان .............. از مدیران نالایق رنج می بردند و به جای انجام کارهای اصولی فنی در حال جمع آوری مستندات دروغین به نفع خود می باشند خواهش میکنم به این رفتارها پایان دهید در آخرین مورد .............................. ولی دریغ از یک بازرسی واقعی که جلوی این کارهای زشت گرفته شود تو رو خدا به داد کارمندها ی صادق برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
در خود سازمان، کسی به داد کارمندها ی صادق نمی رسد
نظر شما
ادامه