کد خبر: ۵۳۵۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
بزرگترین‎ چالش‎ها برای دامپزشکی در دوره سوم پیش آمد و در این دوره دیدهای منفی در مجلس و دولت و غیره نسبت به دامپزشکی ایجاد شد که در صورت عملکرد صحیح سازمان نظام دامپزشکی می‎توانست این اتفاق روی ندهد / عدم اشاره دکتر جهان‎پیما به اطلاع‎رسانی ضعیف دامپزشکی در بخش دولتی، عدم شفافیت در اطلاع‎رسانی، چالش‎های گسترده در موضوع وقوع بیماریهای تب برفکی ، آنفلوآنزای پرندگان و غیره، انفعال سازمان دامپزشکی در قبال برخی طرح‏ها و جلسات و نقش مهم حرفه دامپزشکی در بهداشت مواد غذایی بخصوص در جایگاه نیروهای مسلح ...

حکیم مهر -  دکتر داریوش جهان‎پیما معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان تهران در گفتگو با شماره نوروزی نشریه نسخه دامپزشکی به انتقاد از عملکرد دوره سوم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی پرداخت.

وی در این زمینه گفت : بزرگترین‎ چالش‎ها برای دامپزشکی در دوره سوم پیش آمد و در این دوره دیدهای منفی در مجلس و دولت و غیره نسبت به دامپزشکی ایجاد شد که در صورت عملکرد صحیح سازمان نظام دامپزشکی می‎توانست این اتفاق روی ندهد.

دکتر جهان‏پیما با اشاره به انحلال اداره دامپزشکی ارتش در دوره سوم و عدم واکنش سازمان نظام دامپزشکی گفت: در حالی که در دنیا از ارتش برای مواردی مانند برقراری قرنطینه در موارد وقوع بیماری استفاده می‎شود، ما دامپزشکی ارتش را منحل می‎کنیم و دنبال تضعیف و حتی انحلال دامپزشکی دولتی هستیم.

وی افزود : من خیلی صریح و خلاصه عرض کنم که تضعیف دامپزشکی در ایران خیانت به مردم است.

 

گفتنی است دکتر جهان‎پیما در این گفتگو اشاره‎ای به اطلاعرسانی ضعیف دامپزشکی در بخش دولتی، عدم شفافیت در اطلاع‎رسانی، چالش‎های گسترده در موضوع وقوع بیماریهای تب برفکی ، آنفلوآنزای پرندگان و غیره، انفعال سازمان دامپزشکی در قبال برخی طرح‏ها و جلسات و نقش مهم حرفه دامپزشکی در بهداشت مواد غذایی بخصوص در جایگاه نیروهای مسلح نداشته است!

لازم به ذکر است که علیرغم انحلال اداره دامپزشکی ارتش که البته به سازمان نظام دامپزشکی مربوط نیست و صرفاً می‏توان این سازمان را به دلیل سکوت و عدم واکنش مورد نقد قرار داد، بسیاری از نیروها و یگانهای ارتش هم اکنون در موضوع بهداشت مواد غذایی، طب پیشگیری و غیره از دامپزشکان بهره می‎برند و معاونین بهداشت و مدیران ستادی بهداشت در سطح کلان ارتش هم اکنون از دامپزشکان کشورمان هستند و سخنان امیر سرتیپ دکتر لشکری، فرمانده بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتش در مراسم روز دامپزشکی در سال 89 (اینجا) و (اینجا) نیز مؤید همین مطلب است.

 

 

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر ز جوانمرد
|
-
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
0
0
احسنت دکتر الحق که همدانشکده ما هستید! کاملا با نظرات جنابعالی موافقم
علي - س
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۳
0
0
با سلام
خود سازمان نظام دامپزشكي كه نه بلكه رئيس فعلي آن ............... دامپزشكي و دامپزشكان در ايران ....
دکتر مصطفی اسدی
|
-
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
0
0
کشور به افراد باسوادی مثل شما احتیاج داره.هم از لحاظ علمی هم از لحاظ شخصیت اجتماعی وهم رک گویی و سلامت اداری.دکتر جهان پیمای عزیز دوستت داریم
ح ا
|
-
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
با سلام من خودم از جمله کادر وظیفه اداره دامپزشکی ارتش (ا.دامپ نزاجا ) بودم من کاملا با جناب دکتر موافق هستم جایی که اداره دامپزشکی ارتش منحل شود و محل آن به ادارات بیمه فروخته شود و غافل از اینکه چه بیمه ای مهمتر از دامپزشکی برای سلامتی !! باید به حال خود بگریم.
پ - لف
|
-
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
0
0
اگر از دامپ پرسیدند ! بگویید : آمدندو فروختند و زدند و خراب کردند و پول گرفتند و رفتند
پوریا
|
-
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
سلام
بنده از جمله افتخاراتم خدمت وظیفه در ا. دامپ نزاجا بوده است . (جایی بسیار دوست داشتنی ، بسیار مجهز در نوع خود . .. کادر و وظیفه آن همگی کم و زیاد دوستش داشتن ... از کمترین محاسن آن آشنایی سربازانی بود که از دور و نزدیک به دامپ تقسیم می شدند و از دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی اموزه هایی جمع می کردند)من گاهی برای تجدید خاطرات و دیدن دوستان سری به دامپ می زدم و قبل از اینکه این چنین اتفاقی صورت بگیرد از دوستان خود شنیده بودم که محل دامپ به یکی از ادارات بیمه فروخته خواهد شد و رایزنی هایی صورت گرفته است ........... بسیار ناراحت شدم . در هیچ جایی از این جهان فکر نمی کنم چنین اتفاقی افتاده باشد و به این راحتی و تحت عنوان خروج مراکز نظامی از شهر ها بتوان یک مرکز کنترل مواد غذایی و دامپزشکی را به بهانه نظامی بودنش و از آن مهمتر بخاطر مقداری درامدزایی از فروش زمین آن .......... نیست و نابود کرد . تاریخ چه خواهد گفت؟ اشتباه؟ پول؟ اجبار؟ همان ...!!
دکتر ع ق
|
-
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
0
0
تنها چیزی که اهمیت ندارد سلامت مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
با سلام به همه دلسوزان ميهن عزيزمان ايران اسلامي بويژه جناب آقاي دكتر جهان پيما كه الحق و الانصاف هر بار كه من مصاحبه اي از ايشان را در روزنامه يا سايتي مي خوانم ويا در راديو و تلويزيون مي شنوم يا مي بينم همواره بدليل درجهبالاي آگاهي هاي علمي و فني ايشان و نكات بسيار كليدي كه اشاره مي كنند تحسشينشان مي كنم و درود به ايشان مي فرستم . براي مثال همين مصاحبه را دقت بفرماييد كه در سال 89 انجام داده اند و امروز در گرفتاري كشور و واحدهاي توليدي با آنفولانزاي پرندگان تاثير نقصان انحلال دامپزشكي ارتش و تذكر ايشان را به عينه مي بينيم و شاهد لطمات آن هستيم !!! ايشان با چه درايتي از سال ها قبل معضلات امروز را حدس زد گويي كه ديد و تذكر داد و به ايشان مانند هميشه جفا شد و با نيش زبان به او بي مهري شد .آن دو پاراگراف آخر زير عكس ايشان دقيقاً نظرات شخصي نويسنده مقاله است كه براي كمرنگ كردن واقعيت مورد اشاره دكتر جهان پيما گفته شده و متاسفانه چه موثر بوده كه مانع بيداري ساير مديران كشور گرديده .در ساير كشور ها براي كنترل و قرنطينه مناطق پر خطر و يا درگير با بيماريهاي دامي و انساني از نيروههاي مجهز و كارمد ارتش خود استفاده مي كنند توجه عزيزان را به گزارشات جهاني در اينخصوص در كشورهاي مختلف مانند چين ، سوئد و.. جلب مي كنممتاسفانه در ايران فكر مي كنند دامپزشك ناظر ديگ غذا در پادگان ها و مامور بررسي وضعيت بهداشتي خوابگاههاي نظامي است غافل اند از مسائل بسيار متنوع وخطيري كه دامپزشكان و دامپزشكي ارتش در زمينه هاي آفندي و پدافندي تروريسم بيولوژيك و تحقيقات مختلف در زمينه هاي پزشكي و دامپزشكي و... بگذريم من به وجود اينچنين مردي در كشورم ايران مباهات مي كنم و اميدوارم در مدارجي عالي تر و با ضريب تاثير بيشتر ايشان را نظارهگر و بهرهمند از افكار ايشان باشيم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
از اطلاعات و راهنمایی جناب آقای دکتر جهان پیما در خصوص مسائل بهداشتی و سلامت جامعه تشکر میکنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
سلام دوستان گرامی اینجانب مجید فرد هستم سال ۱۳۷۹ در اداره سرباز بودم خیلی ناراحت شدم خیلی خاطرات خوبی داشتیم تمامی درخت‌ها وگلهای انجارو من کاشتم حر کی از هم دوره هام این پیامو میخونه با من تماس بگیره خیلی دوست دارم دوستامو ببینم ۰۹۱۱۸۳۷۴۱۲۷ یادش بخیر چی روزهای خوبی داشتیم به امید دیدار
نظر شما
ادامه