کد خبر: ۵۳۸۹۳

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم از کشف و معدوم سازی بیش از 472 کیلوگرم گوشت گوسفندی وارداتی در یکی از فروشگاه های استان بدلیل فساد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قم، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم از کشف و معدوم سازی بیش از 472کیلوگرم گوشت گوسفندی وارداتی در یکی از فروشگاه های استان بدلیل فساد خبر داد.

«دکتر سید مهدی سرکشیک» اعلام کرد: در پی نظارت های بهداشتی بازرسان دامپزشکی و در بازدیدهای ادواری و سرزده خود از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی و مواد پروتئینی، مقدار 472 کیلوگرم گوشت گوسفندی وارداتی بدلیل شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری) ، نداشتن مشخصات کامل و انجماد غیر بهداشتی؛ غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف انسانی حذف و معدوم سازی شد.

وی در ادامه افزود، بازرسی بهداشتی دامپزشکی بمنظور تامین سلامت مصرف کنندگان مواد خام دامی از جمله مهمترین وظایف ذاتی دامپزشکی بوده که در همین راستا کارشناسان دامپزشکی با انجام بازدیدهای سرزده از مراکز و فروشگاههای استان ، بر روند تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی نظارت  کامل دارند.

دکتر سرکشیک در پایان از شهروندان قمی  تقاضا نمود تا در زمان خرید فراورده های خام دامی، به لیبل آن که شامل تاریخ تولید، انقضاء، کد پروانه بهره برداری محصول و شرایط نگهداری آن بر روی آن درج شده توجه ویژه داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، با شماره 1512 تماس حاصل نموده تا اقدامات لازم بعمل آید.

 
نظر شما
ادامه