کد خبر: ۵۵۹۲۳

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در حال حاضر سلامت تولید و عرضه فراورده های دامی از جمله شیر، مرغ و گوشت تحت نظارت دامپزشکی استان اصفهان است و هیچ نگرانی بابت ویروس کرونای جدید وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهرام موحدی» با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نگرانی برخی مردم در خصوص محصولات دامی و صنایع لبنی، اظهار کرد: کرونا موضوع جدیدی نیست و ویروس آن در دام شناخته شده و بیماری های خاص خود را دارد و ما سال هاست با این بیماری در حوزه دام آشنا هستیم.

وی در خصوص کووید ۱۹، توضیح داد: کرونای جدید از نظر ژنتیکی و ساختاری با تمام بیماری هایی که مشترک بین انسان و دام بوده اندکی متفاوت است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: آنچه سازمان بهداشت جهانی دام اعلام کرده هیچ گونه ردپایی مبنی بر انتقال ویروس کرونای جدید از دام و یا فراورده های خام دامی به انسان دیده نشده و حتی در سطح دنیا گزارش نشده است.

وی افزود: البته برخی دام های زنده نیز به وسیله انتقال مکانیکی می توانند ویروس را منتقل کنند، به این شکل که شخص در محیط بیرون نباید به طور مستقیم با سگ و گربه در ارتباط باشد.

موحدی اظهار کرد: در حوزه فراورده های خام دامی از جمله گوشت، مرغ، شیر و ... هیچ مشکلی در انتقال ویروس کرونا جدید در کشور و استان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تضمین فراورده های دامی بر عهده دامپزشکی است، تصریح کرد: در حال حاضر سلامت تولید و عرضه فراورده های دامی از جمله شیر، مرغ و گوشت تحت نظارت دامپزشکی استان اصفهان است و هیچ نگرانی بابت ویروس کرونای جدید وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: حوزه فراورده های دامی از جمله شیر و لبنیات بسیار گسترده است و با تلاش های دامپزشکی سال جاری حدود ۱۲ هزار تن خامه و ۶ هزار تن پنیر از اصفهان به روسیه صادر شده است.

وی در خصوص سلامت دامداران، توضیح داد: سلامت جوامع انسانی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی است، البته به اکیپ های واکسیناسیون دامپزشکی توصیه کرده ایم از طریق آموزش های چهره به چهره تذکرات لازم را به دامداران بدهند.

موحدی همچنین تاکید کرد: نکته مثبت کرونا این بود که مسئولان کشور و استان بیشتر به حوزه بیماران دامی مشترک بین انسان و حیوان و نقش دامپزشکی در حوزه این بیماری ها پی ببرند.

 

نظر شما
ادامه