کد خبر: ۵۳۷۲۵
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران:
«دکتر پیام محبی» افزود: بزرگترین مشکل در سازمان دامپزشکی، عدم تفکر سیستمی است/ ساختار بهداشتی کشور ‌نیازمند تغییرات اساسی است/ بدون تفکر جمعی دچار بحران می‌شویم ...
 
 

حکیم مهر: یک دامپزشک با بیان اینکه بزرگترین خلأیی که در سازمان دامپزشکی کشور وجود دارد، نبود تفکر سیستمی و یکپارچه در حوزه  بهداشت بخصوص دام و طیور است، گفت: به نظرم باید یک نقشه بهداشتی جامع جدید برای کشور نوشته شود تا نقش و وظایف  همه نهادها و دستگاه‌هایی که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند بصورت بکپارچه دیده شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «دکتر پیام محبی» با بیان اینکه ممکن است در این فرضیه نقش‌ همه کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند جابجا شود، افزود: به عنوان کسی که سال‌ها در حوزه دامپزشکی فعالیت می‌کنم؛ با ادغام این سازمان با وزارت بهداشت موافق نیستم زیرا به اعتقاد من ‌سازمان‌هایی مانند‌ دامپزشکی، محیط زیست و حتی وزارتخانه‌ای مانند وزارت بهداشت در خیلی از موضوعات با شهرداری‌ها و یا نهادهای دیگر درگیر هستند بنابراین باید سیستم را به نوعی سازماندهی کرد که به مسائل و مشکلات به صورت یکپارچه نگاه کرد.

این دامپزشک افزود: اگر نتوانیم مدیریت یکپارچه و تفکر جمعی را در کشور رواج‌ دهیم نه تنها در برخی موارد دچار بحران می شویم، که حتی در مواقع بحران هم نمی‌توانیم اوضاع را درست مدیریت کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با توجه به صحبت‌های دکتر رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور که چندی پیش گفته بود «این سازمان خود را برای مقابله با تحریم‌ها آماده کرده است و در حال حاضر هیچ بحرانی در حوزه دامپزشکی نداریم»، گفت: اگر بخواهیم بگوییم در حال حاضر بحران خاصی نداریم حرف ایشان درست است ولی ما نمی‌دانیم فردا چه خواهد شد، به خاطر اینکه اتفاقات طبیعی زیرپوستی و آرام کار می‌کنند اما زمانی که خود را بروز دهند، مانند آتشفشان عمل می‌کنند و نمی‌توان به راحتی جلوی آنها را گرفت.

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران اضافه کرد: برای مثال اگر ناگهان و بر اثر یک اپیدمی، دام‌ و طیور ما دچار آنفلوانزای مرغی و یا تب برفکی شوند، بعید می‌دانم دارو به اندازه کافی داشته باشیم زیرا ما در کشوری زندگی می‌کنیم که اقلیم ما تاثیرپذیر از جاهای دیگر جهان است. ما نمی‌توانیم رفت و آمد پرندگان مهاجر را کنترل کنیم چون کنترل آنها در اختیار ما نیست. اگر مثل استرالیا وسط یک جزیره بودیم شاید می‌توانستیم خیلی چیزها را کنترل کنیم ولی ما بخاطر وسعت مرزهای زمینی‌مان نمی‌توانیم به طور قاطع بگوییم بحران نداریم.

محبی افزود: از طرف دیگر ساختارهای دامپروری و طیورداری کشورمان نه تنها بر اساس علم رشد پیدا نکرده بلکه بر اساس شرایط خاص خودش رشد و توسعه پیدا کرد. به خاطر همین است که چندی پیش بحران آنفلوانزایی که به وجود آمده بود، بزرگترین مشکل این بود که ما شرایط آمایشی کشورمان را رعایت نکردیم مثلا در استانی مثل آذربایجان شرقی به خاطر فامیل بازی و چشم و هم چشمی افراد در کنار هم و به فاصله 20 متر از هم مرغداری تأسیس کردند؛ خب، با این حساب در مواقع بحران چگونه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان مشکل را بدون آنکه از قبل طرح کلی آمایش را در کشور پیاده کرده باشیم، مدیریت کنیم.

این دامپزشک با توجه به اینکه ما گلوگاه در کشورمان زیاد داریم، گفت: به این معنی که تداخل کاری که بین وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و محیط زیست وجود دارد بسیار زیاد است و اولین حرفی که در مواقع مشکل از مسئولان می‌شنویم این است که به ما ربطی ندارد، در حالی که به همه ربط دارد ما زیر شبکه هستیم؛ مگر می شود در یک کشور یکی بگوید به من ربط دارد، یکی بگوید به من ربطی ندارد. به خاطر همین است که اعتقاد دارم بزرگترین مشکل در سازمان دامپزشکی عدم تفکر سیستمی است. بسیاری از ساختارهای دولتی ما از بس خپل شده و جزیره‌ای عمل می‌کنند ‌که به نظر می‌آید باید هر روز منتظر یک بحران جدید در کشور باشیم. برای همین اصلا موافق اینکه سازمان دامپزشکی در وزارت بهداشت ادغام شود نیستم، ولی بر این باورم که ساختار بهداشتی کشور نیازمند تغییرات اساسی است.
 

انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۷
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
7
26
......................... جایگاه واقعی دامپزشکی دقیقا وزارت بهداشت هست، بویژه آموزش دامپزشکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
برای اظهار نظر در مورد عملکرد سازمان دامپزشکی باید دانش بالایی از نظر علم بهداشت عمومی و اپیدمیولوزی داشت و بهتر است در مورد این موضوعات افرادی که از نظر علمی صلاحیت این کار را دارند، اظهار نظر کنند. از حکیم مهر هم انتظار میرود که نظر افراد را فقط در صورتیکه در حوزه تخصصی خودشان باشد، منتشر کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
بسیاری از کسانی که دامپزشک هستند و دانش بالایی از نظر بهداشت و ادیدمیولوژی دارند معتقدند دامپزشکی یک رشته مرتبط با بهداشت و درمان است و ارتباطی با کاشت و داشت و برداشت گندم و جو ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
9
26
لطفا تنها نظر شخصی خود را بفرمایید و اجازه ندارید از جانب من و بقیه حرف برنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
منم یک دامپزشک هستم و مثل جناب شخصی موافقم. خدمت شما هم نظر شخصیم رو اعلام میکنم و با ادغام مخالفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
من هم یک دامپزشک و رییس یکی از شبکه های شهرستانی هستم و چون میدانم پس از ادغام با وزارت بهداشت دیگر امکان ریاست نخواهم داشت، با این کار مخالفم
دامپزشک ارتش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
18
14
سلام به همکاران عزیزم،بویژه دکتر محبی عزیز.
ضمن تشکر از جکیم مهر بابت انعکاس مطلب. به عنوان دامپزشک ارتش،سالهاست زیرمجموعه و تحت امر پزشکان و سازمانهای پزشک محور هستم و برحسب تجربه ای که از کار با پزشکان داشتم و نگاه از بالا به پائینشون رو دیدم، کاملا با نظر دکتر محبی در خصوص عدم پیوستن به وزارت بهداشت، در عین حال لزوم بازنگری در ساختارهای بهداشتی کشور موافقم.
پاسخ ها
دامپزشک واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
......................... دامپزشکی فراتر از پزشکی هستش و من به عنوان دامپزشک با سابقه و کارکشته در این حرفه که با پزشکان عزیز هم فعالیت های گسترده ای داشته ام بسیار مورد احترا و ارج و منزلت بوده ام و هرگز نگاه از بالا به پایین یا پایین به بالا نبوده و نیست، بلکه ما به عنوان دامپزشک قول میدهم در صدر و بالاتر هم قرار خواهیم گرفت ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
13
10
درست است که دامپزشکی قرابت بسیار نزدیکی با پزشکی دارد. اما باید درنظر داشت که هم اکنون دامنه فعالیت دامپزشکی بقدری گسترده است که اگر همه این مجموعه وارد وزارت بهداشت شود نه تنها عملکرد منتقله ضعیف تر میشود بلکه عملکرد وزارت بهداشت هم که خود درگیری های بسیاری دارد نیز مختل میگردد به عبارت دیگر دامپزشکی برای وزارت بهداشت لقمه بسیار بزرگ و گلوگیر است. بهترین حالت تشکیل سازمانی مستقل است که از نو پایه ریزی گردد و ایرادهای موجود در آن برطرف گردد. این سازمان جدید حتی می‌تواند برخی از مسولیت های جدید را هم بپذیرد به شرطی که سازمانی با مدیریت سیستماتیک و دارای فرآیندهای تعریف شده باشد.
دکتر
|
Singapore
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
7
24
شما مخالف باش همه موافق هستن
پاسخ ها
دکتر دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
بله دقیقا دامپزشکان واقعی و دکترین و افراد باسواد موافق هستند، .......................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
6
20
فقط سازمان دامپزشکی مستقل زیر نظر ریاست جمهوری
Vet
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
16
4
هیچگاه آدرس اصلی دامپزشکان وزارت بهداشت و درمان نخواهد بود. تشابه در دو تا بخيه زدن موردی اشتباه جهت الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
پس تشابه در یونجه باید باعث شود زیر نظر وزارت کشاورزی بمانیم؟
تامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
18
5
پیوستن به وزارت بهداشت یک اشتباه استراتژیک است ما در وزارت بهداشت نادیده گرفته میشویم ما دایه نمیخواهیم فقط سازمان مستقل البته پیوستن آموزش دامپزشکی به بهداشت بنظر بد نباشد ولی پیوستن کامل دامپزشکان را نابود خواهد کرد .........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
40 سال توی وزارت سیب زمینی دیده شدی؟
دامپزشک
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
در وزارت کشاورزی جایگاه یک دامپزشک کمتر از مهندس امور دامی در نظر گرفته میشود لطفا از خواب بیدار شید
خودی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
2
12
اول انتقال دامپزشکی به بهداشت برنامه ریزی شده از جایی اومده که شما اجازه نداری دخالت بکنی.
آموزش دامپزشکی رو انتقال میدند تا هر دو واحد با هم از نزدیک ارتباط بگیرند و بتونند همدیگر رو بهتر بشناسند تا نسلی که تربیت میشند آماده کنار هم بودن رو داشته باشند.
حرف هایی که زده شده تا حدی درسته، تنها به دامپزشکی و بهداشت هم ختم نمیشه، اونها هم همین مشکلات رو دارند ولی اینکه بگیم اصلا نباید بریم حرف اشتباه هی هستش.
....................
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
3
14
جایگاه دامپزشکی هر باشد بهتر از جایگاه فعلی است زیر نظر وازارتخانه درجه 1 بهتر از زیر نظر وزارتخانه دره 2
ضمنا جناب دکتر محبی لطفا از طرف خودتون اعلام نظر بفرمائید
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
3
13
بفرمائید راه حل شما در مورد مراکز مدرک فروشی چیست سه برابر ظرفیت با رتبه ۱۰۰ هزار ! پذیرش در دکترای دامپزشکی .
آیا وزارت بهداشت اجازه چنین خیانتی را میدهد ؟ وزارت بهداشت اجازه میدهد در هر دهکده ای دانشکده دامپزشکی راه بی اندازند و سه ورودی ! دانشجو بردارند استان آذربایجان شرقی بیشتر از کشور فرانسه دانشجو برمیدارد (یک کشور ! ) الحاق به وزارت بهداشت تنها راه نجات دامپزشکی از مافیای قدرت و ثروت است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اتفاقا احتمال اینکه بریم زیر نظر بهداشت اجازه دانشکده جدید و پذیرش بیشتر دانشجوی دامپزشکی رو بدن بیشتره به هر حال رقیب هاشون و میفرستن طرف دامپزشکی از ما بعنوان سپر بلا استفاده میکنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
برخلاف شما

با پیوستن دامپزشکی به رشته های گروه علوم پزشکی،
حتی دانشگاه آزاد هم که هیچکس فکرش را نمی کرد توانست تعداد پذیرش دانشجوی دامپزشکی به نحو موفقیت آمیزی در سال 1398 کنترل کند!!!
دامپزشک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
1
13
در زمان حال حاضر انتخاب بین بد و بدتر است ما از بدتر داریم به بد پناه می بریم چون مسئولین نتوانسته اند از حقوق دامپزشکی دفاع کنند
***
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
11
در وزارت بهداشت بودن و نگاه از بالا به پایین پزشک بهتره یا در وزارت جهاد نگاه از بالا به پایین مهندس زراعت؟ البته اگه سازمانی مستقل و قدرتمند زیر نظر ریاست جمهوری باشه عالیه ولی انتخاب بین بد(وزارت بهداشت) و بدترین(جهاد) بنظرم بهداشت بهتر باشه که عقل سلیم هم همینو میگه .ارتباط و قرابت دامپزشکی به بهداشت خیلی بیشتره تا جهاد زیرا جهاد تولید محوره و هدفش کمیته و هدف دامپزشکی کیفیت پس سپردن کمیت و کیفیت به یک فرد(وزیر) کار عاقلانه ای نیست و یک نفر نمی تواند هم متولی بالا بردن کمیت باشد و هم متولی کنترل کیفیت ولی در وزارت بهداشت هدف کیفیت و بهداشت و سلامت است. و در ثانی وقتی ما با مهندسان زراعت و غیره می توانیم در یک وزارتخانه باشیم چرا نتوانیم با پزشکانی که حرف ما را بهتر می فهمند در یک وزارتخانه باشیم از نظر سواد هم مطمئن باشید ما یه سر و گردن بالاتر از پزشکا هستیم. بنابراین بهتر گزینه برای دامپزشکی استقلال می باشد و در صورت عدم استقلال وزارت بهداشت بهترین گزینه است فقط کافی است گوشه ای از بودجه سلامت کشور به دامپزشکی داده شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
به نظر شما وزارت بهداشت از دامپزشكي بيشتر در چه زمينه كاريش استقبال ميكنه؟فكر ميكنين ميان براي درمانگاه و داروخانه دامپزشكي كه دكتري عمومي دامپزشكي خونده باشه و ازمايشگاه دامپزشكي و مراكز واكسيناسيون خودش رو به زحمت و دردسر ميندازه؟؟؟؟؟؟
همين چند وقت پيش دكتر دامپزشك رو براي اداره و داشتن داروخانه تاييد نميكردن!كجاي كار هستين
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
کاش همین مهندسان زراعت بودند. بیشتر کادر وزارت جهاد کشاورزی دیپلمه های سازمان جهاد سازندگی قدیم هستند که الان کنترل دامپزشکی هم در حیطه وظایف اوناست
قضاوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
1
1
در مرکز استانی از کشورمان، دامپزشکی با مراجه به قسمت اداری مرکز بهداشت و درمان درخواست کتبی خود را جهت استخدام تقدیم می‌دارد. بعد از گذشت مدت زمانی، وی را دعوت به مصاحبه حضوری می‌نمایند.
نتیجه : بهداشت و درمان استان مدرک تحصیلی شما را به عنوان فوق دیپلم در رسته پزشکی خواهد پذیرفت، کارتان هم پزشکیار، یک پزشک عمومی باید در کنار ایشان در روستا ها باشید، و دامپزشک یاد شده با حد اقل حقوق قرار داد را بست.
مورد تاسف بار فوق را خود از کاگزینی بهداشت و درمان پیگیرشدم. و رئیس کارگزینی مورد را تایید، شماره کارگزینی وی را نیز اعلام کرد.
این موضوع مربوط به دوران آقای دکتر آقا میری میباشد .
دکتر آقا میری عزیز هنوز اقدام جنابعالی و برخورد شما با موضوع که کلیه دامپزشکان منطقه را خشنود کرد، در خاطره ها زنده است. همیشه سلامت و موفق باشید.
پاسخ ها
*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
خب یک دامپزشک اگه بخواد در کادر طبابت انسانی فعالیت کنه مسلما مدرکش رو قبول نمیکنن همینطور اگه یه پزشک بخواد در درمانگاه دامپزشکی کار کنه مدرکش قابل قبول نیست و مطمئن باشین نه پزشکا و نه پرستارا در حدی نیستن که بیا فارم و کار کنن حضور ما در کار آنها بیشتر است تا آنها در کار مربوط به ما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
2
10
کدوم رشته وزارت بهداشت بی ارج و قرب مونده که حالا دامپزشکی اگه جزیی از این رشته ها بشه بی ارج و قرب میشه. بله یک عده اقلیت که کار و کاسبی و پول و در آمدشون از هرج و مرج و بی نظمی که در دامپزشکی حال حاضر داره تامین میشه باید هم مخالف پیوستن باشن. تا حالا شماهایی که مخالف الحاق بودین چه گلی به سر ما زدین که بخوایم به حرف شما گوش کنیم. ۴۰ سال سکوت و نادیده گرفته شدن، دانشکده های بدون حساب و کتاب در پذیرش دانشجو، بازار کار آشفته ،بی حرمتی و بی احترامی در وزارت سیب زمینی بسه و رسانه ها. شاید وضعیت مدینه فاضله نشه ولی بهتر از وزارت سیب زمینی خواهد شد . سکوت ............. بس است
پاسخ ها
/
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
احسنت واقعا مستخدم در دانشکده علوم پزشکی کلاسش از مدیر اداره سیب زمینی پیاز بیشتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
7
سلام
برای این موضوعات به این مهمی بایستی افرادی اظهار نظر کنند که خبره وصاحب نظر باشند اینکه شخصی ... سابقه اجرایی نداشته باشه ودرگیر فعالیتهای بهداشتی دامپزشکی نباشه ودر استانها کار نکرده نباید به چنین مطالبی ورود کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
9
دوستان عزیز وقتی مسوولین خود سازمان دامپزشکی ........... به فکر دامپزشکان و مسائل تخصصی دامپزشکی نیست وزیر مهندس عمران باید فکر دامپزشکان باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
6
دوم رشته وزارت بهداشت بی ارج و قرب مونده که حالا دامپزشکی اگه جزیی از این رشته ها بشه بی ارج و قرب میشه. بله یک عده اقلیت که کار و کاسبی و پول و در آمدشون از هرج و مرج و بی نظمی که در دامپزشکی حال حاضر داره تامین میشه باید هم مخالف پیوستن باشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
5
به نظرم با وزارت نیرو ادقام بشیم خوبه حداقل نیرومند تر میشه سازمان
پاسخ ها
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اگه با شهرداری هم ادغام بشیم از این وزارتخانه بی سواد بی در و پیکر سیب زمینی راحت میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
1
12
آقا راحت بگم اداری ها و اونهایی که پست دارن به خاطر موقعیتشو ن مخالف این طرح و شخصی ها موافق این طرح هستن ولی برای نفوذ به قلعه (نگاه از بالا به پایین) باید وارد قلعه شد سالها هم بشینی قلعه رو از دور نگاه کنی فایده نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
من اداری هستم و صد درصد موافق وزارت بهداشت هستم چون یه وزارتخانه منظمیه نسبت به جهاد و دارای اعتبار و در شهرستان هم بهداشتیا ما رو بیشتر تحویل می گیرن تا پیازیا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
7
تصمیمی درسته که منفعت جمع رو شامل بشه و نه فقط یک عده خاص رو. ماندن در وزارت سیب زمینی منفعت یک عده خاص رو تامین میکنه و رفتن به وزارت بهداشت منافع جمعی رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
0
5
شما .............................. هستید که به خودتان اجازه می دهید که برای سلامت و بهداشت جامعه از مزرعه تا سفره که لگد مال وزارت جهادکشاورزی شده است تعیین تکلیف کنید؟؟!
...............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
3
........................ چگونه می تواند از مشکلات دامپزشکان در وزارت بی کفایت جهادکشاورزی که بایستی با یک حقوق خفت بار و تحقیر کننده حتی زیر یک میلیون تومان در ماه در گاوداری دم بر نیاورند درکی داشته باشد.
بسیاری از دامپزشکان بیکار راننده استپ شده اند، امنیت شغلی وجود ندارد، داروخانه های دامپزشکی طیور و دام بزرگ در حال ورشکستگی هستند.
نیازهای دارویی دام کوچک که عمدتا از داروخانه های انسانی تامین می شود.
........................... اصلا از این بدبختی ها خبر دارد؟
..............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
3
همین چند ماه پیش در مارس امسال یعنی 2019
در اجلاس سه جانبه کارشناسان عالی بهداشتی جهانی سازمان های WHO، OIE و FAO که در شهر رم پایتخت ایتالیا به عنوان کشوری که هم زمان،
مقر FAO به دلیل موفق ترین و پاک ترین کشور الگوی جهان از نظر تولیدات بالا و سالم دامی در آن قرار دارد و
هم دومین نظام سلامت برتر جهان است،
برگزار شد بر اتخاذ هر چه سریع تر راهبرد بهداشت واحد (One Health) و یکپارچگی ارکان بهداشت انسان و دام برای تضمین سلامت غذایی از مزرعه تا سفره
و مبارزه با بیماری های مشترک انسان و دام که در حقیقت وظایف اصلی سازمان حاکمیتی دامپزشکی است تاکید کردند.

خوب است بدانیم که تولید گوشت قرمز در کشور کوچک 300 هزار کیلومتری ایتالیا که سازمان دامپزشکی اش در جایگاه معاونت مستقل وزارت بهداشت ایتالیا قرار دارد حدود 3 میلیون تن!!! در سال و تولید شیر آن 12 میلیون تن در سال است!

در حالی که در کشور ایران با وجود اختصاص سالیانه حدود 15 میلیارد دلار به واردات نهاده های دامی، دام زنده و گوشت قرمز،
سرانه مصرف گوشت قرمز و شیر به دلیل ضعف شدید و ناتوانی مزمن وزارت های کشاورزی سابق و جهادکشاورزی فعلی در حد کشورهای آفریقایی؟؟!
است و این یکی از دلایل نارضایتی مردم است که قشرهای فقیر و متوسط جامعه از تامین کالاهای پروتئینی کافی برای سلامت خود بازمانده اند و گوشت قرمز گرم 110 هزار تومانی داخلی مدت هاست که بر سر سفره های آنان به چشم نمی خورد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
4
یک نفر نوشته است که حقوق دکتر دامپزشک در وزارت بهداشت در حد دیپلم و فوق دیپلم است؟؟؟!!

همین الان در وزارت موارد متعددی وجود دارد که دکتران دامپزشک از مقامات و مسئولان مهم کشوری و استانی در وزارت بهداشت هستند.

نمی دانم اینگونه افراد با توهین به شعور عمومی مخاطبان محترم حکیم مهر به دنبال چه هستند؟؟!

سازمان دامپزشکی در صورت انتقال به وزارت بهداشت به صورت کاملا مستقل و بدون ارتباط با سازمان غذا و دارو با تصویب مجلس شورای اسلامی و با همین ردیف بودجه و اعتبارات که وزارت جهادکشاورزی از تامین آنها ناتوان بوده است فعالیت خواهد کرد.

هم اکنون حدود 40 درصد پست های سازمانی سازمان دامپزشکی خالی است،
بسیاری از طرح های کنترلی آن از جمله مبارزه با بروسلوز خطرناک گوسفند و بز به دلیل فقدان اعتبار بر زمین مانده است،
تجهیزات لجستیکی و وسایل حمل و نقل آن فرسوده است، حتی در موارد متعدد حقوق ها و اضافه کار های ناچیز کارکنان علی رعم زحمات شبانه روزی و طاقت فرسا با تاخیر چند ماهه پرداخت می شود.

سازمان دامپزشکی آن چنان ناتوان شده است که نمی تواند جلوی درمان غبرمجار کارگر افغانی و مهندسان زراعت و دامپروری را در گاوداری ها و مرغداری ها بگیرد.

باقیمانده های انواع و اقسام داروهای دامپزشکی در مواد غذایی از کنترل خارج شده است و 90 درصد این داروها توسط افراد غیر دامپزشک به دام ها تجویز می شود و بهداشت و سلامت آحاد جامعه را از نظر خطر سرطان، مقاومت های دارویی AMR و آنومالی های مادرزادی تهدید می کند.

مواردی که برای وزارت تجارت پیشه جهادکشاورزی که عملا با واردات بی رویه واکسن های ارزان قیمت خارجی و گوشت منجمد یارانه ای ریشه تولید داخلی را خشکانده است و نیز برای ......... هیچ اهمیتی ندارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
4
..................
این همه پیشکسوت و بزرگان دامپزشکی از جمله نامه تاریخی 83 نفره که که یکی از آنها استاد فرهیخته و مرد میدان علم و عمل جناب آقای دکتر بازرگانی است و بسیاری از آنها در آمریکا و اروپا تحصیل کرده اند و به خوبی از شرایط خاص و متفاوت با الگوی دهها سال شکست خورده دامپزشکی در وزارت کشاورزی در ایران آگاهی دارند،
همراه با حدود 95 درصد دامپزشکان کشور تاکید می کنند که دیگر جای ماندن سازمان دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی که وزیر آن در حضور جمع مدیران کل استانی کشور وقیحانه و بی شرمانه بر سر ریاست محترم سازمان دامپزشکی با تحقیر شدید دامپزشکی و .....بازی تمام فریاد می زد:
"دامپزشکی وصله ای ناچسب در وزارت جهادکشاورزی است"،
نیست و ان وقت برخی ...................!

در اینجا بایستی پرسید چه کسی به شما چنین اجازه ای داده است؟
.....................
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
1
2
تحربه تلخ سازمان به اصطلاح "مستقل" محیط زیست که معاون ریاست جمهوری است و به گفته رئیس اش یک سازمان ضعیف، ناتوان و با بودجه ناچیز است و کارکنانش پایین ترین سطح حقوق ماهانه و یکی از خطرناکترین و پر مشقت ترین شغل ها را دارند، برای هر عاقلی بس است.

وقتی وزیر بهداشت که بودجه اش 15 تریلیارد تومان و پنج برابر بیشتر از بودجه کمتر از 3 تریلیارد تومانی وزارت حهادکشاورزی و 50 برابر بیشتر از بودجه 300 میلیارد تومانی سازمان دامپزشکی است،
در هیات دولت و مجلس از سازمان دامپزشکی دفاع کند، تاثیرش بسیار بیشتر از معاونت های مستقل ریاست جمهوری است که هیچ وزیری از آنها در هیات دولت و مجلس از آنها حمایت نمی کند و تک و تنها هستند!
امیرحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
0
0
موافق هستم ، وزارت کشاورزی بسیار پیر و فرسوده است
نظر شما
ادامه