کد خبر: ۵۳۱۲۰
 

مدیر کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون تردید فعالیت های دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه منطبق با اهداف پدافند غیر عامل است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «دکتر عبدالله بهمنش» ضمن تبریک هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل گفت: با توجه به این که نیمی از بیماری های جوامع انسانی در ردیف بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد و با در نظر گرفتن موضوع حملات بیولوژیک در جامعه جهانی، می توان به نقش موثر و اهمیت دامپزشکی در موضوع پدافند غیر عامل به خصوص پدافند زیستی پی برد.

وی گفت: با توجه به وظایف و مأموریت‌های سازمان دامپزشکی کشور در تامین بهداشت دام و مبارزه علیه بیماری‌های واگیر و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین تضمین امنیت و سلامت مواد غذایی و انجام وظیفه برای مقابله با بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک و همچنین سهل بودن انتقال بیماری‌ها در حوزه پرورش و تولیدات دامی، لازم است به موضع پدافند غیرعامل و بحث تهدیدات زیستی و مدیریت بحران و همچنین مباحثی بیشتر اهمیت داد.

مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حقیقت نوع وظایف و ماموریت‌های دامپزشکی به‌دلیل اینکه باید واکنش سریع در مقابل بیماری‌ها داشته باشد، ارتباط تنگاتنگی با مباحث پدافند غیرعامل و مدیریت بحران دارد .

دکتر بهمنش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش دامپزشکی در پدافند غیر عامل تأکید کرد: قسمت اعظمی از فعالیت های دامپزشکی شامل اقدامات پیشگیری، کنترل و مراقبت از بیماری های دام و طیور و نیز اقدامات دیگر در حوزه بهداشت و سلامت عمومی جامعه و اقتصاد ملی در راستای پدافند غیر عامل صورت می گیرد .

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل در واقع یک نوع مصونیت جهت جلوگیری از خطرات و خسارت های بعدی است، بر نقش کنترل بیماری های دامی از جمله بیماریهای واگیر و غیر واگیر بالاخص بیماری های مشترک بین انسان و دام در راستای پدافند غیر عامل تاکید کرد و افزود: فعالیت های دامپزشکی در حوزه اقدامات نظارتی، بیماریابی علی الخصوص در زمینه بیماری های نوپدید و بازپدید همگی در راستای پدافند غیر عامل تعریف می شود .

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مجدداً به نگاه ویژه مسئولین استانی و کشوری به حوزه فعالیت های دامپزشکی اشاره کرد و گفت: با شناخت بیشتر مسئولین و مردم نسبت به حوزه بیماری های دامی در بحث پدافندغیرعامل و همچنین پذیرش آن به عنوان یک اصل در امور اجرایی، قطعاً خسارت های احتمالی از اینگونه حملات خصوصا در حوزه بیوتروریسم به حداقل ممکن خواهد رسید.

هشتم لغایت چهاردهم آبان ماه به نام هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل و با شعار مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید نامگذاری شده است.
 
نظر شما
ادامه