کد خبر: ۵۵۱۶۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

«حجت الاسلام وحدانی نیا» اظهار داشت: ما نمی گوییم که اگر کسی در خودروی خود سگ داشت مجرم تلقی می شود، جرم زمانی ایجاد می شود که حضور سگ مزاحمت ایجاد کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو گفتگو، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع حیوانات خانگی و نگهداری از آن ها و برخورد با سگ های ولگرد، با حضور «سرهنگ عبدالوهاب حسنوند» (سرکلانتر پلیس پیشگیری شرق تهران) و ارتباط تلفنی با «حجت الاسلام محمدامین وحدانی نیا» (معاون قضایی دادگاه عمومی و انقلاب تهران و رئیس مجتمع قضایی شهید مدنی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه عبدالوهاب حسنوند با اشاره به این که حفظ نظم و امنیت شهروندان مهم ترین وظیفه پلیس است، گفت: مباحث شرعی، بهداشت عمومی و سلب آسایش مردم از جمله موضوعاتی هستند که در رابطه با نگهداری سگ در ایران مطرح می شوند.

وی با اشاره به این که مدیریت سگ های ولگرد بر عهده شهرداری ها است، عنوان کرد: علاوه بر شهرداری ها، ادارات راه و شهرسازی و دهیاری ها و بخشداری ها می توانند به موضوع ساماندهی و جمع آوری سگ های ولگرد ورود داشته باشند.

سرکلانتر پلیس پیشگیری شرق تهران با اشاره به آیین نامه اجرایی قانون آپارتمان ها، توضیح داد: در این قانون به صراحت مشخص شده است که حیوانات اهلی و وحشی نمی توانند در مشاعات آپارتمان حضور داشته باشند و کسی حق ندارد که این حیوانات را در مشاعات نگهداری کند.

وی اضافه کرد: اگر یک حیوان در حریم خصوصی و داخلی یک خانه موجبات مزاحمت اعضای آپارتمان را فراهم کند، پلیس به صورت آنی و به طور جرم مشهود نمی تواند برخورد کند.

عبدالوهاب حسنوند افزود: ساکنین آپارتمان اگر در حضور سگ در خانه یکی از اعضا ناراحت باشند، باید استشهاد جمع کنند و این نظر خود را در مقام قاضی به تایید برسانند و همین طور باید اثبات کنند که حضور آن حیوان در خانه یکی از ساکنان آپارتمان ایجاد مزاحمت می کند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی حجت الاسلام محمدامین وحدانی نیا در ارتباط تلفنی با شبکه رادیویی گفت و گو گفت: سگ گردانی یک فرهنگ وارداتی است و ذیل تهاجم فرهنگی به شمار می آید.

وی افزود: کشورهایی که سگ گردانی را به عنوان یک فرهنگ قبول می کنند برای این کار قانون و مقررات متعددی را نیز تصویب می کنند.

معاون قضایی دادگاه عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: برای مثال در انگلستان اگر شخصی نکات ایمنی در خصوص سگ گردانی را رعایت نکند، حداقل به شش ماه حبس محکوم می شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از صاحبان سگ در ایران در ضمن اهتمام به فرهنگ وارداتی سگ گردانی هیچ یک از قوانین مربوط به این فرهنگ را رعایت نمی کنند.

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به این که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در حوزه سگ گردانی کوتاهی می کند، عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از صاحبان سگ بدون توجه به موارد بهداشتی نسبت به نگهداری سگ اقدام می کنند و با این کار بهداشت را در اماکن عمومی به خطر می اندازند.

وی با اشاره به این که در فرهنگ ما سگ جایگاه و فایده خودش را دارد، اظهار داشت: ما نمی گوییم که اگر کسی در خودروی خود سگ داشت مجرم تلقی می شود، جرم زمانی ایجاد می شود که حضور سگ مزاحمت ایجاد کند.

رئیس مجتمع قضایی شهید مدنی با اشاره به این که موضوع حقوق و اخلاق از یکدیگر جدا نیستند، عنوان کرد: ما نباید هر چیزی را جرم بدانیم و برای هر موضوعی پرونده ایجاد کنیم، در حالی که همه ما باید مرزهای اخلاقی را رعایت کنیم.

وی با اشاره به ماده 501 قانون مجازات اسلامی، اظهار داشت: هرگاه که یک حیوان موجبات مزاحمت یا ایجاد خسارت برای دیگران را فراهم کند، قانون می تواند در مسیر رعایت حفظ امنیت شهروندان قانون را اجرا کند.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
7
0
سگ نجسه و باید از کشوری که دین رسمیش اسلامه خارج بشه.والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
یادحرف اون بنده خدایی افتادم که میگفت:هرکی نمیتونه،جمع کنه بره.چه وقت پیامبر اکرم(ص)وامامان (ع)اینطور تبلیغ دین اسلام روانجام دادن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
حالت خوبه !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
خوب عزیزم برای کلاغ و گراز و گربه چه کنیم؟ راستی ماهیان بدون فلس که در آبهای کشور اسلامی شنا میکنند و بعضا جای ماهیان حلال گوشت را هم تنگ میکنند چه؟ بگیم برو جلوی کشور خودت شنا کن!!!!
وطن خواه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
سلام
پیامبر اسلام از نوزادی که به دایه سپرده شد و در طول سنین جوانی به کار چوپانی مشغول بود و لازمه کار چوپانی وجود سگ و زندگی آن به همراه گله است . هیچ حدیث ، نقل قول و روایتی از ایشان در دست نیست که به موجب آن سگ را بد شمرده و طردش کنند.
نظر شما
ادامه