کد خبر: ۵۵۹۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
 
 

با توجه به اهمیت مراقبت همه جانبه علیه کرونا ویروس، اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، تدابیر خود را در این خصوص اعلام داشت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با اعلام این خبر از ابلاغ بخشنامه سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر «ممنوعیت ورود حیوانات همراه مسافر» از مبادی کشورهایی که رسماً آلوده اعلام شده اند به اداره کل فرودگاه های استان خراسان رضوی خبر داد.

«دکتر محمد رشتی باف» در این رابطه اظهار داشت: هرچند براساس آخرین اطلاعات دریافتی از سازمان جهانی بهداشت دام (OIE ) مستند به بیانیه های منتشره از سوی سازمان جهانی بهداشت(WHO )، در حال حاضر  محدودیتی برای سفر یا تجارت به دلیل اثبات شده ای مبنی بر احتمال انتقال بیماری کووید-19 توسط دام زنده، در نظر گرفته نشده است ولی در این راستا و با توجه به ضرورت پایبندی به اصول رفاه حیوانات، 4 بیمارستان بیمارستان های دامپزشکی استان در شهر مشهد به این موضوع اختصاص داده شده است تا به محض وجود موردی از حیوان همراه مسافر و بعد از هماهنگی های لازم برای طی دوره کمون و نگهداری موقت، حیوان به یکی از این بیمارستان ها انتقال شود،

وی ترویج و تاکید بر رعایت و اجرای اصول امنیت فردی در محیط کار برای گروه هدف شامل دامپروران، بهره برداران و... با بهره گیری از ظرفیت های اطلاع رسانی موجود را از دیگر تدابیر اندیشیده شده در این خصوص دانست.

دکتر محمد رشتی باف افزود: انجام مکاتبات لازم با گروه های هدف مرتبط نظیر؛ کلینک های دامپزشکی، بازارهای دام، و پرندگان، کشتارگاه های دام و طیور و مراکز بخش خصوصی دامپزشکی و ... و تاکید بر ضرورت اقدامات و محافظت های فردی از طریق رعایت و اجرای اصول ایمنی و بهداشت فردی توسط این افراد از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
باید بخش خصوصی دامپزشکی بطور موقت تعطیل شه ایا جان حیوانات مهمتره یا انسان ها؟
دامپزشک
|
Germany
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
0
0
بشنو باور نکن
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
0
بايد احسنت گفت به اين طرز تفكر
شما يك تنه جور سازمان دامپزشكي را مي كشيد

خيلي از استانهاي بسيار مهم كه در خواب هستند و يا به فكر نان شب
نظر شما
ادامه