کد خبر: ۵۵۹۳۱

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: شیر و محصولات لبنی که استفاده می‌شود هیچ مشکلی از بابت ویروس کرونا ندارند، فقط گوشت و شیر شتر می‌تواند عامل انتقال باشد به همین خاطر هرگونه نقل و انتقال شتر از استان‌های جنوبی کشور ممنوع شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آناج، «دکتر امیرحسین بهداد» مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به شدت بین انسان مسری است اظهار داشت: قوت غالب اکثر مردم در ایران فرآورده‌های گوشتی و دامی است ولی تاکنون موردی مبنی از انتقال این ویروس بین گوشت و انسان دیده نشده است.

وی گفت: شیر و محصولات لبنی که استفاده می‌شود هیچ مشکلی از بابت ویروس کرونا ندارند، فقط گوشت و شیر شتر می‌تواند عامل انتقال باشد به همین خاطر هرگونه نقل و انتقال شتر از استان‌های جنوبی کشور ممنوع شده است، همچنین شترهایی که در خود استان پرورش می‌دهند به صورت مستمر پایش می‌شوند.

بهداد خاطرنشان کرد: در فراورده‌های دامی کرونا وجود ندارد ولی همیشه و در همه حال باید موارد بهداشتی را رعایت کرد، اینگونه می‌توان گفت گوشت عامل انتقال است که قصاب فروشنده خود مبتلا به کرونا باشد که در این صورت به عنوان یک جسم خارجی می‌تواند در گوشت اثرگذار باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به انتقال این ویروس از انسان به انسان تصریح کرد: کرونا فقط از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، در گوشت مرغ، بوقلمون و گوشت دامی نمی‌تواند خود به عنوان عامل ویروس  یاد شود حتی اگر فرض کنیم که  گوشت حیوان هم عامل این ویروس است با پخت کامل گوشت ویروس کرونا از بین می‌رود چراکه ویروس‌ها توان زنده ماندن در برابر حرارت شدید را ندارند.

وی گفت: توصیه همیشگی ما به مردم عزیر این است که گوشت را هنگام پخت به طور کامل بپزند و از حالت خامی خارج شود، حتی اگر گوشت شتر هم آلوده باشد ویروس کرونا با پخت کامل از بین می‌رود.

 
نظر شما
ادامه