کد خبر: ۵۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران بامداد 15 فروردین 90 وارد ایران شد و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال مسئولین فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفت.

در جریان ورود وی، خبرگزاری مهر عکسی از کارلوس کرش منتشر کرده که پس‎زمینه عکس در سمت راست آن نشان‎دهنده پست قرنطینه دامپزشکی است.

تابلوی قرنطینه دامپزشکی در سمت راست عکس (پس زمینه) قابل مشاهده است

راست به چپ : ولاسکو (سرمربی جدید تیم ملی والیبال کشورمان) - کرش (سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان)

 

گفتنی است رئیس سازمان دامپزشکی کشورمان در گفتگوی اختصاصی با حکیم مهر به مناسبت 14 مهر (روز دامپزشکی) در سال 89 درباره وضعیت قرنطینه دامپزشکی در فرودگاه امام خمینی (ره) به سؤالاتی به شرح ذیل پاسخ داده بود :

 

حکیم مهر : بحث قرنطینه شد خوب است یک سؤال هم درباره قرنطینه فرودگاهی بپرسم. مثلاً در فرودگاه امام خمینی که قرنطینه داریم ...

دکتر دستور : مأمور قرنطینه داریم ...

حکیم مهر : بله ... ظاهراً یک نفر هست و آنهم برای حجم وسیع ورود از گمرک و غیره و چه بسا به همین دلیل امکان ورود انواع محصولات حیوانی و یا حیوانات کوچک حتی در ساک دستی هم وجود دارد. شاید به این شکل خیلی امکان نظارت دقیق نباشد. آیا قرار است قرنطینه قوی در فرودگاه امام داشته باشیم یا فقط با گذاشتن یک مأمور بگوییم هستیم؟!

دکتر دستور : قرار است قرنطینه قوی باشد و مأمور ما هم از یکی بیشتر است. ضمناً همه بازرسی‎ها را نیاز نیست مأمور ما انجام بدهد. مأمور قرنطینه ما بعنوان یک کارشناس فنی حضور دارد. بازرسین آنجا خبره هستند و می‏دانند در مورد چه کالاهایی باید نظر کارشناس ما را بخواهند و چه کالاهایی نیاز به مجوز خاص دارد و اگر در بازدیدها به موردی برخورد کنند از مأمور قرنطینه ما نظر کارشناسی می‏گیرند. اگر قرار باشد همه کالاها را مستقیم خودمان بازدید کنیم هر چه مأمور هم بگذاریم جوابگو نخواهد بود.

حکیم مهر : مأمور دکتر دامپزشک باید باشد یا از سایر رده‎های دامپزشکی هم می‏تواند باشد؟

دکتر دستور : کاردان یا کارشناس یا دکتر که در مسائل قرنطینه خبره هستند می‏توانند باشند ، چون شیفت عوض می‏کنند!

لازم به ذکر است در مراجعه اخیر مدیرمسئول حکیم مهر به فرودگاه امام خمینی (ره) ، مأموری به نمایندگی از سازمان دامپزشکی در محل قرنطینه دامپزشکی حضور نداشت و اصولاً فردی در ذیل تابلوی قرنطینه دامپزشکی پاسخگو نبود! از آنجایی که با یک بار مراجعه نمی‎توان نسبت به این موضوع قضاوت نمود، لذا این مسئله مجدداً پیگیری و رصد خواهد شد.

این در حالی است که دکتر آراسب دباغ‎مقدم عضو هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران و مشاور عالی حکیم مهر هم در گفتگویی با انتقاد از وضعیت قرنطینه‎های دامپزشکی گفته بود : در حالی که برخی کشورها از ورود نیم کیلو کالباس به کشورشان جلوگیری می‎کنند، در قرنطینه‎ دامپزشکی ما کسی نیست که ببیند مسافر با خود چه چیزی همراه آورده است؟!

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد راضي
|
-
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۷
0
0
با سلام
اقاي دكتر بنده محمد راضي كارشناس قرنطينه فرودگاه امام(ره)هستم
شما حتي يكبارم گذرت به فرودگاه نخورده اقاي دكتر كه هرچي دلت ميخواهد مينويسي بدون كه فرودگاه 2 سالن داره وان عكسسالن دوم است كه بنده در همان لحظه كنار پله برقي بودم و محموله ها به گمرك تجاري انتقال مييابد كه 2كيلومتر پايين تر از فرودگاه است و همكاران يك نفرهستن با 2 سالن وگمرك ولي در تمامي اتاقها شماره تماس بيسيم -خط مستقيم ويك شماره همراه نصب شده بهتره بازديد كنيد بعد نظر بديد در ثاني اين وظيفه گمرك است كه محموله سوسيس را به ناظر ارجاع بدهد ما كه نميتوانم ساك ملت را بگرديم اقاي دكتر
كار در قرنطينه مرز بسيار حساس وسخت است لطفا زحمات همكاران را اينقدر كوچك نشان ندهيد
نظر شما
ادامه