کد خبر: ۵۶۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ایمن سازی و واکسیناسیون دام‌هاعلیه بیماری های دامی در روستاهای زلزله‌زده بخش قطور در شهرستان خوی آغاز گردیده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط اکیپ‌های دامپزشکی در روستاهای زلزله زده بخش قطور  در شهرستان خوی از اتمام عملیات دفن بهداشتی لاشه های احشام تلف شده با همت و تلاش های بی وقفه و شبانه روزی تیم های دامپزشکی خبر داد.

وی گفت: در مجموع در روستاهای زلزله زده بخش قطور در شهرستان خوی تعداد 914 راس دام سبک و 8 راس دام سنگین، تلف شده اند  و به اغلب جایگاه دامی نیز  خسارت وارد شده است.

دکتر داهیم افزود: مایه کوبی و ایمن سازی  دامها بر علیه بیماریهای تب برفکی، آنترو توکسمی و هاری از امروز  بطور رایگان در روستاهای زلزله زده بخش قطور در شهرستان خوی آغاز گردیده است و برابر هماهنگی های بعمل آمده به تمامی دامداران در روستاهای زلزله زده بسته دارویی که شامل (داروی های انگلی و آنتی بیوتیک میباشد) بصورت رایگان توضیح خواهد شد .

 مدیر کل دامپزشکی استان همچنین افزود: دام های که در این زلزله آسیب دیده اند نیز بصورت رایگان مورد مداوا قرار خواهند گرفت، و از دامداران محترم در روستاهای زلزله زده درخواست نمود ضمن همکاری با اکیپ های اعزامی دامپزشکی، هرگونه تلفات و بیماری های دامی را در سریع ترین زمان ممکن به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
2
توزیع بسته دارویی کار خوبی نیست
آن هم توزیع رایگان آنتی بیوتیک که منجر به خود درمانی میشه
نظر شما
ادامه