کد خبر: ۵۵۳۶

حکیم مهر -  در حالی که امسال برخلاف سالهای گذشته ، یک روز از هفته سلامت به نام دامپزشکان نامگذاری شده و به نقش آنان در زمینه پیشگیری از بروز مقاومت میکروبها نسبت به داروها توجه گردیده ، سازمان نظام دامپزشکی از این روز و هفته سلامت غافل بود.

این سازمان نه تنها توجهی به نامگذاری یک روز از هفته سلامت به نام دامپزشکان نکرد بلکه در طول هفته سلامت هیچ اشاره‏ای به این هفته و اخبار مرتبط به آن در سایت خود نداشت و به نظر می‎رسد در رکود شدید خبری به سر برده و از ضعف اطلاع‌رسانی قابل توجهی رنج می‎برد.

گفتنی است امسال با توجه به تعیین شعار روز جهانی بهداشت مبنی بر "مبارزه با شکل‎گیری مقاومت میکروبی به داروها" توسط سازمان جهانی بهداشت، فائو نیز این مناسبت را به رسمیت شناخت و از کلیه مسئولین دولتی و دست‎اندرکاران سلامت و بهداشت خواست نسبت به تهدید شکل‎گیری مقاومت میکروبی حساسیت به خرج دهند.

در کشورمان نیز امسال در طول هفته سلامت ، یک روز به نام دامپزشکان و نقش آنان در تجویز منطقی داروهای ضد میکروب نامگذاری شده است.

هر چند برخی خبرگزاریها ، 22 فروردین ماه را به دامپزشکان منتسب کرده‎اند، لیکن وزارت بهداشت در سایت خود 23 فروردین ماه را به نام دامپزشکان نامگذاری نموده است.

تجویز صحیح و به موقع و به اندازه آنتی‎بیوتیک‎های مختلف توسط دامپزشکان در حیوانات خانگی و بخصوص در مرغداریها و دامداریها و در مورد حیواناتی که گوشت یا شیر آنان به مصرف انسان می‎رسد می‎تواند نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع مقاومت میکروبی داروها ایفا نماید.

 

 

نظر شما
ادامه